יעקב גרונדמן

עונות: 1981-82, 1977-78, 1976-77, 1975-76

אחד המאמנים הגדולים והמשפיעים בכדורגל הישראלי השאיר את חותמו גם על מכבי תל אביב. גרונדמן, יליד פולין בתקופת מלחה"ע ה-2, היה שחקן מבטיח, אך הקריירה שלו נקטעה בשלב מוקדם עקב פציעה והוא החל לאמן בגיל צעיר יחסית. את המושכות במכבי ת"א נטל לראשונה בעונת 1975/76 שהסתיימה ללא תארים, אך בעונה שלאחר מכן הצליח להוביל את הצהובים לדאבל בלתי נשכח. תחת גרונדמן מכבי ת"א הציגה כדורגל פתוח אטרקטיבי כאשר מצד אחד אמנם ספגה לא מעט לקבוצה אלופה, אך הבקיעה יותר מכל קבוצה אחרת ושכנעה בדרך אל התואר הנכסף. בגביע המדינה הוביל גרונדמן את חניכיו לניצחון 0-1 בגמר על בית"ר ת"א לעיני 30 אלף צופים.

עוד לפני שהגיע למכבי גרונדמן בנה לעצמו שם של מאמן מוערך מאוד ע"י אנשי מקצוע, אוהדים ושחקנים שלו שנהנו להתאמן תחתיו. לאחר עונת הדאבל המשיך המאמן עונה נוספת במכבי ת"א, עזב לשלוש שנים בהן זכה באליפות עם מכבי נתניה וחזר לקדנציה נוספת במכבי ת"א בעונת 1981/82. זו הייתה גם עונתו האחרונה של גרונדמן במועדון שמאוחר יותר באותו עשור קיבל את שרביט האימון בנבחרת ישראל ביחד עם מאמן גדול נוסף, יצחק שניאור.

תרומתו של גרונדמן לכדורגל הישראלי נראית עד היום באצטדיון הביתי של הפועל רמה"ש הקרוי על שמו. גרונדמן זכה גם לקבל ב-2004 הכרה בינלאומית באמצעות אות הערכה מפיפ"א על תרומתו לכדורגל הישראלי. זמן קצר לאחר מכן הלך גרונדמן לעולמו בגיל 65 לאחר מאבק ממושך במחלה קשה.