לכבוד עונת המלפפונים החלטנו לחזור למלפפונים החמים של העשור הקודם. כתבה שנייה בסדרה.

דולי ג'ונסון

הקשר הליברי נמוך הקומה קיבל את המושכות למרכז הקישור של מכבי תל אביב אחרי שנחת בישראל בקיץ 2008 מהליגה השוודית. על אף העובדה ששותף במרבית שלבי העונה ג'ונסון התקשה להותיר חותם וחזר לקבוצת א.א.ק (AIK) השוודית. במהלך עונת 2009/10 ג'ונסון שותף ב-35 משחקים וכבש ארבעה שערים, אך נאלץ לעזוב את הקבוצה ומאז לא הצליח למצוא "בית". את שלוש העונות האחרונות ג'ונסון העביר בעיקר על הספסל בליגה היוונית, ההולנדית ואפילו הדרום אפריקאית. באפריל האחרון הקשר חזר בפעם השלישית לליגה השוודית עם פתיחת העונה המקומית, אך גם העונה לא זכה לדקות רבות.

עמנואל מאיוקה

הזמבי הבינלאומי הצטרף למחלקת הנוער של מכבי תל אביב בעונת 2008/09 עוד בטרם מלאו לו 18, הוקפץ במהרה לבוגרים וכבש 16 שערים בכל המסגרות בתום שנתיים. בקיץ 2010 נרכש מאיוקה על ידי קבוצת יאנג בויז מהליגה השוויצרית תמורת סכום שמוערך ב- 1.7 מיליון דולרים. בעונה הראשונה כבש מאיוקה 16 שערים בכל המסגרות ובישל עוד 9. בין היתר מאיוקה שותף במסעה של הקבוצה עד לשלב 32 האחרונות של האירופה ליג וכבש 3 שערים. בעונתו השנייה בקבוצה מאיוקה הסתפק ב-13 שערים בכל המסגרות ועוד עשרה בישולים, אך בתום העונה נמכר החלוץ לסאות'המפטון האנגלית. את העונה האחרונה מאיוקה בילה בעיקר על הספסל ושותף ב-11 משחקים בלבד. נכון לקיץ 2013 מאיוקה עדיין שייך לסאות'המפטון אף על פי שהוא בוחן הצעות מקבוצות נוספות כששווי השוק שלו מוערך ב- 2.6 מיליון יורו.

ג'ו ביזרה

לא ברור איך, אבל פחות מחצי עונה בה שיחק ג'ו אמרסון ביזרה באסטוס במדי מכבי תל אביב הספיקה לו כדי לכבוש את לב האוהדים. הבלם שהגיע בפברואר 2008 מקליארי האיטלקית, רשם 16 משחקי ליגה ואפילו כבש שני שערים. הביקור הקצר בישראל החל מגמה אצל הבלם שהפך לנווד בכל מה שנוגע לחלון ההעברות בחודש ינואר. מיד עם סיום העונה עזב ביזרה את ישראל וחתם בפאוק סלוניקי למורת רוחם של האוהדים. בינואר 2010 עזב ביזרה את יוון לטובת חצי עונה באלבסטה הספרדית ובקיץ הבא חזר לישראל וחתם במכבי פ"ת. בינואר 2011 שוב עזב ביזארה במהלך חלון ההעברות של חודש ינואר, הפעם לטובת קבוצת בלה ויסטה מהליגה באורגוואי. התחנה האחרונה של ביזרה היא קבוצת אטלנטה (Atlante) מהליגה הבכירה במקסיקו אליה הצטרף, איך לא, בחודש ינואר האחרון.

רוצים לקרוא עוד? כנסו לכתבה הראשונה בסדרה