מכבי נכנעה 2:0 לגנט


פריויו

אחרי הניצחון על בריידבליק בפתיחת שלב הבתים של הקונפרנס ליג, מכבי יצאה הערב (חמישי) למשחק החוץ הראשון שלה במפעל. הצהובים התארחו אצל גנט הבלגית במסגרת המחזור השני ופגשו את היריבה שערב פתיחת המפעל שובצה לבית 2 מהדרג הראשון בהגרלה.

המאמן רובי קין לא ביצע יותר מדי שינויים לעומת ההרכב שניצח את הפועל פ"ת בשבת האחרונה כאשר החילוף היחיד היה הצבתו של דריק לוקאסן במרכז ההגנה על חשבונו של אנריק סבוריט. ההרכב המלא של מכבי: רועי משפתי, איבן מאסון, דריק לוקאסן, ניר ביטון, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, גבי קניקובסקי, דן ביטון, מילסון וערן זהבי.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח בצורה די שקולה אך מי שהצליחה לייצר בפתיחה יותר איומים על השער היתה גנט ובדקה ה-10 בעיטה של טיסודלי חמקה ליד העמוד של משפתי.  דקות לאחר מכן עוד התקפה מסוכנת הגיעה למגן סאמיוסה אבל משפתי קלט את הנגיחה שלו. 

המארחת המשיכה לסכן את השער של מכבי ובדקות הבאות ניסיון הקשתה ממרחק של אורבן ובעיטה נוספת של טיסודלי לא מצאו את המסגרת. ככל שעברו הדקות הדומיננטיות של היריבה גדלה, אך למרות שהגיעה להזדמנויות של דה סארט וטיסודלי לא מצאה את הרשת. 

בדקה ה-39 הלחץ של גנט עשה את שלו והיריבה עלתה ליתרון. כדור עומק ארוך מצא את טיסודלי מעבר לקו ההגנה והמרוקני התקדם ושלח בעיטה שטוחה לרשת. 0:1 לגנט בהפסקה. 

מחצית שנייה

המחצית השנייה החלה עם חצי הזדמנות למכבי לאחר כדור חופשי, לוקאסן ניסה לנגוח על פי השער אבל השוער יצא וקלט. דקה לאחר מכן בראון כמעט כבש לאחר קרן בצד השני אבל הכדור שלו חמק החוצה. מכבי החלה לצאת קדימה יותר ודקה ה-53 בעיטה חופשית של זהבי נהדפה על ידי השוער. 3 דקות לאחר מכן הצהובים קיבלו הזדמנות גדולה לכבוש אחרי שביטון הכניס כדור טוב לפרץ אבל השוער רואף עצר אותו באחד על אחד. 

בדקה ה-68 קין החל לרענן את ההרכב עם חילוף ראשון כשדן ביטון פינה מקום לדור תורג'מן בחלק הקדמי. 4 דקות לאחר מכן מכבי כמעט איזנה לאחר קרן שהגיעה לראש של זהבי אבל הנגיחה שלו חמקה החוצה. דקה עברה ובצד השני אורבן היה יכול לכבוש את השני של הבלגים עם נגיחה מ-4 מטרים אבל הצלה אדירה של משפתי עצרה אותו. 

בדקה ה-74 קין ביצע חילוף כפול כאשר אבישי כהן ודוידזאדה החליפו את מאסון ורביבו בשני צידי ההגנה. 2 דקות לסיום מכבי הגיעה לעוד הזדמנות טובה אחרי כדור חופשי של קניקובסקי ונגיחה של פרץ ממצב קורץ אבל השוער קלט. בתוך תוספת הזמן הבלגים סגרו עניין אחר שזכו לפנדל שנוי במחלוקת לאחר ספק עבירה של דוידזאדה ברחבה. טיסודלי לקח את הבעיטה, השלים צמד וקבע 0:2 לגנט בסיום.