סיום העונה המתקרב מעלה כמה זיכרונות מעונה בה הצהובים חגגו כל הדרך עד לאליפות

לא מעט פעמים יוצא לנו כאוהדי כדורגל לחוש הרגשת דז'ה וו, אך כשזה קורה לאורך שלבים ארוכים במהלך עונה זה משהו נדיר למדי. התסריט של העונה הנוכחית ובמיוחד של הפלייאוף העליון, מותח כמה קווים מקבילים מעונת האליפות של הצהובים לפני 21 שנים. גם אז היה פלייאוף עליון ולחלק מקבוצות הפלייאוף יש אחות תאומה בפלייאוף העליון הנוכחי שממלאת בדיוק מזהיר את תפקידה. אוהדי מכבי ת"א באשר הם וודאי ישמחו לגלות בתוך עונת 1991/92 אנקדוטה משמחת המיוחד הקשורה למשחק כלשהו נגד קבוצה אדומה כלשהי.

בתפקיד מכבי חיפה של עונת 1991/92 הייתה בני יהודה שפתחה את העונה בהיסוס, התאוששה ונצמדה למכבי ת"א עד לתום העונה. בדומה למשחקי הליגה נגד הירוקים העונה גם בעונת 91/92 הצהובים רשמו ניצחון ביתי והפסד חוץ נגד יריבתם לצמרת. בשלהי עונת 1991/92 אפשר למצוא רגע בולט במיוחד שהחל מומנטום אדיר של הצהובים עם 11 ניצחונות רצופים שסחפו את הצהובים לעונה מוצלחת. אם למישהו ניצחון 0-4 של מכבי ת"א על הפועל בדרבי מעלה זיכרון טרי ומתוק, טוב לדעת שגם בעונת 1991/92 זה קרה. הניצחון ההוא הגיע לאחר 4 שנים בהם לא הצליחו הצהובים לנצח את האדומים בתסריט שמזכיר כמעט במדויק את העונה הנוכחית.

הצהובים נכנסו לפלייאוף העליון ובתפקיד הפועל רמת השרון של הפלייאוף הנוכחי הייתה אז מכבי נתניה. הקבוצה מעיר היהלומים אירחה את מכבי ת"א בתחילת הסיבוב השני של הפלייאוף, חמישה מחזורים לתום העונה. הצהובים כחולים ניצחו 0-3 ועשו צעד משמעותי נוסף לעבר התואר הנכסף, לו חיכו שנים רבות, מאז עונת 1978/79. במשחק השני של הפלייאוף העליון, שוב בדומה לזה הנוכחי, אירחה מכבי ת"א את השנייה בטבלה בני יהודה. גם אז המשחק הסתיים בתיקו שהשאיר את הקבוצה מהשכונה עם תקווה להדביק את הצהובים.

בסוף שנות השמונים ותחילת התשעים בני יהודה הייתה חברה קבועה בצמרת הגבוהה של הליגה הבכירה כאשר בעונת 1989/90 זכתה באליפות היחידה שלה בהיסטוריה. כמו מכבי חיפה שזכתה באליפות לפני שנתיים גם בני יהודה סבלה מעונה בינונית לאחר מכן ובעונת 1991/92 חזרה להילחם על התואר עם מכבי ת"א. ארבעה מחזורים לתום הפלייאוף העליון והעונה כולה אירחה השנייה בטבלה את הראשונה בשכונת התקווה למשחק בו הצהובים היו מוכנים לחגוג.

 12 נקודות הפרש למכבי ת"א על בני יהודה הבטיחו כי גם תיקו היה מספיק לפתיחת שמפניות. הצהובים העדיפו לסיים בסטייל עם ניצחון 2-3 ושיכרון חושים של חגיגת אליפות במגרש של היריבה העיקרית על התואר. כדי לסיים עם טעם עוד יותר מתוק בפה חיכתה לצהובים שבוע לאחר מכן מכבי חיפה ששימשה בתפקיד עירוני קרית שמונה של העונה הנוכחית. הירוקים מהכרמל היו בסיומה של עונה בינונית בסטנדרטים שלהם בה לא הצליחו להגיע לגבהים של העונה שלפני כן בה הם חגגו אליפות. האלופה היוצאת הגיעה להתארח אצל מכבי ת"א שחגגה ניצחון שני על מכבי חיפה בפלייאוף העליון בתוצאה 1-5 והמשיכה לסיום פלייאוף נקי מהפסדים.

האליפות של 1991/92, שקטעה 13 שנים ללא אליפות, החלה את תור הזהב של החצי הראשון של שנות ה-90 עם שלוש אליפויות ושני גביעים. סוף התסריט של העונה הנוכחית עדיין לא ידוע ואי אפשר להבטיח שהוא יראה כמו זה של עונת 91/92. הכול תלוי בזו שמובילה את הטבלה ולכן נותר  להמתין ולראות מה הבמאים של ליגת  העל מכינים לנו בשלבים המכריעים של עונה מיוחדת. בקרוב אצלכם ביציע ועל גבי המסכים, אל תפספסו.