קצת נחת: מכבי ניצחה 1:3 את זוריה. צפו


פריויו

כחודש לאחר פתיחת מלחמת 'חרבות ברזל', מכבי קיימה הערב (חמישי) משחק רשמי ראשון מאז פרוץ המערכה כשהתארחה אצל זוריה לוהנסק במסגרת המחזור ה-4 של שלב הבתים בקונפרנס ליג. האוקראינים, שנאלצו לנדוד ממדינתם בעקבות המלחמה נגד רוסיה, אירחו את המשחק באיצטדיון ארנה לובלין בפולין.

שחקני מכבי עלו למשחק עם דגל ישראל מוטבע על שרוול החולצה וסרט שחור עם הכיתוב 240 – כמספר החטופים מהמתקפה הרצחנית על ישראל ב-7 באוקטובר. 

עוד קודם לכן, בעיצומה של אחת התקופות המורכבות שידענו, הצהובים הגיעו לפולין כבר בתחילת השבוע וערכו מחנה אימונים קצר כהכנה לזוריה. בהיעדרו של רועי משפתי, אורלדו מוסקרה קיבל הזדמנות בין הקורות וערך הופעות בכורה בשער מכבי.

ההרכב המלא של המאמן רובי קין: אורלנדו מוסקרה, אבישי כהן, אנריק סבוריט, דריק לוקאסן, רוי רביבו, יוריס ואן אובריים, דור פרץ, גבי קניקובסקי, דן ביטון, מילסון וערן זהבי.

מחצית ראשונה

מכבי פתחה את המשחק טוב ואחרי 6 דקות זכתה לכודר קרן אחרי הדיפה של שוער זוריה את הבעיטה של דן ביטון. כדור הקרן מצד שמאל מצא את הגנת זוריה לא מוכנה ולוקאסן ניצל ערבוביה ברחבה כדי לכבוש את הראשון במשחק עם שער נהדר בעקב. 0:1 למכבי! שער בכורה ללוקאסן.

מכבי המשיכה לשלוט במשחק וניסתה להשיג את השני. דור פרץ היה קרוב לזה בבעיטה מתוך הרחבה בנהדפה לקרן. בדקה ה-26, התקפה נהדרת של הצהובים הסתיימה בהגבהה מדודה של ערן זהבי לראשו של פרץ שנגח פנימה. 0:2 למכבי! פרץ לא חגג את השער, הוריד את הסרט השחור עליו הוטבע מספר החטופים והרים אותו.

בהמשך זוריה השתלטה על המשחק אבל מצאה את מוסקרה במקום פעם אחר פעם והשוער הפנמי הציל את מכבי מספיגת שער מצמק.

בדקה ה-43, כשהיה נראה שמכבי תסתפק לרדת להפסקה ביתרון שני שערים, מילסון השתלט על כדור סמוך לרחבה של האוקראינים. המשיך ימינה, הרים את הראש וראה את פרץ מגיח מאחור. הגבהה מדודה שלו לראש של פרץ הובילה לשער השלישי והשני של הקשר. 0:3 למכבי!

מחצית שנייה

המחצית השנייה נפתחה ללא שינוויים בהרכב של מכבי. הצהובים ניסו למצוא כבר בדקות הראשונות את השער הרביעי במשחק אבל דווקא זוריה הייתה מי שחזר הלמשחק עם שער שם מיצ'ן אחרי כדור רוחב שקיבל ברחבה ובעיטה שפגעה בשחקן מכבי וחדרה לרשת. אחרי בדיקה חוזרת ב-VAR קבע שופט המשחק כי במהלך השער הכובש היה בעמדת נבדל ולכן השער נפסל.

בדקה ה-65 ניר ביטון החליף את דן ביטון. דקה לאחר מכן הקורה הצילה את מכבי מספיגת שער מצמק אחרי שבעיטה מ-16 מטרים פגשה את הקורה ומוסקרה השתלט על הכדור החוזר.

בדקה ה-72 ערךקין שני חילופים כשהכניס את גולסה ותורג'מן במקומם של רביבו ויוריס ואן אובריים. בדקה ה-4 זוריה הצליחה לצמק אחרי שער של איגור אורבך בסיומה של התקפה מתפרצת של האוקראינים. 1:3 למכבי.

האוקראיינים עוד ניסו לכבוש את השני אבל מצאו את מוסקרה עירני. מנגד, קין ערך בדקה ה-90 חילוף כפול נוסף כשערן זהבי ומילסון פינו את מקומם לטובת עידו שחר ואושר דוידה.