ההכרעה עוברת הביתה: מכבי סיימה ב-1:1 בלרנקה


פריויו

המסע האירופי של מכבי תל אביב הגיע הערב (רביעי) לקפריסין שם התארחו הצהובים אצל א.א.ק לרנקה למשחק הראשון מבין שניים בסיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס ליג. 

הצהובים הגיעו לאי השכן לאחר שבסיבוב הקודם גברו על פטרוקוב ממולדובה ובמטרה להשיג תוצאה טובה לקראת הגומלין ביום חמישי הבא בבלומפילד. המאמן רובי קין ביצע שינוי בחלק הקדמי כאשר פארפה גויאגון פתח במקום אילון אלמוג ושיתף פעולה עם יונתן כהן וערן זהבי, שחזר ל-11. דניאל פרץ שמר על המקום בין הקורות, כאשר רוי רביבו שוב קיבל את הקרדיט בעמדת המגן השמאלי. אנריק סבוריט ניר ביטון ואיבן מאסון השלימו את רביעיית ההגנה ולפניהם פתחה שלישיית קישור שכללה את דור פרץ, יוריס ואן אובריים ודן ביטון.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח עם קצב גבוה והזדמנויות ליד שני השערים. מהצד של מכבי אלה היו דן ביטון (5) ויונתן כהן (14) שהגיעו למצבים לא רעים בתוך הרחבה, אך מהעבר השני שתי נגיחות של הקפריסאים מהזדמנויות בתוך הרחבה פיספסו במעט את המסגרת של פרץ. 

כהן המשיך לנסות את מזלו ובדקה ה-20 גם שיחרר בעיטה חזקה ממרחק שנעצרה אצל השוער. 3 דקות לאחר מכן הוא גם הגביה כדור מעניין לרחבה, אבל כזה שפיספס את פרץ בסנטימטרים והמשיך להדיפה של השוער בפינה הרחוקה. בדקה ה-34 ערן זהבי קיבל הזדמנות נהדרת בסטנדרטים שלו לכבוש אבל בעיטה חדה שלו מ-16 מטרים חמקה החוצה. שניות לאחר מכן מספר 7 בעט שוב ממרחק קצת יותר גדול ושוב זה הלך מחוץ למסגרת. 

הדומיננטיות של מכבי הלכה וגברה ככל שחלפו הדקות, כאשר בהמשך המחצית הצהובים הניעו כדור בצורה סבלנית והיריבה לא ממש לחצה על הכדור בדרך ל-0:0 בהפסקה.

מחצית שנייה

ההזדמנות הראשונה של מכבי בחצי השני הגיעה בדקה ה-51 אחרי שגויאגום קיבל את הכדור כ-9 מטרים אלכסונית מהשער אבל בעט לידיו של השוער. שניות עברו ודור פרץ מצא את עצמו באחד על אחד מול השוער אחרי טעות בהגנה, אך הכדור שלו חמק החוצה. 

מכבי המשיכה לייצר מצבים נהדרים ובדקה ה-53 יצאה למתפרצת מהירה, פרץ שוב הגיע לבעיטה לבד מול השוער, אבל האחרון קלט. 10 דקות עברו וסוף סוף השער הקפריסאי נפרץ. מאסון מצא את כהן בצד ימין, הקיצוני חתך למרכז, הניף את רגל שמאל ושלח כדור חד לפינה הרחוקה ופנימה. 0:1 למכבי. 

בדקה ה-69 שחקניו של קין שוב יצאו למתפרצת מהירה אחרי שואן אובריים שלח את גויאגון בכנף שמאל, הקשר חדר לרחבה וספק העביר רוחב, אך הסטה של ההגנה גרמה לשוער להציל שער בקצות האצבעות. 13 דקות לסיום קין החל לרענן את השורות עם חילוף כפול כשגיואגון וכהן פינו מקום לקניקובסקי ואלמוג. 

למרות השליטה של מכבי בדקה ה-80 לרנקה הצליחה לאזן. כדור ארוך של השוער, הורד לפראג' מעבר לקו ההגנה והקיצוני של הקפריסאים הצליח לסיים לבד מול פרץ. 1:1. 

המארחת ניצלה את השער כדי לפתח מומנטום מפתיע ובדקה ה-83 גם קיבלה פנדל אחרי שביטון הכשיל את ג'יורשו ברחבה. אלא שלמזלנו היה לנו את דניאל פרץ הנהדר, שעמד בלחץ והציל את הבעיטה של טריקובסקי מהנקודה. לקראת הסיום לרנקה לחצה כדי להשיג יתרון מינימלי לקראת הגומלין בבלומפילד בחמישי הבא, אך בסופו של דבר לוח התוצאות הראה על 1:1 בסיום.