צפו: 1:4 נהדר למכבי על צליה, שלושער לזהבי


פריויו

מכבי תל אביב עלתה הערב (חמישי) לדשא לשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג. הצהובים אירחו באיצטדיון בלומפילד את צליה למשחק הראשון מבין שניים, כאשר הגומלין ייערך בעוד שבוע בסלובניה.

צפו בתקציר:

מכבי הגיעה למשחק לאחר החמישיה מול בני סכנין בגביע הטוטו ביום ראשון האחרון, כאשר גם הפעם המאמן רובי קין המשיך לרענן את ההרכב שכלל את השחקנים הבאים: דניאל פרץ, איבן מאסון, ניר ביטון, אנריק סבוריט, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, דן ביטון, מילסון, יונתן כהן וערן זהבי. הבעלים מיץ' גולדהאר, שהגיע לישראל לקראת המשחק, צפה במשחק מהיציע בבלומפילד. 

מחצית ראשונה

מכבי פתחה את המשחק עם הרבה אנרגיות וכבר בדקה הראשונה איימה על השער עם בעיטה של יונתן כהן. הצהובים המשיכו לייצר התקפה אחר התקפה ועד הדקה ה-11 שיגרו עוד 4 בעיטות לעבר השער, אך לא מצאו את הרשת. 

בדקה ה-14 דור פרץ גם מצא את הרשת אבל השופט החליט לפסול את השער לאחר טענה לנגיעת יד של ביטון במהלך המקדים. הלחץ הצהוב נמשך ובדקה ה-22 השער הגיע אחרי פנדל. יונתן כהן הוכשל ברחבה, תחילה השופט הורה להמשיך אך לאחר תיקון של ה-VAR. סימן על הנקודה. ערן זהבי לקח אחריות ונעץ את הכדור ברשת הסלובנית. 0:1 למכבי.

למרות הדומיננטיות של מכבי בדקה ה-30 צליה הצליחה לחזור למשחק. פופוביץ' קיבל את הכדור בצד שמאל של הרחבה ושלח כדור חזק, פרץ הדף אבל באיידה הגיע ראשון לריבאונד וקבע 1:1. בדקות הבאות קצב המשחק ירד מעט כאשר שתי הקבוצות הפכו לזהירות יותר בניסיונות להכניס כדור לעומק. על סף ההפסקה זהבי קיבל הזדמנות בבעיטה חופשית מ-18 מטרים, אך הכדור שלו חלף מעל המשקוף. 

מחצית שנייה

בדקה ה-49 מכבי היתה קרובה להשיג שער שני אחרי פעולה טובה של מאסון ומילסון אבל הבעיטה של האחרון שרקה ליד העמוד. הצהובים לא התייאשו ושתי דקות לאחר מכן השיגו את השער. ואן אובריים נשלח לעומק נהדר על ידי כהן, העביר רוחב מדויק למרכז וזהבי השלים מקרוב צמד. 1:2 למכבי. 

זהבי לא הסתפק בצמד ובדקה ה-61 איים פעמיים על השער עם נגיחה ובעיטה אבל לא מצא הפעם את הרשת. חשבתם שנגמר? לא ממש. מספר 7 המשיך להיות חד מתמיד ובדקה ה-72 השלים שלושער ענק. דן ביטון העלה קרן חדה, זהבי התמקדם על קו ה-5 ונגח למשקוף ופנימה. 1:3 למכבי.

11 דקות לסיום רובי קין ביצע את החילופים הראשונים שלו כשיונתן כהן ומילסון פינו מקום לדור תורג'מן ואייל גולסה. 5 דקות עברו וחילוף כפול נוסף הכניס למגרש את קניקובסקי ודוידזאדה במקום רביבו וביטון. 

בתוך תוספת הזמן מכבי השיגה את השער הרביעי שהעניק לה מקדמה גדולה לקראת הגומלין. גולסה מצא את תורג'מן בתוך הרחבה והחלוץ ייצר פעולה גדולה ושלח כדור חד ושטוח לפינה. 1:4 גדול למכבי בסיום.