קרובים לשלב הבא: מכבי ניצחה 2:3 את זוריה. צפו


פריגיים

מכבי תל אביב פגשה הערב (שבת) את זוריה במשחק דחוי מהמחזור ה-3 של שלב הבתים בקונפרנס ליג. בעקבות המלחמה בישראל, הצהובים נאלצו לארח את המשחק באיצטדיון TSC ארנה בעיר באצ'קה טופולה בסרביה.

מבחינת שחקניו של רובי קין היה מדובר במשחק חשוב להמשך הדרך במפעל והם הגיעו בידיעה שניצחון יקרב אותם למקום בשלבים הבאים של הקונפרנס ליג. לאחר המשחק למכב (שנייה בבית) יש 9 נקודות לעומת 4 בלבד של זוריה במקום השלישי. גנט (10 נק') מוליכה את הבית כשנותרו רק עוד שני מחזורים לסיום שלב הבתים. כידוע, המקום הראשון בבית מוביל ישירות לשמינית הגמר ואילו המקום השני לשלב 32 האחרונות.

קין עצמו המשיך עם אותו ההרכב שניצח 1:3 את זוריה במפגש הקודם בין הקבוצות: אורלנדו מוסקרה, אבישי כהן, דריק לוקאסן, אנריק סבוריט, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, גבי קניקובסקי, דן ביטון, פליסיו מילסון וערן זהבי.

כמובן שהמועדון כיבד גם הפעם את זכר הנרצחים והחללים מאז פרוץ המלחמה עם ענידת סרטים שחורים ודגלי ישראל על החולצה, כאשר על היציע המרכזי באיצטדיון אף נתלה שלט שחור עם הכיתוב '7/10 NEVER FORGET'. 

מחצית ראשונה

אחרי פתיחה מעט מנומנמת מכבי החלה לאיים על השער החל מהדקה ה-15, אבל לרוע מזלנו בעיטות של זהבי ודן ביטון לא מצאו את הרשת. בדקה ה-21 גם דור פרץ התקרב עם בעיטה מהאוויר אבל הכדור שלו נבלם בשחקן הגנה אוקראיני. 10 דקות לאחר מכן זוריה ייצרה איום ראשון על השער עם בעיטה של מיצ'ין, אבל מוסקרה קלט. 

בדקה ה-37 מכבי מצאה את הרשת אחרי שקניקובסקי נשלח לעומק וכבש אבל דגל לנבדל פסל את השער של הקשר. מהעבר השני מוסקרה המשיך להיות עירני ודקה לפני ההפסקה קלט בעיטה של אנטיוך לאחר מבצע אישי של האוקראיני. 

כשכבר היה נראה שהקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה בתיקו מאופס הגיע ערן זהבי. קניקובסקי מצא את החלוץ כ-18 מטרים מהשער ומספר 7 סובב נהדר למשקוף ופנימה. 0:1 למכבי.

מחצית שניה

מכבי המשיכה את המומנטום גם לפתיחת המחצית השנייה וכבר בדקה הראשונה שלה כבשה את השני. דן ביטון שלח כדור לעבר הרחבה, לא הצליחה להרחיק והכדור ניתז לפרץ שמול השוער שלח בנגיעה לרשת. 0:2 למכבי. 

השחקנים של קין השתחררו, שלטו לחלוטין במשחק ובדקה ה-60 פרץ גם השלים צמד שני ברציפות מול זוריה. הפעם אבישי כהן שלח את קניקובסקי לתוך הרחבה, הקשר העביר במהירות למרכז ופרץ שהגיע מאחור המשיך בנגיעה פנימה. 0:3 למכבי. 

קין ניצל את היתרון המבטיח כדי לרענן את הרכב שלו ובדקה ה-66 ביצע חילוף כפול כשניר ביטון ודור תורג'מן נכנסו במקום לוקאסן וקניקובסקי. 5 דקות לאחר מכן האוקראינים הצליחו לצמק לאחר שחטפו את הכדור בחלק המגרש של מכבי, הורבאך מצא את גררו ברחבה ואקס מכבי סיים בנגיעה לפינה. 1:3.

בדקה ה-76 מכבי ביצעה חילוף כפול נוסף כשהפעם יונתן כהן ואייל גולסה החליפו את דן ביטון ומילסון. בדקה ה-84 גם ערן זהבי פינה מקום לאופיר דוידזאדה ובכך השלים קין את מכסת החילופים. 

2 דקות לסיום האוקראינים כבשו שער נוסף הפעם לאחר שאנטיוך העביר רוחב מימין והורבאך המחליף שלח בעיטה חזקה בנגיעה מ-9 מטרים לרשת. 2:3 למכבי בסיום.