לכבוד עונת המלפפונים החלטנו לחזור למלפפונים החמים של העשור הקודם ולבדוק היכן הם היום

אנדראס פרוחננקובס

החלוץ הלטבי, שהיה שותף לאליפות האחרונה של מכבי תל אביב, פתח בחודש מרץ האחרון את עונתו השישית בקבוצת מטאלורג ( Liepājas Metalurgs) מהליגה הלטבית הבכירה. אחרי שעזב את תל אביב בתום עונת 2004/05 נדד החלוץ בין מספר קבוצות ברוסיה, ספרד, לטביה ויוון לפני שחזר לליגת נעוריו במהלך עונת 2008. בעונתו השנייה זכה פרוחננקובס באליפות לטביה, אך הודח עם קבוצתו במוקדמות ליגת האלופות כבר בסיבוב השני אחרי צמד הפסדים לספרטה פראג אלופת צ'כיה. בחמש העונות האחרונות כבש פרוחננקובס 13 שערים בלבד, אולי כתוצאה מהעובדה שהוסט בשנים האחרונות לעמדת הקישור. אחרי שמונה מחזורים העונה מטאלורג ממוקמת במרכז הטבלה כשפרוחננקובס שותף כמחליף פעמיים וצבר 68 דקות משחק.

אמיל אמבמבה

רגע אחרי שמכבי תל אביב עשתה היסטוריה והעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות החליטו הצהובים לחזק את הסגל עם החלוץ הקמרוני הצעיר שהגיע מוויטסה ארנהיים. אמיל אמבמבה אכן שותף בחמישה משחקים בליגת האלופות, אך לא הצליח להותיר חותם. בתום העונה ועם 3 שערי ליגה בלבד מצא החלוץ את דרכו אל הליגה האינדונזית. 5 קבוצות נהנו משרותיו של החלוץ לפני שחתם בעונה שעברה בקבוצת פרסמה מאלאנג (Persema Malang), בה סיים כמלך השערים של הקבוצה עם 11 שערים. אמבמבה, הזר היחיד של קבוצת פרסמה, טרם כבש העונה ותשעה מחזורים מהפתיחה הקבוצה ממוקמת במקום הלפני אחרון בטבלה.

יוג'ין טריקה

בקיץ 2005, הידוע גם בכינויו "עונת הגלאקטיקוס", נחת בתל אביב חלוץ נבחרת רומניה יוג'ין טריקה. החלוץ הגיע מהליגה הבולגרית עם מספרים מרשימים, אבל כבר בחודש ינואר חזר טריקה לבולגריה כשבאמתחתו 9 משחקי ליגה בישראל ושער בודד. בחצי העונה שנותרה טריקה הספיק לזכות עם צסק"א סופיה באליפות בולגריה ולהגיע עד גמר הגביע הבולגרי. בעונה השנייה שלו בסופיה טריקה כבש 15 שערים והמשיך לעוד עונה וחצי בקלוז' הרומנית. כמו במקרים קודמים גם כאן טריקה פתח את העונה הראשונה בצורה נפלאה וכבש 13 שערים, אבל בחצי העונה הבאה הוא כבש רק 2 שערים והושאל עד סוף העונה לאנורטוזיס הקפריסאית. את שלוש העונות האחרונות בקריירה שלו העביר טריקה כמאמן שחקן באוניברסיטטאה קאראיובה וביובנטוס בוקרשט, לפני שזכה לשרביט המאמן בקלוז' מהליגה הבכירה ברומניה בחודש אפריל האחרון.

מילאן מרדקוביץ'

כשמילאן מרדקוביץ' נחת בישראל והצטרף למכבי תל אביב של אלי כהן בעונת 2006/07 כולם דיברו על הקושי שלו לסיים עונה מלאה באותה קבוצה. החלוץ הסרבי הגיע לתל אביב כשהוא רק בן 24, אבל כבר הספיק לעבור ב-7 קבוצות שונות על פני 5 ליגות. כבר במחזור הפתיחה מרדקוביץ' כבש מול בית"ר ירושלים אחרי פריצה מסחררת על פני חצי מגרש ואת העונה הוא סיים עם 8 שערים ו-4 בישולים ב- 29 הופעות ליגה. למרות העונה הטובה החליט אלי כהן, מאמן הקבוצה דאז, לשחרר את החלוץ שעשה את הדרך לליגה הפורטוגלית. עונה אחת ו-8 שערים הספיקו לחלוץ כדי לעשות את הדרך הארוכה לליגה הסינית, שם לראשונה בקריירה סיים שתי עונות רצופות בקבוצת שאנדונג ליוננג.

בתום העונה השנייה מרדקוביץ', שהתגעגע למזג האויר הים תיכוני, החליט לארוז בפעם המי יודע כמה ונחת בקפריסין בקיץ 2009. אחרי חצי עונה ראשונה באפולון לימסול הושאל מרדקוביץ' לאתניקוס שם כבש 8 שערים בחצי העונה שנותרה. הסקורר המוכשר חזר בפתיחת עונת 2010/11 לאפולון וסיים את העונה הטובה בקריירה שלו עם 26 שערים. ההצלחה באפולון העניקה למרדקוביץ' חוזה שמן בא.א.ק לרנקה, ואחרי עוד עונה עם 8 שערים וגיחה קצרה לחצי עונה נוספת בסין חזר החלוץ בקיץ האחרון לעונה פושרת בפאראלימני הקפריסאית. בימים אלו מרדקוביץ' ממתין להצעה הבאה שתונח על שולחנו. אחרי שעשה קאמבק בליגה הבלגית, הסרבית, הסינית והקפריסאית, מי יודע, אולי את הקאמבק הבא הוא יעשה בליגה הישראלית.