עשינו היסטוריה: מכבי בשמינית גמר הקונפרנס ליג


ערב היסטורי נרשם בסרביה – מכבי תל אביב העפילה לשמינית גמר הקונפרנס ליג. החבורה של רובי קין התייצבה למשחק האחרון בשלב הבתים במפעל האירופה כשרק ניצחון על המוליכה גנט יוביל אותה לסיים במקום הראשון ולזכות בכרטיס ההיסטורי לשמינית הגמר. הופעה הירואית של התכולים, שער מוקדם של קניקובסקי וצמד של זהבי (5 שערים בטורניר) אותתו על החגיגות של המכבים.

הצהובים של רובי קין פתחו בהרכב שכלל את םמוסקארה ששב לעמוד בין הקורות. בקו ההגנה פתחו אבישי כהן, אנריק סבוריט, ניר ביטון שהחליף את לוקאסן המורחק ורוי רביבו. יוריס ואן אובריים פתח בקישור יחד עם דור פרץ וגבי קניקובסקי. דן ביטון, מילסון וערן זהבי פחו בשלישייה הקדמית.

מחצית ראשונה

כבר בדקה ה-3 של המשחק מכבי רשמה הזדמנות ראשונה אחרי שכדור חופשי של מילסון 20 מטרים משערה של גנט מצא את זהבי שנגח לידיו של רואף.

בדקה ה-8 אבישי כהן במהלך מרשים אחרי שחלף על פני שלושה שחקנים בעט כדור שחלף סנטימטרים מהחיבורים. התקפה לאחר מכן דור פרץ הדביק כדור לקורת שערו של רואף. קניקובסקי השתלט על הריבאונד ובעט לפינה הקרובה ופנימה. 0:1 למכבי!

מכבי המשיכה ללחוץ בחיפוש אחר שער שני והצמד זהבי את מילסון היו קרובים לעשות את זה בדקה ה-18 אחרי שמילסון נעצר רק אצל רואף. התקפה לאחר מכן ביטון מצא במסירת אומן את זהבי שהמשיך בנגיעה כדור שחמק ליד הקורה.

הלחץ של מכבי המשיך ובדקה ה-25 הניב את השער השני במשחק. זהבי התנהל עם הכדור סמוך לרחבה, השתחרר לבעיטה ברגל ימין ודייק לפינה הרחוקה ופנימה. 0:2 למכבי!

מילסון ניסה את כוחו בהמשך עם בעיטה שכמעט ופגשה את חיבור שערה של גאמנםנט וחמקה מעל למשקוף. אבישי כהן המשיך ביכולת הנהדרת מפתיחת המשחק ובדקה ה-42 מהלך אישי נוסף שלו בצד שמאל הסתיים בבעיטה מזווית קשה שמצאה את שוער גנט מוכן.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. בדקה ה-49 גנט בהתקפה הראשונה שלה הצליחה להכניע את מוסקרה שאמנם הדף באותה התקפה כדור ב-1 על 1 אבל לא הצליח לעצור בהמשך את הבעיטה של דה סארט מ-18 מטרים לפינה. 2:1 למכבי.

בדקה ה-55 ביטון כמעט והגדיל את התוצאה אחרי שהמשיך בבעיטה מסירת עקב של זהבי אבל רואף שוב היה במקום להדוף לקרן. מכבי המשיכה ליצר התקפות מהירות כשואן אובריים ניסה את כוחו בבעיטה שחמקה מהמשקוף. 

בדקה ה-61 ביטון מצא את זהבי בכדור גאוני והעמיד את החלוץ ב-1 על 1, זהבי לא התבלבל וכבש את השני שלו במשחק והשלישי של מכבי. 1:3 למכבי!

מכבי המשיכה בהתקפות מעבר מהירות ורק חוסר דיוק מנע גם מזהבי וגם מדור פרץ להגדיל את היתרון בזמן שגנט ניסתה לחזור למשחק. בדקה ה-82 גבי קניקובסקי, שנפצע לפני כן, הוחלף על ידי גולסה. 

בדקה ה-89 מוסקרה מנע מהבלגים לצמק את התוצאה אחרי עדיפה נהדרת של בעיטה מ-7 מטרים. בתוך תוספת הזמן זהבי כמעט ורשם את השלישי שלו במשחק אבל הכדור שבעט מ-16 מטרים נהדף למשקוף שערה של גנט.

מיד לאחר מכן ערך קין חילוף כפול אחרון כשנכנסו דור תורג'מן ואושר דוידה על חשבונם של מילסון וערן זהבי. בסיום המשחק הצהובים השלימו את המהפך בפסגה עם 4 ניצחונות רצופים וזכו בכרטיס לשמינית גמר הקונרפנס ליג.