במידה ומכבי ת"א אכן תעפיל לשלב הבא במוק' ליגת האלופות היא תתמודד נגד אלופת שוויץ, פ.צ באזל

בהגרלת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות שנערכה בניון נקבע כי היריבה של מכבי ת"א או ג'יורי תהיה באזל השוויצרית. ההגרלה שנערכה היום בצהריים בניון שבשוויץ חולקה גם הפעם לשתי תתי הגרלות שונות, זו של מסלול הקבוצות האלופות וזו של הלא אלופות. הסיבוב השני עדיין לא הוכרע סופית אך ממנו יצאו לבסוף 17 קבוצות שיצטרפו לשלוש קבוצות נוספות שיעפילו אוטומטית לסיבוב זה. כל הקבוצות המשתתפות בסיבוב זה חולקו לשתי קטגוריות בהתאם לניקוד המצטבר שלהן באירופה – קבוצות מדורגות וקבוצות לא מדורגות.

 לאחר חלוקה לקבוצות הגרלה היום בבוקר וצמצום האפשרויות של כל קבוצה נקבע כי היריבה האפשרית של מכבי ת"א (הלא מדורגת) בסיבוב הבא תהיה אחת מ-5 קבוצות מדורגות: באזל, סטיאווה בוקרשט/ורדאר, אפואל ניקוסיה, לפרטיזן בלגרד ולגיה ורשה. המפגש האפשרי של מכבי ת"א הוא זה שהוגרל ראשון והיריבה שנקבעה היא החזקה ביותר אותה יכלו הצהובים לקבל, באזל.

אלופת שוויץ בפעם ה-16 בתולדותיה היא הקבוצה החזקה ביותר שהוגרלה במסלול האלופות (נכנסה אוטומטית לסיבוב השלישי), לפי דירוג אופ"א וגם כאשר מסתכלים על הישגיה לאחרונה. רק בעונה שעברה הגיעה באזל עד לשלב חצי הגמר של האירופה ליג שם נכנעה רק לקבוצה שזכתה לבסוף בתואר, צ'לסי. גם בעונת 2011/12 באזל רשמה הישג מרשים כשהגיעה לשמינית גמר ליגת האלופות כאשר בדרך לשם גרמה להדחתה של מנצ'סטר יונייטד הגדולה בשלב הבתים. לקבוצה הבכירה בשוויץ 16 אליפויות ו-11 גביעים כאשר תואר האליפות אשתקד היה הרביעי ברציפות והשמיני מאז 2002.

למרות פרישתו של אחד הסמלים הגדולים בהיסטוריה של באזל, אלכסנדר פריי הסגל של באזל נותר איכותי עם כמה שמות בולטים. החלוץ והקפטן הוותיק, מרקו שטרלר הוא הדמות המרכזית בקבוצה לאחר שש עונות ו-77 שערים, האחרון שבהם בניצחון 1-3 על אראו במחזור הראשון של הליגה בשוויץ שנפתחה בשבת האחרונה. הקשר הארגנטיני, ראול בובדילה והכישרון העולה, מוחמד סאלח המצרי גם הם כבשו נגד אראו וגם הם שמות שכדאי לשים לב אליהם.

מאמן מכבי ת"א, פאולו סוזה אמר לאתר הרשמי בתגובה להגרלת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות: "למרות ההגרלה שעשויה להפגיש אותנו עם פ.צ באזל, אנחנו כרגע מתמקדים אך ורק במשחק הגומלין ביום שלישי נגד ג'יור".

המשחק הראשון בסיבוב השלישי ייערך כשבוע אחרי המשחק השני נגד ג'יורי (30-31/7) והגומלין ייערך בשבוע שלאחר מכן (6-7/8). עוד לפני הסיבוב הבא הצהובים עדיין צריכים לשמור על היתרון המבטיח מהמשחק הראשון נגד ג'יורי ולעבור בהצלחה את הגומלין. המשחק נגד אלופת הונגריה בבלומפילד (שלישי, 21:30, שידור בספורט 1) ינוהל ע"י צוות שבדי בראשותו של השופט הראשי מרטין הנסון.

 

* תמונה באדיבות האתר הרשמי של באזל