מכבי ניצחה 0:2 את נס ציונה, צמד ליובאנוביץ'


פריויו

כשנותרו עוד 3 מחזורים בלבד עד לתחילת הפלייאוף מכבי התארחה הערב (שבת) באיצטדיון המושבה ופגשהאת סקציה נס ציונה למשחק במסגרת המחזור ה-24 בליגת ONE ZERO.

מכבי הגיעה להתמודדות לאחר הניצחון החשוב 0:1 על הפועל ב"ש ביום שני האחרון. 3 הנקודות שהשיגו שחקניו של אייטור קראנקה צימקו את הפער מפסגת הטבלה ל-5 נקודות וכעת הם קיוו לחבר ניצחון שני ברציפות מול העולה החדשה שנלחמת על חייה בליגה.

המאמן אייטור קראנקה הציב דומה לזה שניצח את הבאר שבעים במחזור הקודם אך הפעם ביצע שינוי כאשר דור פרץ קיבל את המקום בקישור על חשבון אייל גולסה. בנוסף גבי קניקובסקי פתח במקום פארפה גויאגון, כאשר ערן זהבי וג'ורג'ה יובאנוביץ' המשיכו להוביל את החלק הקדמי.

מחצית ראשונה

אחרי 5 דקות של כדורגל הבעיטה הראשונה במשחק היתה שייכת למארחת עם פדידה שבעט מ-16 מטרים לידיים של פרץ. דקה עברה וגם מכבי ייצרה איום אם ג'ראלדש שהגביה מימין ויובאנוביץ' נגח מעל השער. בדקה ה-8 מכבי כבר הגיעה להזדמנות גדולה אחרי עומק של קניקובסקי שהציב את זהבי באחד על אחד מול השוער אבל הבעיטה הלכה לגופו של האחרון. 

מכבי המשיכה לשלוט במשחק ובדקה ה-28 גם הגיעה למצב קורץ לאחר שקניקובסקי הגביה על פי השער, אבל שחקן הגנה חילץ מהקו רגע לפני שפרץ דחק לרשת. שתי דקות לאחר מכן פרץ שוב הגיע לאיזור המסוכן, קיבל רוחב מדוידזאדה אבל בעט ברגל שמאל החוצה. 

הצהובים לא התייאשו ובדקה ה-31 הצליחו לעלות ליתרון. פרץ כיפר על ההחמצות מסירת עומק גדולה ליובאנוביץ', החלוץ דהר לעבר השער ושלח ברגל ימין לפינה הרחוקה ופנימה. 0:1 למכבי. הסרבי קיבל תיאבון ובדקה ה-40 כבר השלים צמד אחרי מתפרצת גדולה של מכבי. זה החל עם סבוריט שיצא קדימה ומטווח רחוק שלח הגבהה מושלמת לרחבה, יובאנוביץ' שם את הראש ונגח מזווית מעט חדה לרשת. 0:2 למכבי. 

מחצית שנייה

למרות היתרון, בפתיחת המחצית השנייה ביצע קראנקה חילוף משולש כשקנדיל, גויאגון וגולסה נכנסו במקום ג'ראלדש, גלזר ודור פרץ. מיד לאחר מכן מכבי גם הציגה כדורגל טוב ובדקה ה-50 מסירה של יובאנוביץ' הציבה את זהבי בעמדה טובה, החלוץ בעט בנגיעה מ-8 מטרים אבל הכדור חמק ליד הקורה. 

בדקה ה-58 נס ציונה יצאה להתקפה די נדירה, סטויאנוב עבר שני שחקנים ובעט מ-15 מטרים, אך הכדור שלו פגע ברגל של ביטון והוסט לקרן. 4 דקות לאחר מכן זהבי הגיע למצב טוב בצד השני אחרי מסירה של קניקובסקי, אבל שוב הבעיטה שלו עברה מהצד הלא נכון של העמוד. בדקה ה-64 נס ציונה הצליחה לכבוש שער של דור כוכב, אבל לאחר בדיקה ב-VAR השופטים החליטו לבטל את המהלך בעקבות עבירה. 

בדקה ה-65 קראנקה ביצע חילוף נוסף והכניס את אבי ריקן במקום ניר ביטון. מכבי המשיכה לייצר מצבים ובדקה ה-68 גויאגון שלח את זהבי לעומק, החלוץ בעט במהירות אבל לידיים של השוער גינזבורג. 7 דקות לאחר מכן הקשר האיבורי ניסה לכבוש בעצמו עם בעיטה מ-18 מטרים, שלא היתה מספיק מדויקת. 

לקראת הסיום קצב המשחק ירד מעט, אבל בדקה ה-83 מכבי ייצרה התקפה יפה שכללה מסירות רבות ובסיומה ריקן בעט מתוך הרחבה אבל נחסם. בדקה ה-88 קראנקה ביצע את החילוף האחרון שלו כשיובאנוביץ' זכה לתשואות ופינה מקום לדור תורג'מן.