לדרבי חוקים משלו: 0:5 ענק למכבי על הפועל. צפו


הדרבי הראשון של תל אביב נערך הערב כשמכבי תל אביב התארחה אצל היריבה העירונית. מכבי מגיעה אחרי תיקו 1:1 מאכזב נגד בני ריינה שלא שיקף את מה שארע על כר הדשא ובדרבי הצהובים ביקשו לתקן.

המאמן, רובי קין, פתח בהרכב שכלל את רועי משפתי בשער, איבן מאסון, אנריק סבוריט, ניר ביטון ורוי רביבו. יוריס ואן אובריים פתח בקישור לצידם של דן ביטון, ודור פרץ. השלישייה הקידמית מנתה את גבי קניקובסקי, מילסון וערן זהבי.

מחצית ראשונה.

בדקות הראשונות הפועל ניצלה פעמיים בלבול בהגנת הצהובים ומצאה את רועי משפתי מוכן. 

אחרי 10 דקות של גישושים מכבי השתלטה על המשחק ובדקה ה-14 ערן זהבי רשם כבר הזדמנות נהדרת אחרי שנגח כדור שהרים קניקובסקי אבל זובאס היה במקום להדוף לקרן.

בדקה ה-22 מכבי ניצלה כדור קרן מצד שמאל ובלבול בהגנת הפועל. רביבו השתלו על כדור על קו הקרן והעביר רוחב חד וחזק. דר פרץ עמד מטר מהשער וכבש. 0:1 למכבי!

בדקה ה-33 שוב התקפה של מכבי מצד שמאל, מילסון חלף על פני המגן שלווהעביר רוחב, דור פרץ שוב הבגיע מאחור לא מכוסה ובעט לשער, הכדור נהדף אחרי קו השער והשופט קבע. 0:2 למכבי!

מכבי המשיכה לחפש להגדיל את התוצאה ובדקה ה-40 זהבי מצא בכדור ענק את ביטון ברחבה, האחרון דייק לקורה ופנימה. 0:3 למכבי!

מחצית שנייה

עם פתיחת המחצית השנייה מכבי ערכה חילוף ראשון במשחק כשאיבן מאסון המוצהב יצא ואת מקומו תפס אבישי כהן.

עברו 3 דקות בלבד ובדקה ה-48 התקפה נהדרת של מכבי שהתחילה במסירת עומק נהדרת של ואן אובריים לזהבי, שמצא בסיבוב את מילסון. האחרון החזיר ברוחב לזהבי שכבש את הרביעי. 0:4 למכבי!

עברו 3 דקות וזהבי שוב כמעט וכבש את השני שלו במשחק והחמישי של מכבי אבך הבעיטה שלו חמקה סמוך למשקוף.

בדקה ה-62 ערכה מכבי חילוף נוסף, כשיצא ואן אובריים ונכנס גולסה. גם מילסון פינה את מקומו ונכנס במקומו תורג'מן. בדקה ה-67 דן ביטון כמעט וכבש את השני שלו במשחק אבל כדור חופשי מ-20 מטרים שבעט נעצר בידיו של זובאס.

בדקה ה-71 ערך קין את החילוף השלישי, אושר דוידה נכנס לדרבי ראשון בצהוב ותפס את מקומו של ערן זהבי. בדקה ה-75 גם עידן נחמיאס נכנס למשחק במקומו של ניר ביטון.

מכבי המשיכה ללחוץ ואחרי שאושר דוידה ודור תורג'מן היו קרובים לכבוש את החמישי, הגיעה הדקה ה-90 ודן ביטון מצא את תורג'מן שהפעם מ-10 מטרים לא פספס וכבש. 0:5 למכבי!