מכבי ניצחה 1:2 את הפועל ירושלים


מכבי תל אביב אירחה הערב (רביעי) את הפועל ירושלים במחזור ה-19 בליגת ONE ZERO במטרה לשמור על המקום הראשון בליגה. הצהובים של רובי קין מגיעים אחרי תוצאות תיקו במשחק הליגה האחרון ושני ניצחונות בגמר גביע הטוטו ובגביע המדינה.

מכבי פתחה בשער עם רועי משפתי. בהגנה פתחו אבישי כהן, דריק לוקאסן מתן בלטקסה ואופיר דוידזאדה. יוריס ואן אובריים פתח בקישור יחד עם גבי קניקובסקי ודור פרץ. השלישייה הקדמית כללה את דן ביטון, קיקו בנדוסו ודור תורג'מן.

מחצית ראשונה

הראשונה לנצל טעות בהגנה ולרום הזדמנות הייתה הפועל ירושלים אחרי שדוין חטף כדור מלוקאסן אבל מול משפתי מזווית קשה בעט החוצה. בדקה ה-13 שוב דוין ניצל טעות בהגנה של הצהובים והפעם מול משפתי הוא לא נכשל ובעט פנימה. 0:1 להפועל ירושלים.

מכבי השתלטה על המגרש ותקפה את שערה של הפועל ירושלים. בדקה ה-29 אחרי מספר ניסיונות של הצהובים מצד שמאל הגיע שער השיוויון. קיקו הכניס כדור עומק נהדר לדוידזאדה שהמשיך ברוחב לתיבת החמש. תורג'מן הושיט את הרגל וקבע את שער השיוויון. מכבי משווה 1:1.

מכבי המשיכה ללחוץ כדי למצוא להשלים מהפך. דור תורג'מן רשם הזמנות טובה אבל הבעיטה שלו מ-16 מטרים נעצרה אצל השוער. בדקה ה-36 רשם קיקו הזדמנות ענקית אחרי מהלך נהדר של לוקאסן וכדור עומק שהגיע לפורטוגלי שמ-6 מטרים בעט לרגליו של שוער ירושלים.

לקראת סיום המחצית אופיר דוידאזדה רשם הזדמנות מעולה אחרי מסירה של דן ביטון ובתוך תוספת הזמן שוב ביטון הכניס כדור עומק נהדר, תורג'מן המשיך בנגיעה אבל אדליי היה במקום ומנע את המהפך לפני המחצית.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. כבר בהתקפה הראשונה ביטון מצא בכדור רוחב את פרץ שמוץ לרחבה בעט סמוך למשוקף.

הלחץ של מכבי המשיך והניב פרי. בדקה ה-51 התקפה יפה של הצהובים פרצה את ההגנה האדומה עם ביטון שהגביה מתוך הרחבה אבל הכדור הורחק עד לתיבת ה-16 שם קניקובסקי הניף את רגל ימין עם בעיטה שטוחה לפינה ופנימה. 1:2 למכבי!

עברו 2 דקות ודור תורג'מ ניצל טעות בהגנת האדומים וב-1 על 1 מול אדליי בעט לידיו של השוער. בדקה ה-70 ערך קין שלושה חילופחם כשאושר דוידה, עדן קארצב וערן זהבי נכנסו במקומם של יוריס ואן אובריים קיקו בונדוסו ודור תורג'מן. בהמשך גם איל גולסה נכנס למשחק על חשבונו של דור פרץ.

בתוך תוספת הזמן מכבי קיימה את החילוף האחרון במשחק כשיונתן כהן החליף את דן ביטון.