העלייה הובטחה: מכבי העפילה אחרי 1:2 על בריידבליק. צפו


מכבי תל אביב הבטיחה היום (חמישי) את הכרטיס לשלב הבא בקונפרנס ליג אחרי שגברה 1:2 על בריידבליק באיסלנד. הצהובים יארחו ב-14 בדצמבר את גנט במשחק האחרון בשלב הבתים וזה שיכריע אם יסיימו ראשונים בבית ויעפילו לשמינית הגמר או שיסתפקו בכרטיס לפלייאוף 32 הגדולות.

 

מכבי פתחה בהרכב זהה לזה שפתח בשבת בניצחון על זוריה. אורלנדו מוסקרה המשיך לקבל קרדיט בשער. אבישי כהן פתח בעמדת המגן הימני, אנריק סבוריט, דרק לוקאסן ורוי רביבו השלימו את חוליית ההגנה. יוריס ואן אובריים, דור פרץ וגבי קניקובסקי פתחו בקישור. דן ביטון, מילסון וערן זהבי פתחו בחלק הקידמי.

ב-14 בדצמבר ינעל שלב הבתים כשמכבי תארח בסרביה את גנט למשחק שיכריע אם מכבי תשחק בשלב הפלייאוף 32 הגדולות או שלב שמינית הגמר.

מחצית ראשונה

האיסלנדים פתחו טוב יותר את המשחק אבל לא העמידו את מוסקרה במצס מסוכן כשמהעבר השני מילסון השתחרר יפה מהמגן שלו אבל בהזדמנות הראשונה בעט כדור שפגע בשחקן הגנה והורחק לקרן.

בדקה ה-38 התעקות של אבישי כהן בצד ימין וחטיפת כדור הובילה להבעיטה של דן ביטון מ-17 מטרים והכניע את איינלסון האיסלנדי. 0:1 למכבי!

מכבי המשיכה לחפש את השני אבל ניסיונות של מילסון להיכנס לרחבה לא צלחו ובסיום המחצית מכבי ירדה ביתרון.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. בדקה ה-55 כדור קרן של הצהובים מצד ימין הוביל לערבוביה ברחבה ודחיקה מקרוב של דו רפרץ ופנימה. מבט נוסף ב-ואר קבע כי פרץ נגע בכדור עם היד ולכן השער נפסל.

ובדקה ה-61 טעות בהגנה הובילה לפריצה לרחבה ולשער של איולופסון אחרי שחלף אל פני מוסקרה. בריידבליק משווה ל-1:1.

בדקה ה-68 ערך קין את החילוף הראשון של הצהובים. דן ביטון כובש השער פינה את מקומו לטובת דור תורג'מן בניסיון להשיג עוד מהירות וטכניקה בצד הצהוב. 

המשחק היה נראה כאילו לא מתרומם עם מצבים ואז הגיעה הדקה ה-82. התפקה מתפרצת של הצהובים הסתיימה במסירה של דור תורג'מן לזהבי שמ-20 מטרים בעט מדוייק מתחת למשקוף של האיסלנדים ופנימה. 1:2 למכבי!

 

בדקה ה-85 התקפת מעבר מהירה נוספת של הצהובים החלה בחטיפת כדור של סבוריט והשתחררות שלו מ-4 שחקנים, קניקובסקי המשיך על הקו וחלף על פני המגן שלו. כדור הרוחב של קניקובסקי מצא את דור תורג'מן ברחבה אבל השוער האיסלנדי הצליח להדוף לקרן.

בדקה ה-89 דור תורג'מן שוב סיכן את השער האיסלנדי בבעיטה מתוך הרחבה שנהדפה לקרן. בדקה ה-94 איולפסון ביצע עבירה וספג כרטיס צהוב שני.