רגע לפני פתיחת העונה קבוצת הנוער פוגשת את מחזיקת הגביע מ.ס. אשדוד לסופר-קאפ הישראלי.

ליגת העל לנוער נפתחת בשבת הקרובה והאלופה בשנתיים האחרונות, מכבי ת"א 'שחר' נמצאת בשלבי ההכנה האחרונים. הצהובים החלו להתאמן באמצע החודש שעבר וקיימו מספר משחקים עם קבוצות מליגת העל לנוער, אך גולת הכותרת הייתה מחנה אימונים בהולנד באמצע החודש הנוכחי. החניכים של עמיר תורג'מן לקחו חלק בטורניר בן שמונה קבוצות נוער הכולל שמות כמו אייאקס, אלקמאר ואתלטיקו פרנאנסה מברזיל.

לאחר ניצחון 0-2 על ספרטה רוטרדאם (אלופת הטורניר מ-2011) ושתי תוצאות 1-1 נגד קישפשט הונבד ההונגרית ואלקמאר החזקה מהולנד הגיע חצי הגמר נגד איינטרכט בראונשווייג. בתום הזמן הרגיל ניגשו הקבוצות לנקודה הלבנה וההכרעה בדו הקרב הושגה בצורה מאוד לא שגרתית. שוער הצהובים, גל טובלי עצר את הבעיטה המכריעה רק כדי לראות את השופט מורה על בעיטה חוזרת. אותו תסריט חזר גם בבעיטה השנייה ובפעם השלישית שוב עצר טובלי את הכדור אך הפעם שריקת השופט סימנה על סיום ההתמודדות וניצחון למכבי ת"א 'שחר'. בגמר לא הצליחו שחקני הנוער למנוע מאלקמאר לזכות בטורניר אך סיכמו הכנה טובה ומוצלחת עם משחקי אימון נגד קבוצות ברמה גבוהה.

בדומה לקבוצה הבוגרת שזכתה ל"משחק עונה" כבר במחזור הפתיחה, גם קבוצה הנוער, שתפתח בשבת הקרובה את העונה, זכתה לפתיחה חגיגית. בהגרלה נקבע כי במחזור הבכורה האלופה תארח את בית"ר טוברוק שסיימה את העונה החולפת רק במקום השלישי וגם העונה מהווה טוענת רצינית לכתר. במחזור האחרון של הסיבוב יארחו הצהובים את יריבתם הותיקה, מכבי חיפה בדיוק כמו בהעונה שעברה. בין נקודת ההתחלה לסוף יגיע במחזור החמישי עוד משחק שאי אפשר להתעלם ממנו, הדרבי נגד הפועל ת"א אותו תארח בסיבוב הראשון מכבי ת"א 'שחר'.

האתגר לצלוח את לוח המשחקים ולהיות בסיומו קבוצת הנוער הראשונה שזוכה באליפות שלישית ברציפות (מאז הוקמה ליגת העל לנוער ב-1994) צפוי להיות קשה למדי. סגל הנוער עבר לא מעט שינויים בעיקר עקב עליית חמישה שחקנים מובילים לקבוצה הבוגרת, דבר המעורר גאווה במועדון. מלך השערים, גאל מרגוליס (16 שערים), בן בן-יאיר, השוער הראשון ספיר צלביאנסקי ושני השחקנים ששימשו כקפטנים אשתקד, יגיל ביטון ורוסלן ברסקי הם חלק מהסגל של אוסקר גרסיה בעונה הזו. בנוסף לכף ישנם שחקנים נוספים שסיימו גיל נוער וכאלה שעזבו למועדונים אחרים.

שינוי דרסטי בסגל הוא לא דבר חריג בקבוצת נוער וגם במכבי ת"א מנוסים בסיטואציה שכזו. בתחילת העונה שעברה לא מעט שחקנים בולטים עזבו והתקדמו הלאה אך למרות זאת וכנגד הציפיות הושגה לבסוף האליפות בצורה מרשימה. האליפות הזו ביחד עם הדאבל של 2010/11 הציבו את הרף במקום גבוה והמשימה לעבור אותו לא תהיה קלה. מה שבטוח, להספיד את חניכיו של עמיר תורג'מן לא כדאי ואף אחד לא יופתע עם השם מכבי ת"א 'שחר' יתנוסס בראש גם בתום העונה הזו.