מכבי העפילה לבתים בקונפרנס ליג


מכבי תל אביב בשלב הבתים של הקונפרנס ליג! הצהובים שבו למפעל אחרי העדרות של שנה עם סיום ה-1:1 עם צליה במשחק השני בפלייאוף כשבסיכום שני המשחקים הצהובים ניצחו 2:5.

רובי קין נאלץ לערוך מספר שינויים בהרכב עם העדרותו של דור פרץ. רועי משפתי המשיך לקבל קרדיט בשער שלפניו שיחקו איבן מאסו, דריק לוקאסן, אנריק סבוריט ורוי רביבו. ניר ביטון פתח בקישור לצידן של יוריס ואן אובריים ודן ביטון. דור תורג'מן, מילסון וערן זהבי.

במשחק צפה גם הבעלים מיץ' גולדהאר שנחת בסלובניה במיוחד כדי לתמוך בקבוצה.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח באופן שקול כשמכבי ניסתה למצוא את ההגנה של צליה לא מוכנה בעוד הסלובנים לחצו על שערו של משפתי. בדקה ה-12, התקפה של הסלובנים הסתיימה בבעיטה מחוץ לרחבה שפגשה את הקורה של משפתי ומשם מאטקו כבש את הראשון. 0:1 לצליה.

בדקה ה-15 שוב משפתי היה במקום כדי לעצור בעיטה לפינה מ-20 מטרים. 

מכבי המשיכה להתקשות למצוא את שערה של צליה בעוד הסלובנים היו קרובים בדקה ה-30 להכפיל את היתרון אחרי שקרנצ'ניק בסיומה של התקפה מהירה בעט סמוך לקורה של משפתי.

2 דקות לאחר מכן, sור תורג'מן הדביק כדור מ-18 מטרים לקורת שערו של רוזמן מנעה ממכבי להשיג את השיוויון. הסלובנים קיוו להשיג יתרון כפול עוד לפני המחצית אך ללא הצלחה ובסיום שתי הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה כשמכבי בפיגור במשחק אבל ביתרון 2:4 בסך שני המשחקים.

מחצית שנייה

רובי קין ערך שני שינויים בהרכב עם פתיחת המחצית השנייה: יונתן כהן וגבי קניקובסקי נכנסו על חשבונם של ניר ביטון ודור תורג'מן. 

השינויים עורו את הקבוצה ואחרי הזדמנות של ערן זהבי עם פתיחת המחצית השנייה בדקה ה-49 התקפה של הצהובים, שהחלה מיונתן כהן בצד ימין הסתיימה בבישול נהדר של מאסון ל קניקובסקי. האחרון הסתובב ברחבה ובעט לפינה השמאלית ופנימה. מכבי איזנה ל-1:1!

ככל שהמחצית התקדמה המשחק התאזן כששוב צליה ניסתה למצוא את שער היתרון אבל משפתי במשחק טוב היה במקום. עידו שחר (74') ואופיר דוידזאדה (77') נכנסו בהמשך על חשבונם של דן ביטון ומילסון.

שחר ניסה את כוחו פעמיים אבל לא מצא את הרשת. בדקה ה-90 הכניס קין את אבו פרחי במקומו של ערן זהבי. בדקה ה-93 משפתי מנע באחד על אחד שער של צליה ובסיום המשחק שתי הקבוצות נפרדו ללא הכרעה אך עם ניצחון בסך שני המשחקים.