אחרי 112 דקות מתי אברהם נעץ את הכדור ברשת של הצהובים והעניק את הכרטיס לשמינית הגמר להפועל ירושלים

בעונה בינונית בליגה אין יותר טוב למכבי תל אביב מאשר הצלחה בגביע שתעניק מעט נחת מועדון ביחד עם כרטיס לאירופה. המסע לעבר מטרה זו החל היום באצטדיון טדי הקפוא מול הפועל ירושלים מצמרת הליגה הלאומית. לצערם של מכבי תל אביב המסע נעצר כבר היום עם הפסד שבימים אחרים היה מוגדר כסנסציה אך לא היום. מצד אחד, הצהובים הגיעו לאינספור הזדמנויות לכבוש אך גם ברק לוי נותר לא פעם חשוף ולא יכול היה להושיע מול שער אכזרי של מתי אברהם מהפועל ירושלים בתוך ההארכה.

דווקא הפועל ירושלים פתחה את המשחק במצב רוח התקפי כאשר שחקניה ניסו לפרוץ את הגנת מכבי תל אביב בכדורי עומק מסוכנים אך נתפסו פעם אחר פעם בעמדת נבדל. מהעבר השני ההתקפה הצהובה התקשתה להתמודד עם ההגנה המסודרת של הפועל ירושלים וכמעט שלא בעטה לשער כלל במהלך המחצית הראשונה. הפועל ירושלים המשיכה בשלה ובדקה ה-27 איציק כהן נבלם ברגע האחרון לפני ששחרר בעיטה מול ברק לוי. גם בשתי הדקות לאחר מכן השחקנים האדומים נכנסו לרחבה ועם קצת יותר ערנות היו יכולים לסכן את שערו של ברק לוי בצורה ממשית. רק בדקה ה-31 אלירן עטר בעט בפעם הראשונה לעבר שערו של רפי כהן הוותיק אך לא אילץ אותו למתוח את איבריו. שש דקות מאוחר הגיעה ההזדמנות הטובה במשחק. מונס דאבור קיבל כדור שעבר את קו ההגנה של הפועל ירושלים, התקדם מעט ומסר ליצחקי שנבלם ברגע האחרון והתוצאה נשארה מאופסת. לקראת סוף המחצית הראשונה חל שיפור מסוים אצל חניכיו של ניר לוין ובדקה ה-40 אלירן עטר חדר לרחבה והוציא כדור לגל אלברמן שעמד חופשי על קו ה-16 מטר אך בעט החוצה וסיים את המחצית ללא שערים.

שחקני שתי הקבוצות עלו למחצית השנייה בתקווה להשתחרר מהקור המקפיא ששרר באיצטדיון טדי ולהציג כדורגל יותר טוב. חמש דקות מפתיחת המחצית השנייה מונס דאבור הוכשל על סף הרחבה אך הכדור חופשי לא נוצל על ידי לוגסי ומעט לאחר מכן עוד מצב מסוכן של ברק יצחקי נבלם לפני שהגיע לשער. הלחץ של שחקני מכבי תל אביב עלה ככל שנקפו ועשר דקות לאחר תחילת המחצית גל אלברמן וברק יצחקי לא מצאו את המסגרת ממצבים קורצים מאוד. עוד דקה עברה מהבעיטה של יצחקי ותורו של אלירן עטר הגיע לנסות את מהשער היה באוויר בדקות אלו ומונס דאבור לא נשאר חייב לשני החלוצים האחרים של הצהובים כאשר ניפק החמצה מסמרת שיער משלו בדקה ה-61. הזיגזג בין החלוצים של מכבי תל אביב נמשך וברק יצחקי בעט טוב וסחט עוד הדיפה מרפי כהן. שחקני הפועל ירושלים התעוררו דקה לאחר מכן והחליטו שהגיע הזמן לתת תעסוקה לברק לוי שעצר טוב בעיטה חזקה של איציק כהן.

דקה לאחר מכן הכדור שוב נמצא עמוק בחלק המגרש של הפועל ירושלים בידיו הבטוחות של רפי כהן שלא זכר חסד נעורים לקבוצתו בעבר, מכבי תל אביב והדף עוד בעיטה של דור מיכה. רוברטו קולאוטי שנכנס כמחליף הצטרף גם הוא בדקה ה-82 לרשימת המחמיצים עם נגיחה לא מדויקת ודקה לאחר מכן הצהובים נחלצו ממצב מסוכן מאוד לאחר שאוסקר גררו עבר את השוער אך פאביצ'ביץ' הצליח להרחיק. עם כניסת המשחק לתוספת הזמן מונס דאבור היה יכול למנוע הארכה כאשר גלש לכדור מטר מקו השער אך בעט החוצה וסידר לשתי הקבוצות ערב ארוך. תבנית המשחק של המחצית השנייה המשיכה גם בחלק הראשון של ההארכה, שחקניו של לופא קדוש נראו עייפים והצהובים לחצו ללא הרף. בדקות האחרונות של החלק הראשון מונס דאבור וברק יצחקי החמיצו מצבים בטוחים לשערים והשאירו את מפלס המתח של האוהדים הצהובים בנקודה גבוהה.

שניות לפני שהקבוצות החליפו צדדים הגיעה החמצת העונה, אולי החמצת העשור ודווקא מהצד האדום. אריק רומאו קיבל כדור רוחב מאוסקר גררו אך ממטר מול שער חשוף הצליח להסתבך עם הכדור ויואב זיו היה שם בכדי להרחיק את הסכנה. בדקה ה-108 הגיע הרגע של המשחק. ההגנה הצהובה שוב נפרצה ושוב זה אוסקר גררו שחדר לרחבה והוציא רוחב למתי אברהם המחליף שבניגוד לרומאו סיים בקור רוח מול השער והקפיץ את האוהדים האדומים ביציע. שחקני מכבי תל אביב עוד ניסו להציל את העונה בגביע אך ברק יצחקי בעוד אחת מני הזדמנויות טובות רבות במשחק מצא את רפי כהן בלתי ניתן להכנעה. בדקה ה-120 הגיעו עוד שתי החמצות אדירות של הצהובים כולל כדור שנהדף מהקו ושריקת הסיום של השופט גיא ברגר השמיעה את צלילה של אכזבה נוספת בגביע של מכבי תל אביב.