בתום הארכה: מכבי הודחה מגביע המדינה


מכבי תל אביב יצאה למשחק רבע גמר גביע המדינה באצטדיון המושבה נגד מכבי פ"ת במטרה להמשיך את המסע אל עבר גמר גביע המדינה. שחקניו של רבוי קין הגיעו אחרי סדרת ניצחונות בליגה והמטרה היא גם לשמר את המומנטום החיובי ולהעפיל לחצי הגמר.

קין ערך מספר שינויים בהרכב מזה שפתח בניצחון על בני סכנין. דניאל טננבאום פתח בשער הצהובים כמו במשחק הגביע האחרון. אבישי כהן, מתן בלטקסה, עידן נחמיאס ואופיר דידזאדה פתחו בקו ההגנה. דוידזאדה ענד גם את סרט הקפטן.

עדן קארצב פתח במרכז הקישור יחד עם גבי קניקובסקי ודן ביטון. יונס מלדה, מילסון ודור תורג'מן נעלו את חוליית ההתקפה.

למעלה מ-7000 צופים הובים ליוו את הקבוצה למשחק החוץ שהפך בזכותם לביתי במיוחד.

מחצית ראשונה

בעוד המארחים ניסו להפתיע את מכבי בהתקפות מתפרצות ב-10 הדקות הראשונות דווקא חניכיו של קין רשמו את שתי ההזדמנויות הראשונות: קניקובסקי ניסה את כוחו מ-16 מטרים והבעיטה שלו חמקה מהקורה. מלדה שקיבל שתי דקות לאחר מכן כדור נהדר ממילסון ניסה למצוא את המסגרת מזווית קשה אבל הכדור עלה גבוה מידי.

בניגוד למהלך המשחק בדקה ה-10 מכבי פ"ת זכתה אחרי טעות בהגנת הצהובים ועבירה של ען קארצב בכדור עונשין מ-11 מטרים. מאור לוי ניגש לבעיטה והכניע את טננבאום. 0:1 למכבי פ"ת.

מכבי התאוששה די מהר מספיגת השער וכבר לאחר מכן דן ביטון הגיע בהפרש של של 5 דקות לשתי הזדמנויות אבל באחת ניסה להתקדם יותר מידי ונעצר לפני השוער ובשני בעט אבל חלש לידיו של השוער. הלחץ המשיך גם עם הזדמנות נהדרת אחרי הכנסת כדור עומק פנטסטי דור תורג'מן אבל הבעיטה שלו היית הלידיו של השוער.

בדקה ה-20 הלחץ כבר הניב את פרותיו. כדור חופשי אחרי עבירה על מלדה סמוך לרחבה מצד שמאל תורגמה לשער של עידן נחמיאס אחרי נגיחה ראשונה של מתן בלטקסה והמשך מקו השער של נחמיאס פנימה. מכבי משווה ל-1:1.

אחרי שער השיוויון המשחק המשיך להיות בשליטה מוחלטת של מכבי אבל הלבנים של קין לא ממש הצליחו לדייק במסירה האחרונה ובכך התקשו ליצר מצבים ממשיים. בסיום המחצית הראשונה שתי הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה בשיוויון 1-1.

מחצית שנייה

מכבי פתחה את המחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. בדקה ה-57, אחרי שהמשחק התנהל בדיוק כמו שהסתיים במחצית הראשונה, מילסון פץ לרחבה והוכשל. גרינפלד הצביע על הנקודה הלבנה, אך אחרי התערבות ה-VAR ביטל את כדור העונשין.

בדקה ה-64 ערך קין את החילוף הראשון במכבי והכניס את אושר דוידה במקומו ש יונס מלדה.

בדקה ה-67 רשם דו רתורג'מן את אחת החמצות הגדולות במשחק עד כה. כדור שבעט דוידה מתוך הרחבה ונהדף. בדקה ה-72 מכבי ערכה חילוף כפול כשערן זהבי ודור פרץ נכנסו במקומם של עדן קארצב ודור תורג'מן.

אחרי הזדמנויות של דוידה ושוטר כשהיה נראה שהמשחק הולך להארכה, התקפה של הצהובי םמשמאל הסתיימה בעבירה על דן ביטון על מפתן הרחבה. גרינפלד תחילה לא שרק לעבירה אך התערבות ה-VAR הובילה לכדור עונשין של זהבי ולשער יתרון בדקה ה-95. 1:2 למכבי!

גרינפלד הוסיף לתוספת עוד 2 דקות ומכבי פ"ת ניצלה טעות חמורה בהגנה ואנדראס קארו איזן ל-2:2. בתום תוספת הזמן המשחק המשיך להארכה.

הארכה מחצית ראשונה

מכבי לא ערכה שינויים כשעוד לפני השריקה להארכה נכנס גולסה למשחק במקומו של דן ביטון. 6 דקות בתוך הארכה, מכבי תל אביב ניהלה התקפה נהדרת מצד שמאל, קניקובסקי הכניס כדור נהדר למילסון ושהמשיך ברוחב לדור פרץ שכבש. אלא שהתערבות ה-VAR קבע שהשער הובקע בנבדל ולכן נפסל.

בדקה ה-103 הכניס קין למשחק תא אנריק סבוריט במקומו של נחמיאס. מיד אחרי החילוף מכבי פ"ת השלימה את המהפך כשבעיטה של יהודוע מצאה את טננבאום לא מוכן. 2:3 למכבי פ"ת.

3 דקות בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה בהארכה, מכבי פ"ת נותרה ב-10 שחקנים אחרי שמוריס אדליהו ספג את הצהוב השני בעבירה על מתן בלטקסה ומיד אחריו את הכרטיס האדום.

הארכה מחצית שנייה

דקה ראשונה בתוך המחצית השנייה של הארכה ואושר דוידה רשם החמצה גדולה אחרי התקפה של הצהובים משמאל שהסתיימה ברוחב של זהבי לדוידה שבעט רחוק משערה של פ"ת.

מכבי המשיכה לתקוף את שערה של פ"ת וגם זהבי בסנייון מזווית קשה לא מצא את המסגרת של וולף. בהמשך גם מתן בלטקסה בנגיחה מ-7 מטרים כמעט וכבש את השיוויון אבל וולף היה במקום להדוף לקרן. 

מהשער של פ"ת המשחק הפך להיות במעמד אחד. מכבי תקפה ללא הפסקה עם כל הכלים ההתקפיים שיש לה, אך נבלמה פעם אחר פעם בעיטה האחרונה ובהתקפה האחרונה של תוספת הזמן לירן חזן ניצל מתפרצת של פ"ת כדי לנעוץ את השער ה-4 ולקבוע 2:4 למארחים שהדיחו את מכבי ברבע גמר גביע המדינה.