מכבי וחיפה נפרדו ב-1:1. צפו בתקציר


מכבי תל אביב אירחה הערב בבלומפילד את מכבי חיפה למשחק במסגרת המחזור ה-28 בליגת ONE ZERO. הצהובים של רובי קין הגיעו למשחק אחרי האכזבה עם ההדחה ברבע גמר גביע המדינה ועם ריכוז מוחלט במטרה העיקרית – שמירה על המקום הראשון והפער בצמרת.

המאמן בחר לשוב להרכב שפתח במשחקי הליגה האחרונים עם שינוי בודד. רועי משפתי פתח בשער הקבוצה. עידו שחר המשיך לקבל קרדיט בעמדת המגן הימני. עידן נחמיאס ואנריק סבוריט פתחו במרכז ההגנה ואופיר דוידזאדה השלים את חוליית ההגנה במקומו של רוי רביבו. 

יוריס ואן אובריים, דור פרץ וגבי קניקובסקי פתחו בקישור ואושר דוידה, מילסון וזהבי השלימו את ה-11 של מכבי.

מחצית ראשונה

אחרי פתיחת משחק שקולה עם כדורים שמצאו בשני הצדדים את קורות שעריהם של משפתי וכיוף, מכבי השתלטה מהר יחסית על קצב המשחק ומרכז המגרש. 

הצהובים בעיקר תקפו מהאגפים עם שיתופי פעולה של דוידה ועידו שחר בצד ימין ומילסון את דוידזאדה בצד שמאל. בדקה ה-16 הלחץ הניב פירות. כדור חופשי של מכבי ממרכז המגרש הוגבה לפינה הימנית של כיוף, נחמיאס המשיך עם נגיעה שמצאה את זהבי, שמקרוב נגח פנימה. 0:1 למכבי!

המשחק המשיך להתנהל בשליטה מוחלטת של מכבי עם ניסיונות של חיפה לצאת למתפרצות ולמצוא את שער השיוויון. דוידה המשיך לסכן השתקפות מצד ימין כשהפעם נחמיאס וגם קניקובסקי היו קרובים לכבוש מבישולים שלו. לקראת סיום המחצית הראשונה יוריס ואן אובריים נפצע ולאחר ניסיון שלו לחזור למשחק הוחלף על ידי דן ביטון.

מחצית שנייה

מכבי עלתה למחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. אחרי דקות טובות של מכבי חיפה, עם ניסיונות ממרכז המגרש לייצר מצבים, בדקה ה-65 רשמה מכבי את ההזדמנות הראשונה עם בעיטה של ביטון שחלפה סמוך לקורת שערו של כיוף.

בדקה ה-70 מכבי חיפה חזרה למשחק אחרי שחלאילי השתלט על כדור סמוך ל-16 ובעט שטוח לפינה של משפתי ופנימה. 1:1.

השער של חלאילי העיר את הצהובים ושתי דקות לאחר מכן זהבי, בבעיטה בסיבוב ברחבה, כמעט ורשם שער שני אבל כיוף הצליח להדוף ברגע האחרון. גם מילסון, בהתקפה לאחר מכן, אילץ את כיוף למתוח את אבריו ולמנוע את השני של מכבי.

בדקה ה-77 ערך קין חילוף משולש. רוי רביבו, יונס מלדה ועדן קארצב נכנסו במקומם של עידו שחר, גבי קניקובסקי ואושר דוידה. בהמשך הכניס קין את דור תורג'מן על חשבונו של ערן זהבי.

עד השריקה לסיום גם מכבי וגם שחקני חיפה התקשו להכניע את השוערים ובסיום נפרדו הקבוצות בחלוקת נקודות.