הרצף נמשך: מכבי ניצחה 0:1 את ב"ש בטרנר


פריויו

3 ימים לאחר הניצחון על מכבי נתניה בתחילת השבוע, מכבי תל אביב הגיעה הערב (רביעי) לאיצטדיון טוטו-טרנר והתארחה אצל הפועל ב"ש למשחק במסגרת המחזור ה-10 של ליגת ONE ZERO.

 

שחקניו של רובי קין הגיעו כמוליכי הטבלה ובעיצומו של מומנטום חיובי שהתבטא ב-7 ניצחונות רצופים בכל המסגרות. ליציעים חזרו האוהדים לאחר שפיקוד העורף אישר הכנסת 5,000 צופים לשטח האיצטדיון. על הדשא המאמן רובי קין בחר לבצע 3 שינויים בהרכב שניצח את נתניה כשאופיר דוידזאדה פתח במקומו של רוי רביבו בעמדת המגן השמאלי, ניר ביטון חזר להרכב במקום אנריק סבוריט הפצוע וגבי קניקובסקי הוצב במרכז השדה על חשבון דור תורג'מן שפתח על הספסל.

מחצית ראשונה

החבורה של קין פתחה טוב את המשחק ובדקה ה-6 גם הגיעה למצב ראשון אחרי שאבישי כהן חטף כדור, התקדם לעבר הרחבה ובעט מ-15 מטרים כדור שחלף ליד העמוד. בדקה ה-17 שתי הקבוצות מצאו את הרשת בתוך שניות עם שערים של אלון תורג'מן ודור פרץ אבל פעמיים הדגל לנבדל עלה ופסל את המהלך. 

בדקה ה-24 מכבי נאלצה לבצע חילוף מוקדם כשדן ביטון נפצע והוחלף באושר דוידה. באר שבע הצליחה לייצר מומנטום מסוים בדקות הבאות ובדקה ה-30 ספר ניסה את כוחו בבעיטה ממרחק שחלפה מעל המשקוף. 4 דקות לאחר מכן מילסון הגיב עם פריצה משמאל והגבהה למרכז, דוידה נגח לא רע אבל השוער קלט. 

בדקה ה-37 מכבי עלתה ליתרון לאחר שער נפלא. אבישי כהן שלח את דוידה לעומק, הקיצוני הפעיל מבערים, השאיר את לופס מאחור והגביה נהדר למרכז שם חיכה זהבי, שנגח נהדר לרשת. 0:1 למכבי. רגע לפני ההפסקה ב"ש יצאה למתפרצת מהירה בסיומה גורדנה הגיע למצב טוב אבל בעט מ-12 מטרים החוצה. מכבי עוד הספיקה לצאת למתפרצת מהעבר השני לאחר קרן של היריבה אבל פרץ בעט סמוך לעמוד. 

מחצית שנייה

קצב ההזדמנויות ירד משמעותית בעשרים הדקות הראשונות של המחצית השנייה כאשר מכבי עדיין היתה דומיננטית אבל המשחק התנהל בעיקר במרכז השדה ועצירות רבות (4 חילופים של ב"ש) עצרו את השטף. בדקה ה-68 ב"ש איימה על השער אחרי התקפה בהובלת גנאח שבעט מעל המשקוף. 

בדקה ה-70 המשחק קיבל תפנית לאחר שבאר שבע נותרה ב-10 שחקנים אחרי שפוקו ספג שני צהובים תוך 3 דקות והורחק. בדקה ה-74 מכבי יצאה להתקפה טובה, דוידה שלח את פרץ לתוך הרחבה אבל התערבות של ויטור ברגע האחרון מנעה שער. בדקה ה-77 המארחת הגיעה למצב קורץ לאחר מצב נייח, אבל עצירה גדולה של מוסקרה מנעה מעדן שמיר שיוויון. שניות לאחר מכן דוידה ביצע פעולה נהדרת וחיפש את החיבורים הרחוקים אבל הצלה של השוער אליאסי עצרה אותו.

בדקה ה-79 קין רענן את ההרכב שלו עם חילוף כאשר מילסון פינה מקום לדור תורג'מן. 4 דקות לאחר מכן אבישי כהן איים על המסגרת פעם נוספת עם בעיטה מחוץ לרחבה שהמשיכה החוצה. בדקה ה-88 מכבי יונתן כהן ונחמיאס נכנסו במקום דוידה ואבישי כהן ושניות לאחר מכן דור פרץ היה יכול לסגור עניין באחד על אחד מול אליאסי, שהצליח להציל. בתוך תוספת הזמן מכבי קיבלה פנדל אחרי שסטויאנוב הכשיל את תורג'מן ברחבה והורחק גם כן בצהוב שני אלא שהחלטה של ה-VAR ביטלה את הפסיקה של ריינשרייבר. 0:1 למכבי בסיום.