מתחילים חזק ואז מגבירים: 1:6 למכבי על ב"ש. צפו


עונת 2023/24 בכדורגל הישראלי יצאה לדרך ואיתה עידן רובי קין כמאמן הצהובים. מכבי תל אביב יצאה הערב (חמישי) למשחק חוץ בטרנר נגד הפועל באר שבע במסגרת גביע הטוטו (מתמודדות באופ"א).

קין, יחד עם צוות האימון החדש שאיתו, פתחו במערך 4שכלל ארבעה שחקני קו אחורי, שלושה בקישור ושלושה בחלק ההתקפי. דניאל פאץ פתח בשער הקבוצה כשלפניו בקו ההגנה מאיבן מאסון בהופעת בכורה בקו ימין, ניר ביטון ואנריק סבוריט במרכז ההגנה ואופיר דוידזאדה בשמאל.

צפו בתקציר:

יוריס ואן אובריים, שקיבל קרדיט במשחקי ההכנה במחנה האימון, פתח במרכז הקישור לצד, דור פרץ ודן ביטון. יונתן כהן בימין, אילון אלמוג בשמאל וערן זהבי השלימו את החולייה הקידמית של קין.

עוד טרם שריקת הפתיחה תוכנן לפתוח מילסון בהרכב, אך הקשר נפצע בחימום ואלמוג תפס את מקומו.

מחצית ראשונה

כבר בפתיחת המשחק דן ביטון הצליח להשתחרר מהשמירה עליו בכדור חוץ של הצהובים מצד ימין אך הבעיטה שלו מ-16 מטרים פגעה בגב אחד משחקני ההגנה של ב"ש ויצאה לקרן.

מכבי פתחה בלחץ גבוהה בשליש המגרש של ב"ש והלחץ הניב מספר חטיפות כדור בחצי היריבה וניסיונות של דור פרץ ואילון אלמוג שאילצו את מרציאנו למתוח את איבריו בבעיטות מרחוק וגם ניסיונות להכניס כדורי עומק לזהבי שבאחת מהפעמים פספס במעט הזדמנות לכבוש את הראשון.

מכבי המשיכה לשלוט במשחק באופן מובהק ובדקה ה-38 ביטון מצא בכדור עומק לצד שמאל את דוידזאדה, האחרון המשיך בנגיחה למרכז הרחבה. הכדור נהדף פעם אחת על ידי בריירו ישר לרגליו של יונתן כהן שהמשיך בבעיטה מהאוויר לשערו של מרציאנו. הכדור בדרך פגע באבו עביד ונכנס פנימה. 0:1 למכבי!

בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה מכבי כמעט ומצאה את השער השני אחרי חילופי מסירות ובעיטה של דור פרץ מתוך תיבת החמש. הכדור פגע באחד משחקני ההגנה והוסט מחוץ למגרש.

ובתוך תוספת הזמן בסוף התקפה שהחלה ממסירה של דניאל פרץ בכדור שהחל את המהלך ועד לכדור שהגיע לערן זהבי שמ-16 מטרים דייק לפינה ופנימה. 0:2 למכבי!

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה בסערה, ובדקה ה-47 בתום התקפה יפהפייה איבן מאסון הכניס רוחב לזהבי שכבש עם העקב. 0:3 למכבי!

עברו 3 דקות בלבד ויונתן כהן בפריצה לרחבה הוכשל על ידי איאד אבו עביד שראה את הכרטיס האדום ומכבי זכתה בכדור עונשין מ-11 מטרים שתורגם על ידי זהבי שני שלישי שלו במשחק. 0:4 למכבי!

הקצב המשיך להיות מסחרר והפועל באר שבע ניצלה טעות בהגנת הצהובים ורמזי ספורי מקרוב צימק. 1:4 למכבי!

מיד אחרי השער שספגה ערך קין שני חילופים כשהכניס את גבי קניקובסקי ואיל גולסה על חשבונם של יונתן כהן ויוריס ואן אובריים. 

מכבי המשיכה לחפש את השערים ובדקה ה-60 החגיגה המשיכה. מאסון רשם בישול שני, הפעם לדור פרץ שמ-5 מטרים בעט לרשת הגבוה ופנימה. 1:5 למכבי!

פרץ היה קרוב לכבוש גם את השישי אחרי בישול של דן ביטון אבל הפעם מרציאנו היה במקום. גם דן ביטון היה קרוב לכבוש ונעצר על ידי שוער ב"ש. בהמשך נכנסו למשחק, יובאנוביץ' במקומו של ערן זהבי, שחר פיבן על חשבונו של איבן מאסון ודריק לוקאסן במקומו של ניר ביטון.

בדקה ה-79 דן ביטון כבר לא היה קרוב אלא תרגם בעיטה נהדרת מ-20 מטרים פנימה. 1:6 למכבי!