רגע של אושר: 1:2 למכבי על הפועל י-ם. צפו


אחרי כמעט חודשיים ללא כדורגל ישראלי, הערב (ראשון) מכבי תל אביב חזרה גם לזירה המקומית בצל מלחמת 'חרבות ברזל' כשהצהובים של רובי קין יצאו למשחק חוץ במסגרת המחזור ה-6 בטדי נגד הפועל ירושלים. כזכור, מכבי סיימה את המחזור החמישי שלפני עצירת המשחקים בעקבות מלחמת 'חרבות הברזל' כשהיא מוליכה את הטבלה.

 

מכבי מגיעה למשחק שהבטיחה את העפלתה לשלב הבא בקונפרנס ליג ואחרי שלושה ניצחונות רצופים במשחקים שקויימו מחוץ לגבולות ישראל. המאמן, רובי קין, בחר לערוך מספר שינויים בהרכב הקבוצה על מנת לאפשר חלוקת עומס בין השחקנים לקראת החודשיים הצפופים במשחקים שצפויים לצהובים.

מוסקרה המשיך לקבל קרדיט בשער הקבוצה כמו גם אבישי כהן שפתח בעמדת המגן הימני לצידו של אנריק סבוריט,  ניר ביטון ואופיר דוידזאדה. יוריס ואן אובריים המשיך לנהל את מרכז הקישור יחד עם דור פרץ וגבי קניקובסקי. דור תורג'מן, מילסון וערן זהבי נעלו את ה-11 של מכבי.

עוד לפני שריקת הפתיחה, בזמן שהשחקנים עלו לכר הדשא, ליווה את דור תורג'מן מיכאל עידן, אחייה של אביגייל עידן בת ה-3 ששוחררה משבי חמאס. בני משפחתה של אביגייל התארחו במשחק והמועדון הודה להפועל ירושלים שאיפשר את קיום המחווה.

מחצית ראשונה

המשחק נפתח עם התקפות מהירות לשני הצדדים כשההזדמנות הטובה ביותר נרשמה בדקה ה-17 לזכות הצהובים עם בעיטה של גבי קניקובסקי שנהדפה רק על ידי הקורה. מאותו המשחק הפך להיות כמעט חד צדדי בשליטה של מכבי שרק חוסר דיוק במסירה האחרונה מנע מהצהובים לעלות ליתרון. גם בעיטה של דור פרץ מחוץ לרחבה מצאה את זמיר שוערה של הפועל ירושלים מוכן.

בדקה ה-40, בניגוד לכל מהלך במשחק, כדור ארוך מצא את אופק ביטון שהצליח להקדים את סבוריט, להשתלט על הכדור ולהכניע את מוסקרה. 0:1 להפועל ירושלים. רגע לפני השריקה למחצית דור תורג'מן ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה אבל זמיר שוב היה במקום ומכבי ירדה להפסקה בפיגור.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה בהרכב זהה לזה שסיים את הראשונה והמשיכה גם בלחץ על שערה של הפועל ירושלים. זהבי, שבאחת מהתקפות הראשונות במחצית השנייה כמעט ומצא את הרשת, חיכה לדקה ה-57. כדור חופשי של קניקובסקי מצד שמאל, הגיע לראשו של סבוריט שנגח לכיוונו של זהבי והאחרון המשיך עם הראש פנימה. מכבי מאזנת ל-1:1! שערו ה-150 של ערן זהבי בכדורגל הישראלי.

בדקה ה-55 ערך קין את החילוף הראשון במדי מכבי. נכנס דן ביטון על חשבונו של יוריס ואן אובריים ובהמשך גם אושר דוידה נכנס במקומו של מילסון.

החילוף השני של קין הניב את פירותיו בדקה ה-75. טעות בהגנת הפועל ירושלים שנכנעה ללחץ הגבוהה של מכבי הובילה לחטיפת כדו רשל קניקובסקי. האחרון העביר כדור לדוידה שבנגיעה בעט לפינה של זמיר והשלים את המהפך. 1:2 למכבי!

זהבי בכדור חופשי ותורג'מן בהתקפת אחד על אחד עם השוער פספסו הזדמנות להגדיל את היתרון למכבי. זהבי, שהספיק לאיים עוד פעם אחת על שערו של זמיר בבעיטה מחוץ לרחבה פינה את מקומו בדקה ה-88 לטובתו של יונתן כהן.