מכבי פתחה את הליגה עם 1:4 גדול על אשדוד


פריויו

מכבי תל אביב החלה הערב (ראשון) את המסע הארוך שמצפה לה בליגת ONE ZERO לעונת 2023/24, כשאירחה באיצטדיון בלומפילד את מ.ס אשדוד למשחק במסגרת המחזור הראשון.

שחקניו של רובי קין הגיעו להתמודדות לאחר ה-1:4 על צליה בפלייאוף הקונפרנס ליג רק ביום חמישי האחרון, אך המאמן בחר לא לבצע יותר מדי שינויים ב-11. שני שינויים שכן נעשו היו הצבתו של רועי משפתי בין הקורות במקום דניאל פרץ שנמכר לבאיירן מינכן והכללת דריק לוקאסן במרכז ההגנה במקום ניר ביטון. 

ההרכב המלא: רועי משפתי, איבן מאסון, אנריק סבוריט, דריק לוקאסן, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, דן ביטון, מילסון, יונתן כהן, ערן זהבי. 

מחצית ראשונה

האיש המרכזי של מכבי בדקות הפתיחה היה מילסון, שבדקה ה-4 גם כמעט כבש אחרי דריבל לרחבה, אבל השוער הרוש סגר לו את הזווית והציל. 2 דקות לאחר מכן גם לוקאסן הגיע להזדמנות לאחר קרן אבל נגח החוצה. מכבי המשיכה לתקוף בעיקר דרך שני האגפים אבל בדקות הבאות לא יצרה בעיטות.

בדקה ה-23 אשדוד קיבלה כדור חופשי כ-25 מטרים מהשער, בריהון בעט טוב כדור מסוכן מאוד אבל זה חמק ליד הקורה של משפתי. 4 דקות לאחר מכן מכבי סיכנה לאחר הגבהה של ביטון ונגיחה של פרץ אבל הכדור הוסט החוצה. 

בדקה ה-38 פס עומק נהד של ואן אובריים פירק את ההגנה, ביטון המשיך עם מסירה לעבר זהבי אבל הבעיטה שלו הוסטה ברגע האחרון לקרן. רגע לפני ההפסקה (45) גם אשדוד הגיעה להזדמנות טובה לאחר מתפרצת, אבל בעיטה של מזל זיעזעה את המשקוף. 

מחצית שנייה

מכבי פתחה טוב את המחצית השנייה ואחרי 7 דקות גם מצאה סוף סוף את הרשת. מילסון המשיך לעשות קסמים באגף שמאל ובסיום דריבל טוב הגביה למרכז, זהבי הסתנן נהדר, הקדים את הבלם ונגח לרשת. 0:1 למכבי. 

הצהובים השתחררו ובדקה ה-59 גם כבשו את השני אחרי מהלך נהדר. הפעם זהבי היה בתפקיד המבשל עם צ'יפ נהדר לרחבה, רביבו הגיח מאחור וסיים בנגיעה רכה מהאוויר, בדרך לשער הבכורה שלו במכבי. 0:2 למכבי.

החבורה של קין המשיכה לחפש שערים נוספים ובדקה ה-70 גם הגיע אחד כזה. פרץ ייצר פריצה עם הרבה כוח לתוך הרחבה והעביר רוחב למרכז. זהבי ניסה להגיע אבל אוואני הקדים אותו ודחק את הכדור לרשת בדרך לשער עצמי. 0:3 למכבי.

קין החל לרענן את השורות ובדקות הבאות ביצע חילופים כאשר תורג'מן, קניקובסקי ושחר נכנס במקום כהן, ביטון ופרץ. בדקה ה-78 קמו מהספסל גם דן גלזר ואופיר דוידזאדה ונכנסו במקום ואן אובריים ורביבו. 6 דקות לאחר מכן שחר גם שיחק תפקיד מרכזי לאחר שבישל למילסון את שערו הראשון במכבי והאנגולי קבע 0:4 גדול למכבי. 

בתוך תוספת הזמן אשדוד הצליחה לעלות על הלוח אחרי שאדיר לוי חטף כדור על סף הרחבה של מכבי, התקדם ושלח כדור שטוח לרשת. 1:4 למכבי בסיום.