מהפך גדול: מכבי ׳שחר׳ חזרה מפיגור ל-2:3 על מכבי פ״ת


מכבי ׳שחר׳ פגשה את מכבי פ״ת במסגרת המחזור ה-6 של ליגת העל לנוער. הצהובים הגיעו למפגש מהמקום ה-5 כשבמאזנם שני ניצחונות שתי תוצאות תיקו והפסד. מנגד היריבה הגיעה למפגש מהמקום ה-3 עם נקודה יותר. מאמן הקבוצה, דדי בן דיין, ביצע מספר שינוי יחיד בהרכב הקבוצה מהניצחון במחזור האחרון על מ.ס. אשדוד. נג׳ואן ח׳טיב פתח בקישור במקום עלי חטיב שנפצע במשחק האחרון.

הרכב הקבוצה:
רועי עמדי, עילאי תומר, אדיר קורדובה, רוי נאוי, ענבר נידם, עידו מזרחי (אורי עזו – 59), אורי הלוי (עמית צור – 66), נג׳ואן ח׳טיב, בר לין (מוחמד טאהא – 88), אוראל באייה ואגם חנון (בן יחזקאל – 88).

מחצית ראשונה
רבע השעה הראשונה של המשחק הייתה שקולה יחסית. הצהובים הם אלו שהצליחו לאיים פעמיים בבעיטות מחוץ לרחבה. אורי הלוי ועידו מזרחי בעטו פעמיים אך הכדור נקלט בשני המקרים אצל שוער היריבה, דור בנימיני.

בדקה ה-24 פתח תקוה הגיעה לאיום הממשי הראשון שלה. אילי צעירי קיבל את הכדור מחוץ לרחבה בצד שמאל, הוא שחרר בעיטה שהלכה אל המסגרת ורועי עמדי הגיב טוב והדף את הכדור לקרן.

בדקה ה-30 פתח תקוה עלתה ליתרון. כדור קרן הגיע אל ראשו של איליי שפיקי שנגח ממרכז הרחבה על הפינה הקרובה פנימה. 0:1 לפתח תקוה.

בדקה ה-37 הצהובים כמעט וחזרו אל המשחק. אוראל באייה קיבל את הכדור במרכז המגרש, הוא ראה את שוער היריבה מחוץ לרחבה, הוא בעט כדור ארוך שחלף סנטימטרים ממשקוף השער והחוצה.

בדקה ה-43 פתח תקוה כבשה שער נוסף. אילי צעירי קיבל את הכדור ברחבה, הוא חתך שמאלה ובעט כדור שפגש את הרשת. 0:2 לפתח תקוה.

רגע לפני הירידה למחצית פתח תקוה נותרה ב-10 שחקנים. מאמאדו דיאבטה קיבל את הכרטיס האדום הישיר אחרי כניסה חזקה בשחקן מכבי.

מחצית שניה
המחצית השניה נפתחה עם שער מצמק עבור הצהובים. בדקה ה-47 הרמה מהאגף השמאלי הגיעה אל אגם חנון שדחק בנגיעה את הכדור פנימה. מכבי צימקה ל-2:1.

בדקה ה-50 התקפה מאורגנת של מכבי הסתיימה בהרמה של עילאי תומר אל הרחבה, אגם חנון נגח החוצה. 3 דקות לאחר מכן אוראל באייה בעט מסף הרחבה כדור מסובב אל הפינה הרחוקה, הכדור חלף סמוך לקורה והחוצה.

בדקה ה-70 פתח תקוה איימה על השער. מוחמד אדם מחאמיד השתלט על כדור מחוץ לרחבה, הוא התקדם מעט ושחרר בעיטה שנהדפה על ידי עמדי.

בדקה ה-72 המגן השמאלי של הצהובים, ענבר נידם, ניסה את מזלו מרחוק אך הבעיטה הלכה מעל השער.

בדקה ה-78 מכבי קבעה שיוויון. בר לין השתלט על הכדור על סף הרחבה, הוא שחרר בעיטה מדויקת שהלכה פנימה. מכבי השוותה ל-2:2.

דקה לאחר מכן הגיע המהפך הצהוב (79). עמית צור, שנכנס כמחליף קיבל את הכדור על האגף הימני, הוא חדר אל הרחבה ובעט כדור מדויק אל הפינה הרחוקה פנימה. 2:3 למכבי.

בדקה ה-87 אוראל באייה כמעט כבש שער נוסף עבור מכבי. הוא נשלח קדימה בצד שמאל, הוא חדר אל הרחבה ובעט אל הרחוק אך הכדור פגש את הקורה. בדקה ה-90 שוב באייה כמעט כבש, הפעם בעיטה שלו מתוך הרחבה הלכה סנטימטרים מעל המשקוף. בסיום המשחק התוצאה נשארה 2:3 למכבי.