אלופת שוויץ תמתין לצהובים בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. המאמן יאקין: "מכבי היא משוכה גבוהה"

אולי בהשראת השכנות מגרמניה, הולנד ואיטליה הפכה פ.צ. באזל, אלופת הליגה השווייצרית בארבע העונות האחרונות, לכח עולה בכדורגל האירופי. השליטה האבסולוטית שלה בליגה המקומית הצליחה לחלחל גם להישגי המועדון בזירה האירופית כשהשיא הגיע בעונה החולפת עם הדחה בשלב חצי גמר האירופה ליג מול האלופה הנכנסת צ'לסי. לשם השוואה, לפני עשור הקבוצה דורגה במקום ה-92 בדירוג הקבוצות של אופ"א, נמוך יותר מקבוצות כמו איפסוויץ', ראיו ויאקנו או הפועל תל אביב. נכון לעונה הנוכחית השוויצרים דילגו עד למקום ה- 35 וממוקמים גבוה יותר מאימפריות אירופיות כמו סלטיק, נאפולי או רומא. וכן, גם מעל הפועל תל אביב השוויצרים הצליחו לדלג.

 פ.צ. באזל מעולם לא נעלמה מהנוף האירופי, אבל שינוי השיטה במשחקי מוקדמות ליגת האלופות העניק לה מקדמה אדירה בשנים האחרונות. ה"בבי'ס" נהנו מיריבות נחותות בסיבובי המוקדמות של עונות 2008/09 ו- 2010/11, ובעונת 2011/12 זכו בכרטיס כניסה אוטומטי לשלב הבתים, לאור הדירוג המצוין של שוויץ בזירה האירופית. בעונה חולפת השווייצרים ספגו מכה כואבת כשהודחו בשלב הפלייאוף אחרי צמד הפסדים לאלופת רומניה, אבל פיצו עם קמפיין אירופי מדהים במסגרת האירופה ליג. בדרך למפגש ההיסטורי מול צ'לסי בחצי הגמר, באזל השאירה מאחור את ספורטינג ליסבון, דנייפרו האוקראינית, זניט ואפילו טוטנהאם, אחרי תיקו 2-2 מדהים שחזר על עצמו גם בגומלין והוכרע בפנדלים.

אחרי ההדחה הכואבת בעונה החולפת בבאזל לא מוכנים לתקלה נוספת שתמנע מהם הגעה לשלב הבתים של ליגת האלופות. רצה הגורל ואת הדרך לשם היא תתחיל מול אלופת ישראל שחולמת גם היא להגיע לליגה של הגדולות. "זאת ההגרלה הקשה ביותר שיוכלנו לקבל", סיפר קפטן וחלוץ הקבוצה מארקו שטרלר, "צפוי לנו מסע ארוך מאד לישראל". מאמן הקבוצה מוראט יאקין כבר הספיק לבקר בישראל באותה מסגרת, כשהגיע בעונת 1995/96 עם אלופת שוויץ דאז גראסהופרס ציריך. יאקין אף כבש בתיקו 1-1 במשחק הראשון לפני שה"חרגולים" ניצחו 0-1 באצטדיון בלומפילד וזכו בכרטיס לשלב הבתים של ליגת האלופות. "אני לא יכול לומר הרבה על מכבי", הודה המאמן לאחר ההגרלה, "אני רק זוכר שכששיחקתי מולם במדי גראסהופרס זאת היתה יריבה ראויה".

המשחק הראשון ייערך כבר ביום שלישי הקרוב באצטדיון "סנט ג'ייקובס פארק", המכיל 37,500 מקומות במשחקים בין לאומיים. האצטדיון עבר שדרוג בעשור הקודם ואירח את משחקי שלב הבתים באליפות אירופה 2008 שנערכה בשוויץ ובאוסטריה. באזל נהנית מקהל תומך שממלא את מרבית המקומות במשחקי הבית של הקבוצה ועל סמך משחקי העבר עושה רושם שחלקם אף יגיעו לגומלין בישראל. הגומלין ייערך בדיוק שבוע אחר כך באצטדיון בלומפילד, כשהמנצחת תזכה בכרטיס לסיבוב הפלייאוף של ליגת האלופות והמפסידה תנשור לסיבוב הפלייאוף של האירופה ליג.