אבי ירושלמי

תאריך לידה:

26/11/58

הופעות:

191

שערים:

8

בישול:

-

אזרחות:

ישראלית

שחקן ההגנה המגוון של מכבי ת"א בסוף שנות השבעים ותחילת שנות השמונים היה ידוע במשחקו הקשוח והבלתי מתפשר. כתוצר מחלקת הנוער של המועדון ירושלמי קיבל בגיל 18 הזדמנות ראשונה לשחק במדי הקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א. התפאורה הייתה דרבי תל אביבי סוער בעונת 1976/77 עם 21 אלף צופים בבלומפילד בו ירושלמי תפס את מקומו כמחליף לאחר פציעתו של מיקו בלו. מכבי ת"א שמרה על יתרונה במשחק גם לאחר כניסתו של ירושלמי שציין משחק בכורה עם ניצחון 2-3 בדרבי.

הבלם הגבוה והחזק רשם עוד 12 הופעות ליגה בעונה שבה הצהובים חגגו עונה מושלמת עם דאבל שישי (כולל לפני קום המדינה). במשך חלק ארי משנותיו במכבי ת"א שיתף פעולה ירושלמי עם אבי כהן ז"ל במרכז הגנת הצהובים. שני הבלמים היו ידועים ככאלה המשלימים האחד את השני בסגנונות המשחק שלהם, ירושלמי הקשוח וההגנתי לעומת אבי כהן שהיה תומך בהתקפה רבות. מלבד הדאבל של 77 ירושלמי ציין אליפות נוספת במדים הצהובים בעונת 1978/79.

הבלם רשם 32 הופעות בהרכב מכבי ת"א, בליגה ובגביע בעונה בה הצהובים הקדימו את בית"ר ירושלים וחגגו אליפות. ירושלמי היה קרוב לזכייה בדאבל נוסף בעונה הזו כאשר היה שותף לגמר הגביע נגד בית"ר ירושלים שניצחה 2-1 ולקחה את הגביע לעיר הבירה. ירושלמי שיחק במדי מכבי ת"א במשך 8 עונות (בתווך הושאל לעונה למכבי יבנה) ואת משחקו האחרון בקבוצה רשם בעונת 1984/85 במשחק גביע הטוטו נגד מכבי יבנה. בנוסף, רשם ירושלמי עשר הופעות במדי הנבחרת הבוגרת של ישראל כאשר את הבכורה ערך בגיל 20 בניצחון 0-2 על דנמרק.

תמונה - ארכיון ההתאחדות לכדורגל

    תאריך
    ליגה
    יריב
    ח‪/‬ב
    דקה
    תוצאה
    צהובים
    אדומים
    בישול
    שערים
    06/04/1985
    גביע הטוטו
    מכבי יבנה
    חוץ
    90
    -
    -
    -
    -
    30/10/1984
    גביע הטוטו
    מכבי פתח תקווה
    בית
    90
    -
    -
    -
    -