מכבי בפלייאוף הקונפרנס ליג אחרי 0:1 על לרנקה


מכבי תל אביב המשיכה את המסע שלה במוקדמות הקונפרנס ליג, כשאירחה הערב (חמישי) את א.א.ק לרנקה בגומלין הסיבוב השלישי. אחרי שחזרו מקפריסין עם 1:1 הצהובים רצו להשלים את המשימה ולהשיג את הכרטיס לשלב הפלייאוף.

מכבי תפגוש בשלב הבא צליה לאחר שהקבוצה מסלובניה גברה הערב 1:4 על נמאן גרודנו מבלארוס והשלימה 1:5 בסיכום שני המשחקים. 

המאמן, רובי קין, נתן קרדיט להרכב שפתח במשחק בקפריסין ולא ערך בו שינויים. דניאל פרץ פתח בשער. איבן מאסון, אנריק סבוריט, ניר ביטון ורוי רביבו פתחו בקו ההגנה. יוריס ואן אובריים, דור פרץ ודן ביטון בקישור ויונתן כהן, פארפה גויאגון וערן זהבי בחוד ההתקפה.

מילסון, שהחלים מפציעה במפשעה נכלל לראשונה בסגל הקבוצה ואיתו גם עידן נחמיאס ששב מפציעה ברצועה הצולבת ותפס את מקומו של ייני. למעלה מ-27 אלף צופים מילאו את היציעים בבלומפילד ורגע אחרי החימום של הצהובים זכו לכדורים אותם בעטו השחקנים אל עבר היציעים כאות הוקרה על התמיכה בקבוצה.

מחצית ראשונה

מכבי פתחה את המשחק בשליטה מוחלטת עם מצבים קורצים של ערן זהבי אבל הכדור לא מצא את הרשת כשמנגד בעיטה אחת קפריסאית אל עבר שערו של דניאל פרץ.

ככל שחלפו הדקות אופי המשחק הפך לברור: מכבי שולטת ומגיעה למצבים אך רק חוסר ריכוז בחלק הקידמי ויום טוב של שוער לרנקה מנע מגויאגון, זהבי ודן ביטון לכבוש ממצבים טובים. מן העבר השני הקפריסאים חיפשו למצוא פירצה בהתקפת מעבר ופגשו את ניר ביטון במחצית טובה.

בסיום המחצית הראשונה שתי הקבוצות ירדו למחצית ללא יתרון.

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה ללא שינויים בהרכב הצהובים. כבר בדקות הראשונות של המחצית גויאגון פעמיים היה אחראי על פריצה לרחבה של הקפריסאים אבל היה חסר את הרגל המסיימת כדי לעלות את הצהובים ליתרון.

בדקה ה-62 ערך קין את החילוף הראשון במשחק כשהכניס את מילסון להופעת בכורה במדים הצהובים במקומו של יונתן כהן.

בדקה ה-70 רשם דור פרץ החמצה ענקית אחרי כדור שקיבל מזהבי בתוך הרחבה אבל ב-1 על 1 בעט לידיו של השוער הקפריסאי. בדקה ה-77 הקפריסאים הבקיעו שער מכדור קרן אבל השופט קבע שהשער הובקע בנבדל ופסל אותו.

בדקה ה-83 ערך קין חילוף כפול שדן ביטון ומאסון יצאו ואת מקומם תפסו שחר פיבן וגבי קניקובסקי. בדקה ה-84 מילסון פרץ מצד שמאל לתוך הרחבה והוכשל. השופט הורה על הנקודה הלבנה. זהבי דייק מהנקודה הלבנה והעלה את הצהובים ליתרון מוצדק. 0:1 למכבי!