מכבי ת"א נגד מכבי נתניה הוא לא עוד משחק. צפו בוידאו ותראו כמה מפגשי עבר בולטים בין הקבוצות.

כאשר מסתכלים על המצב בטבלה, המשחק מחר בין מכבי ת"א למכבי נתניה מתברר כמעין משחק קצוות, אך לא כך היה לאורך ההיסטוריה של הקבוצות. כל אחת מהן הותירה את חותמה על ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי ושתיהן ביחד סיפקו לא מעט מפגשים מרתקים וחשובים. שתי הקבוצות הצהובות שיחקו לא מעט משחקי צמרת ובמיוחד משחקים מושכי עין ומלאי שערים. אספנו מקבץ של משחקים אותם ירצו האוהדים הצהובים כחולים לזכור, בתקווה שיהיה עוד אחד כזה בשבת. צפו בוידאו ותראו את כל השערים מהמשחקים.

ב-1978/79, עונת האליפות שבה נצצו שמות כגון בני טבק, ויקי פרץ, גיורא שפיגל, אבי כהן ז"ל ועוד רבים וטובים אירחה מכבי ת"א את יריבתה לצמרת מנתניה. ה-"F15" של מכבי ת"א הכריע את המפגש הצמוד בימים שבלומפילד יכול היה להכיל 20 אלף צופים ומעלה. העונה ההיא עתידה הייתה להיזכר בעיקר בגלל המפגש השני בין הקבוצות שהכריע את גורל האליפות לטובת מכבי ת"א. 0-0 הספיק לצהובים כחולים בסיום עונה שמח וטרגי כאחד כאשר מנהל הקבוצה הוותיק והמסור, חיים לייבוביץ' (לייבו) סבל מהתקף לב בדרך חזרה מהמשחק ונפטר לאחר זמן קצר.

http://www.youtube.com/watch?v=dzv0V7plZkg&feature=youtu.be

עונת 93/94 הייתה אחת מהטובות של הצהובים בשנות ה-90 שהסתיימה עם גביע המדינה, אך בליגה רק עם מקום שני. 88 נקודות של הצהובים לא הספיקו בכדי לעבור את מכבי חיפה החזקה של אותה עונה. שבוע לאחר המשחק הידוע לשמצה מבחינת הצהובים הם הגיעו למפגש ביתי עם מכבי נתניה בניסיון להוריד את הקוף מהגב. הרבה לחץ השתחרר כאשר אבי כהן הירושלמי כבש את שער הניצחון שהוציא את קבוצתו לרצף של שבעה משחקים ללא הפסד.

עונה לאחר מכן מכבי ת"א עלתה מקום אחד למעלה וקטפה את תואר האליפות. באמצע הדרך לעבר התואר הנכסף יצאו הצהובים למשחק בהרצליה נגד מכבי נתניה ורשמו את ניצחון הליגה הגבוה ביותר של אותה עונה, 1-6. חלוץ הצהובים דאז, ניר סביליה, היה הכוכב של המשחק עם שלושער.  6 שנים לאחר מכן, אצטדיון "הקופסא" המיתולוגי בנתניה אירח את מכבי ת"א ברבע גמר גביע המדינה. דדי בן דיין והצהובים כחולים צלחו את המפגש בדרך לזכייה בגביע מספר 14 מאז קום המדינה.

עונה נוספת בה נפתחו שמפניות בקרית שלום הייתה 2002/03 ובשלהי הסיבוב הראשון הגיעה מכבי נתניה להתארח באצטדיון ר"ג. 0-5 של מכבי ת"א העניק לה את ניצחון הליגה הגבוה ביותר שלה וניצחון חמישי רצוף שאותת על כוונותיה להמשך העונה. צפו בוידאו לכל התקצירים והשערים מהמשחקים.