מכבי נפרדה ב-0:0 עם הפועל פתח תקווה


מכבי תל אביב יצאה הערב לאצטדיון המושבה למפגש נגד הפועל פ"ת במסגרת המחזור ה-19 בליגת ONE ZERO. השחקנים של קין חיפשו לחזור וליצר רצף הניצחונות אחרי הניצחון בדרבי.

רועי משפתי המשיך לקבל קרדיט בשער הצהובים כשלפניו שלושה בלמים: אנריק סבוריט, עידן נחמיאס ובכורה של מתן בלטקסה במרכז ההגנה. אבישי כהן ואופיר דוידזאדה פתחו באגפים. יוריס ואן אובריים במרכז הקישור לצידם של דור פרץ וגבי קניקובסקי ובחוד ההתקפה דור תורג'מן וערן זהבי. על הספסל המתין לבכורה שלו מאז שב ארצה – עדן קארצב. 

מחצית ראשונה

המשחק נפתח והתנהל בשליטה מוחלטת של הלבנים של קין במגרש. עם זאת למעט ניסיונות של תורג'מן ברבע השעה הראשונה וחוסר דיוק בחלק הקידמי מכבי התקשתה להגיע למצבים ממשיים.

ככל שחלפו הדקות מכבי המשיכה להיות יותר מסוכנת ורק רגל אחרונה של שחקני ההגנה של פ"ת מנעה מאבישי כהן ודור פרץ לכבוש את הראשון במשחק. מנגד בדקה ה- 31 הפועל פ"ת מצאה את הקורה של משפתי בבעיטה שפגעה בנחמיאס וכמעט והכניעה את השוער כשהכדור נעצר בקורה.

בדקה ה-39 זהבי רשם החמצה גדולה אחרי כדור נהדר שהכניס לו דור פרץ ומול השוער מזווית טיפה קשה יותר בעט החוצה. מיד לאחר מכן גם קניקובסקי נכנס לרשימת הבועטים, כשבעט מ-16 מטרים נהדר אבל עומר כץ היה במקום.

התקפה רדפה התקפה לקראת המחצית וזהבי מצא גם את משקוף שערו של כץ אחרי סיבוב נהדר על קו 16 המטרים ובעיטה לפניה הרחוקה. ההחמצות לא פסקו וקניקובסקי בסיומה של התקפת מעבר מהירה כמעט ובישל גם לתורג'מן שנעצר מהרחבה על ידי כץ פעמיים וגם ניסיון של זהבי עוד באותה התקפה כשהכדור נהדף מקו השער.

מחצית שנייה

מכבי עלתה למחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. השליטה במגרש הייתה אמנם מוחלטת של מכבי אבל רק בדקה ה-59 רשמו הצהובים בעיטה ראשונה לשערו של כץ כשערן זהבי ניסה את כוחו מ-20 מטרים ושוער פ"ת היה במקום.

באותה הדקה ערך קין את החילוף הראשון במשחק כשעידן נחמיאס שנפצע יצא ובמקומו נכנס דן ביטון. שינוי ששינה במעט את המערך של מכבי.

ככל שחלפו הדקות המשחק לא התעלה לרמה גבוהה ומכבי התקשתה להגיע למצבים מול ההגנה הצפופה. בדקה ה-73 דור פרץ המשיך מהאוויר כדור נהדר אבל הגנת פ"ת ברגע האחרון הצליחה להרחיק לקרן. 

בדקה ה-76 צירף קין למשחק את רוי רביבו וקיקו בנדוסו במקומם של אופיר דוידזאדה ויוריס ואן אובריים שספג לפני כן כרטיס צהוב. מכבי המשיכה ללחוץ את שערו של כץ וניסיונות של זהבי, תורג'מן ורביבו מצאו מחד את שוער פ"ת מוכן או הסתיימו ללא דיוק.

בתוך הדקה ה-90 זהבי רשם שוב הזדמנות ענקית אחרי שכדור רוחב ברחבה הגיע לרגליו ומ-7 מטרים מצא את קורת שערו של כץ, התגלגל על קו השער ויצא החוצה. גם תוספת זמן של 6 דקות לא עזרה למכבי שנפרדה בסיום בחלוקת נקודות.