אחרי הארכה בניס: מכבי סיימה את דרכה באירופה


פריגיים

מכבי תל אביב התייצבה הערב (חמישי) באיצטדיון אליאנץ ריביירה למשחק הגומלין המכריע מול ניס במסגרת שלב הפלייאוף של מוקדמות הקונפרנס ליג. הצהובים הגיעו להתמודדות עם יתרון של 0:1 מהמשחק הראשון הודות לשער ניצחון של סטיפה פריצה.

אחרי הרוטציה הרחבה ב-0:5 על בני ריינה בליגה, המאמן ולאדן איביץ' ביצע שוב שינויים בהרכב ופתח שם שלישיית בלמים שכללה את ניר ביטון, שרן ייני ואנריק סבוריט. אנדרה ג'ראלדש ואופיר דוידזאדה איישו את עמדות המגינים התוקפים כאשר בקישור פתחו דן גלזר, אייל גולסה וגבי קניקובסקי. סטיפה פריצה וג'ורג'ה יובאנוביץ' הוצבו בחוד.

מחצית ראשונה

מכבי החלה את המשחק עם עמידה סבלנית בחלק המגרש שלה וניסיון לתפוס את הצרפתים בהתקפות מעבר מהירות. בדקה ה-2 קלוד מוריס היה אחראי לאיום הראשון של ניס אבל לא מצא את המסגרת, דקה אחת לאחר מכן קניקובסקי ניסה את כוחו עם בעיטה מ-18 מטרים שפגעה בשחקן הגנה והוסטה החוצה.

קצב המשחק היה די איטי בדקות הבאות אבל בדקה ה-25 ניס הצליחה לעלות ליתרון לאחר התקפה די מקרית. זה החל עם תוראם שהגביה כדור מאגב שמאל, קלוד מוריס התגנב מאחורי גבו של סבוריט ונגח מ-6 מטרים לקורה ופנימה. 0:1 לניס. 

מכבי ניסתה לחזור למשחק ו-3 דקות לאחר מכן גם הגיעה למצב טוב אחרי שדוידזאדה הגביה משמאל ויובאנוביץ' נגח מעל המשקוף. בדקה ה-32 הצהובים דווקא ניצלו מספיגה אחרי שדלורט חטף החזרת כדור של ג'ראלדש לאחור, החלוץ ניסה לעבור את פרץ, אך השוער נגע בכדור והסיט אותו מהמסגרת. בתוך תוספת הזמן של המחצית סבוריט הגיע למצב קורץ לאחר קרן אבל בעט מזווית מעט קשה החוצה ברגל ימין.

מחצית שנייה

ניס החלה את המחצית עם דקות של לחץ די גבוה על השער של מכבי ובדקה ה-49 גם איימה עם בעיטה של אילייה שנקלטה אצל פרץ. שתי דקות לאחר מכן מכבי יצאה להתקפה משלה ובעיטה של ג'ראלדש מהאוויר המשיכה החוצה. הצהובים המשיכו לחפש שער ובדקה ה-58 הגבהה של סבוריט הגיעה לראש של פריצה, שנגח לעבר הפינה הרחוקה אבל שמייכל קלט.

בדקה ה-62 פריצה של תוראם חוללה מהומה בהגנת מכבי, הכדור הגיע לדלורט שבעט תוך כדי סיבוב מעל המשקוף. 2 דקות לאחר מכן איביץ' החל לרענן את השורות כאשר ביצע חילוף כפול – זהבי וואן אובריים במקום פריצה וגולסה. בדקה ה-75 הצרפתים הגיעו למצב מסוכן לאחר קרן ונגיחה של דאנטה אבל ניר ביטון הצליח להרחיק מהקו. דקה עברה והפעם טודיבו נגח קרן משלו מ-5 מטרים אבל פרץ היה במקום והציל.

בדקה ה-78 איביץ' ביצע חילוף נוסף כשאוסקר גלוך נכנס במקום קניקובסקי. 5 דקות לאחר מכן דווקא ניס כמעט כבשה לאחר שתוראם שיחרר וולה חזק מתוך הרחבה אבל הצלה גדולה של דניאל פרץ מנעה שער צרפתי. בדקה ה-87 ואן אובריים שנכנס כמחליף נאלץ לנטוש בגלל פציעה לאחר שכניסה חריפה של גווירי היתה צריכה לעלות לו בכרטיס אדום אך השופט ריחם והוציא רק צהוב. דור פרץ היה האיש שנכנס במקום הקשר. הדקות הבאות היו קשות מאוד עבור מכבי, כאשר ניס הגבירה את הלחץ ואיימה על השער בעזרת קרנות מסוכנות אך פרץ היה במקום לפני שההתמודדות גלשה להארכה בעקבות 1:1 בסיכום שני המשחקים.

הארכה

בפתיחת ההארכה מכבי יצאה להתקפה מהירה בסיומה פרץ הגביה לרחבה, אבל יובאנוביץ' נגח החוצה. 2 דקות לאחר מכן גם ניס איימה עם בעיטה של סטנגס שחמקה מעל המשקוף. בדקה ה-100 המשחק קיבל תפנית לאחר שגווירי שוב ביצע עבירה, הפעם על דור פרץ, ספג כרטיס צהוב שני והשאיר את ניס ב-10 שחקנים.

בפתיחת החצי השני של ההארכה איביץ' ביצע חילוף נוסף כשקנדיל נכנס במקום ג'ראלדש. שניות לאחר מכן גלוך ביצע מהלך אישי מבריק שגם הסתיים עם בעיטה נהדרת, שלרוע מזלנו זיעזעה את המשקוף. למרות היתרון המספרי של מכבי בדקה ה-113 ניס השיגה שער. בקה בקה קיבל את הכדור בפינת הרחבה, חתך למרכז ושיגר טיל אדיר שטס לחיבורים. 0:2 לניס. 

מכבי עוד ניסתה להשיג שער דרמטי שישלח את המשחק לפנדלים, אך היריבה הצליחה להחזיק מעמד בדרך ל-0:2 בסיום ו-1:2 בסיכום שני המשחקים.