0:1 נהדר למכבי על ניס במשחק הראשון בפלייאוף


פרי גיים

מכבי תל אביב התייצבה הערב (חמישי) למשחק הראשון מבין שניים בפלייאוף מוקדמות הקונפרנס ליג. הצהובים אירחו את ניס הצרפתית באיצטדיון בלומפילד בקרב על הכרטיס לשלב הבתים של המפעל האירופי שנוסד בעונה שעברה.

מכבי הגיעה להתמודדות לאחר שעברה את אריס סלוניקי בסיבוב הקודם. המאמן ולדימיר איביץ' שמר על הרכב דומה לזה שפתח במשחק החוץ ביוון, אך הפעם ערן זהבי קיבל את המקום בחלק הקדמי במקום ברנדלי קובאס.

בנוסף הצהובים נאלצו להסתדר ללא דן גלזר המושעה, כאשר אייל גולסה הוצב בקישור במקומו לצד יוריס ואן אובריים וגבי קניקובסקי. גם הפעם מכבי פתחה עם שלישיית בלמים שכללה את ניר ביטון, שרן ייני ואנריק סבוריט כאשר אנדרה ג'ראלדש ומתן חוזז פתחו באגפים.

הבעלים, מיץ' גולדהאר, שנחת בשעות הצהריים בישראל, נכח במשחק וזכה לתשואות הקהל לפני שריקת הפתיחה.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח עם לחץ של ניס על שערו של דניאל פרץ שלא נאלץ למאמץ מיוחד. בדקה ה-20 רשמה ניס את ההזדמנות הראשונה במשחק כשתוראם נגח כדור קרן ומצא את דניאל פרץ בהצלה נהדרת. שתי דקות לאחר שדלורט הדביק כדור לקורת שערו של פרץ ואילייה המשיך מעל לשער של הצהובים.

הפעם הראשונה ששמייכל עמד במבחן היה מנגיחה של קניקובסקי בדקה ה-28. בדקה ה-38 מכבי ערכה התקפה משמאל שהסתיימה בהרמה של גולסה שכמעט ומצא את ראשו של ואן אובריים. הכדור חמק מהקורה.

בסיום המחצית הראשונה שתי הקבוצות ירדו למחצית ללא שערים.

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה ערך איביץ' חילוף ראשון כשמתן חוזז יצא ובמקומו נכנס אופיר דוידזאדה. מכבי פתחה טוב את המחצית השנייה ונראתה טוב יותר מהצרפתים אך התקשתה להגיע למצבים.

בדקה ה-69 פארפה גויאון וסטיפה פריצה נכנסו במקומם של ואן אובריים וזהבי. יובאנוביץ' עוד ניסה להפתיע את שמייכל בבעיטה מ-17 מטרים ומצא את שמייכל מוכן לא לפני שהוריד בדקה ה-74 כדור נהדר עם הראש לפריצה שמול שמייכל הקפיץ מעליו ופנימה והעלה את הצהובים ליתרון. 0:1 למכבי!

מכבי המשיכה ללחוץ בצקווה להשיג את השני ובדק הה-77 כדור קרן מצד שמאל מצא את יובאנוביץ' שהסיט עם הרגל והכדור טייל על קו השער עד שהורחק. יובאנוביץ' את פריצה המשיך להקשות על ההגנה הצרפתית אך בדקה ה-85 ערך איביץ' חילוף שלישי כשהוציא את יובאנוביץ' והכניס את קובאס. בתוך תוספת הזמן נכנס גם מאור קנדיל במקומו של ג'ראלדש.