ואז יהיה פה מהפך: 1:2 למכבי על מכבי פ"ת


מכבי תל אביב יצאה הערב (ראשון) למשחק חוץ באצטדיון המושבה נגד מכבי פ"ת במסגרת המחזור ה-11 בליגת ONE ZERO. אחרי רצף הניצחונות האחרון המטרה של רובי קין ושחקנים הייתה להמשיך ולצבור נקודות ולשמור על הפער בצמרת. 

המאמן בחר לערוך מספר קטן של שינויים בהרכב, כשחלקם נכפו בגלל פציעות. אורלנדו מוסקרה המשיך לקבל קרדיט בשער הצהובים. עידן נחמיאס פתח לראשונה בהרכב לצידו של דריק לוקאסן ולצידם של אבישי כהן מצד ימין ורוי רביבו מצד שמאל.

יוריס ואן אובריים פתח במרכז הקישור יחד עם גבי קניקובסקי ודור פרץ. אושר דוידה תפס את מקומו של דן ביטון הפצוע בצד ימין של ההתקפה, כשמילסון וזהבי השלימו את החולייה ההתקפית.

קין חסר את איל גולסה ודן ביטון הפצועים שמנגד מי שמצא את מקומו בבכורה על הספסל של הקבוצה הבוגרת הוא שחקן הנוער יהודה בלאי. למעלה מ-3000 אוהדים צהובים הגיעו לאצטדיון המושבה כדי לדחוף את הקבוצה.

מחצית ראשונה

מכב פתחה עם לח על שערה של פ"ת ובדקה ה-6 אחרי עצירת משחק של 2 דקות לטיפול בשוער לבקוביץ', ערן זהבי כמעט וניצל חטיפת כדור ברחבה ותרגם לשער אבל הבעיטה שלו עלתה מעל למשקוף.

מן העבר השני מכבי פ"ת כמעט וניצלה גם היא טעות בהגנה של הצהובים וטוקלומטי כמעט וכבש בבעיטה מחוץ לרחבה. 

מכבי התקשתה לצאת בדקות הראשונות מההגנה להתקפה אבל שכבר הצליחה הפכה להיו מאוד מסוכנת כמו בדקה ה-16 כשבסיומה של התקפה מרובת מסירות קניקובסקי ניסה את כוחו מ-18 מטרים לידיו של השוער.

בדקה ה-20 המחק נעצר לטיפול בעידן נחמיאס שנפצע בפניו בזמן בשמן שהתרומם לנגיחה. המשחק חודש כעבור 3 דקות ובדקה ה-25 מכבי כמעט ושוב רשמה שער יתרון אחרי מהלך מסירות בין קניקובסקי, זהבי ופרץ שהאחרון פרץ לרחבה ובעט מזווית טיפה קשה לפינה הרחוקה אבל הכדור חמק סנטימטרים מהקורה. 

מכבי המשיכ הלהתקיף מצד ימין וניסיונות של דוידה ואבישי כהן נעצרו אצל לבקוביץ' ובשלב הזה היה נראה שמכבי קרובה לשער היתרון. בזמן שמכבי נסתה לנצל פרצות בהגנה של פ"ת, המארחים ניסו לנצל טעויות גדולות בהגנה של מכבי שהתבטאו בעיקר בחוסר טאות, כשהפעם ואן אובריים בחר להוריד כדור אחורה לנחמיאס אבל אי הבנה כמעט והובילה לשער. בדקה ה-30 הניסיונות של פ"ת הובילו לשער ראשון של גווינדו. הפעם טעות של לוקאסן שלא סגר טוב את הבעיטה של החלוץ של פ"ת והמארחים עלו ליתרון מבעיטה של החלוץ מקרוב. 0:1 לפ"ת.

מכבי המשיכה ללחוץ את שערו של לבקוביץ' אבל ניסיונות של זהבי ודוידה מצאו את לבקוביץ' מוכן. רק חוסר ריכוז ודיוק מנעו ממכבי לחזור למשחק כבר במחצית הראשונה על אף 6 דקות תוספת זמן בהן מכבי ישבה על שערו של לבקוביץ'.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה באותו הרכב שסיים את הראשונה. דקה אחת בלבד בתוך המחצית והתקפה של הצהובים משמאל הסתיימה בהכנסת כדור של מילסון לכיוון שערו של לבקוביץ', זהבי הטעה כאילו נגע בכדור שהמשיך לרשת. מכבי משווה ל-1:1!

בדקה ה-61 מהלך קבוצתי של מכיב הסתיים בחילופי מסירות של מילון וקניקובסקי, כשהאחרון בעט מתוך הרחבה לידיו של לבקוביץ' ופספס הזדמנות להפוך את התוצאה.

בדקה ה-65 שוב התקפה של הצהובים הפעם ען ערן זהבי שמוריד עם העקב כדור נהדר לקניקובסקי שהפעם נעצר על ידי בלם פ"ת אחרי שכבר עבר את לבקוביץ'. בדקה ה-67 ערך קין שני חילופים במכבי, כשאושר דוידה ועידן נחמיאס פינו את מקומם לטובת דור תורג'מן וניר ביטון.

הלחץ של מכבי הוביל בדקה ה-75 לכדור חופשי מ-16 מטרים אחרי עבירה על מילסון. זהבי תרגם את הבעיטה החופשית לשער נהדר בין חיבורי הקורות ופנימה. 1:2 למכבי!

מיד אחרי השער יונתן כהן נכנס במקומו של יוריס ואן אובריים. בדקה ה-79 תורג'מן נשלח בכודר עומק נהדר ל-1 על 1 אבל מול לבקוביץ' בעט באיחו והכדור הורחק לקרן. 

השילוב של מילסון וזהבי כמעט הוליד את השלישי במשחק אחרי הכנסת כדור של צילסון ובעיטה מהאוויר של זהבי שלא הלכה למסגרת. בדקה ה-92 זהבי פינה את מקומו לטובת עידו שחר.