שני ניצחונות דרבי בגמר גביע בהפרש של שש שנים בדיוק צבעו את התאריך של היום, 7.6, בצהוב כחול

היום לפני 25 ו-19 שנה בדיוק זכתה מכבי ת"א להניף את גביע המדינה ובשני המקרים היריבה הייתה הפועל ת"א. גמרי הגביע של 1988 ו-1994 נערכו באותו התאריך בדיוק, ה-7.6 וגם הסתיימו באותה הצורה עבור הצהובים עם קבלת הגביע מנשיא המדינה.

7.6.1988 – מכבי 2 הפועל 1

לקראת סיום העשור הפחות טוב בהיסטוריה של הצהובים הם קיבלו הזדמנות לחגוג גביע שני ברציפות, אך נתקלו במשוכה קשה. בליגה הפער בין הקבוצות הראה על עדיפות ברורה להפועל ת"א שזכתה באליפות כאשר מנגד מכבי ת"א סיימה את העונה עמוק בחלק התחתון של הטבלה. שער יתרון של הפועל ת"א במחצית הראשונה של הגמר הגביר עוד יותר את חששות הצהובים ממה שעתיד לבוא, אך דווקא אז הגיע המפנה.

שער נדיר ביופיו של קשר מכבי ת"א, מיקי כהן השווה את התוצאה עוד לפני סיום המחצית הראשונה והעביר את המומנטום לצד הצהוב. כמה דקות מתחילת המחצית השנייה הצהובים תרגמו את התנופה שקיבלו מהשוויון לשער יתרון מרגלי אחד הכובשים הגדולים של מכבי ת"א בכל הזמנים, בני טבק. היתרון נשמר עד לסיום והצהובים חגגו עם גביע שני ברציפות שגם גנז את חלומות הדאבל מעבר לכביש.

7.6.1994 – מכבי 2 הפועל 0

שנות ה-90 היו מוצלחות הרבה יותר למכבי ת"א ואחד מחמשת התארים שלה בעשור הזה הגיע לאחר גמר גביע נוסף נגד היריבה העירונית. שש שנים אחרי, היוצרות התהפכו במידה מסוימת מהגמר ב-1988 והצהובים היו אלה שהגיעו למשחק עם עדיפות על יריבתם, לפחות על פי טבלת הליגה. שלושה ימים לפני הגמר מכבי ת"א סיימה את העונה בליגה הלאומית עם סך הנקודות הגבוה ביותר שלה אי פעם, 88, אך עדיין לא יכלה למכבי חיפה שזכתה באליפות בעונה נהדרת. הפועל ת"א סיימה את העונה שלה במקום החמישי אך עם 34 נקודות פחות מהצהובים.

30 אלף צופים מילאו את אצטדיון ר"ג למשחק שהבטיח הרבה אך לפחות במחצית הראשונה לא קיים. הטריו ההתקפי של מכבי ת"א, איציק זוהר, אבי נימני ואלי דריקס לא הצליח לבוא לידי ביטוי כמו גם שחקני הפועל ת"א מנגד בראשות חיים רביבו הצעיר. רגע של הברקה נדרש בכדי לפתוח את המשחק וזה אכן הגיע מעט לאחר ההפסקה עם בעיטה חופשית בלתי ניתנת לעצירה של איציק זוהר. קפטן מכבי ת"א, ניר קלינגר, חתם את התוצאה הסופית בדקה ה-71 וביחד איתה את הבכורה בעיר באותה עונה וגביע מדינה מספר 18 בהיסטוריה.