אלופת הונגריה מגיעה לצמד המפגשים נגד מכבי ת"א בלי שמות מפוצצים אך בעיצומו של מסלול התקדמות מרשים למדי

אלופת הונגריה ג'יור מגיעה למשחק מחר נגד מכבי ת"א קצת פחות משלוש שנים לאחר החוויה האירופית האחרונה שלה, שהייתה מסעירה במיוחד. לאחר שעברה שני סיבובים במוקדמות האירופה ליג של 2010/11 פגשה ג'יור את מונפלייה הצרפתית והפסידה לה 1-0 בבית במשחק הראשון. על פניו הסיכוי של ג'יור להפוך את התוצאה דווקא בחוץ ולהעפיל לשלב הפלייאוף היה קטן מאוד אך חניכיו של אטילה פינטר חשבו אחרת. ג'יור עברה את המשוכה הקשה עם 0-1 בתום 120 דקות וניצחון בדו קרב מהנקודה. מאחורי ארשת הפנים הקפואה למדי של פינטר אפשר היה לזהות חיוך קטן של מאמן שנשאר נאמן לחלוטין למערך ה-4-3-3 שלו והצליח להשלים משימה כמעט בלתי אפשרית.

מאז ועד היום פינטר נשאר נאמן אדוק למערך שלושת החלוצים שלו שיהיה מוכן לפעולה גם מחר נגד מכבי ת"א. מההגנה להתקפה ישובצו במערך של פינטר שחקנים שכדאי לשים לב אליהם. בהגנת ג'יור יש חוליה חשובה העונה לשם זולטאן ליפטאק שממרום 193 הס"מ שלו יסתכל על ראדה פריצה (185 ס"מ) קצת מעל הלבן של העיניים. התחנה הבאה במערך של האלופה ההונגרית היא הקשר האחורי בן ה-25 מאטה פטקאי שנמצא בעיצומה של התקדמות אדירה שהכפילה את ערכו בשוק ההעברות.

לא רק על המערך שלו שומר פינטר בקנאות רבה אלא גם על הסגל הקיים אליו הוסיף בקיץ חיזוקים נקודתיים. מלבד השוער קמנאר שהגיע מסלטיק צירפה ג'יור שלושה שחקני רכש נוספים שעשו דרך קצרה מאוד לעיר השישית בגדולה בהונגריה. הג'מייקני בן ה-27, ראפה וולפה שהגיע ממ.ט.ק בודפשט יספק חיזוק משמעותי להגנה ופטריק מוואונגו שהגיע מאדמירה וואקר האוסטרית יחזק את הקישור האחורי. השניים כבר הספיקו לפתוח בהרכב ולהרשים בניצחון 0-3 על דברצן בסופר קאפ ההונגרי שנערך בשבת האחרונה. שחקן הרכש הנוסף של ג'יור ששותף כמחליף נגד דברצן, לאנדרו מרטינס הארגנטינאי-איטלקי גדל בפארמה והגיע לאחר חצי עונה בבודפשט הונבד עם 6 שערים ב-11 הופעות.

שחקני הרכש החדשים של ג'יור הם רק חלק קטן מחבורה של 18 זרים בקבוצה ההונגרית. הנציגות הבולטת בג'יור מגיעה מסרביה עם חמישה שחקנים מהמדינה הבלקנית. נמניה אנדריץ' וניקולה טראיקוביץ הם הבולטים שבהם נכון להיום ואת ההרגשה הביתית שלהם בקבוצה אפשר לזקוף גם לזכותו של סאשה סטבנוביץ'. השוער הסרבי בן ה-38 פותח את עונתו העשירית בקבוצה וגם אם מעמדו ייפגע העונה, לזכותו מניות רבות בהתקדמות הקבוצה בשנים האחרונות. לטראיקוביץ הקשר המרכזי בן ה-32 זו העונה הרביעית בקבוצה ואחרי 7 שערים אשתקד הוא פתח את הנוכחית עם שער בניצחון 0-3 על דברצן בסופר קאפ ההונגרי. אנדריץ' בן ה-26 עושה קולות של פריצה גדולה בקריירה וגם את הניצוצות שלו ניתן היה לקלוט בסופר קאפ שנערך ביום שבת האחרון. ג'ואל דמאו וחבריו מדברצן עדיין מרגישים את משב הרוח שחלף על פניהם באגף השמאלי.

בנוסף לאנדריץ' וטראיקוביץ' מי שינסו להטריד את הגנת מכבי ת"א מחר יהיו חלוצי ג'יור תאמאש קולטאי ורולנד וארגה. איתן טיבי יפגוש בפעם השנייה את קולטאי (8 שערים אשתקד) לאחר שנפרדו בתיקו 1-1 ידידותי בין ישראל להונגריה באוגוסט שעבר. בזמן שטיבי יהיה עסוק עם הכוח והעוצמה של קולטאי קרלוס גארסיה יצטרך לשים לב לחלוץ מסוכן לא פחות, רולנד וארגה. הכוכב הגדול של אלופת הונגריה שעבר גם בברשיה האיטלקית היה הבורג המרכזי באליפות של ג'יור עם 12 שערי ליגה ובגיל 23 אפשר להניח שהשיא שלו עדיין לפניו.

המטרה העיקרית שתעמוד לנגד העיניים של וארגה וחבריו מחר תהיה להתחיל את תהליך החזרה של ג'יור בפרט והכדורגל ההונגרי בכלל למפת הכדורגל העולמי. בג'יור עברו הרבה מים בנהר הדנובה מאז הפסידה הקבוצה לבנפיקה הגדולה בחצי גמר גביע האלופות של 1965. ההישג המרשים ההוא מחוויר למראה מיקום הקבוצה בדירוג UEFA כיום – 277 ובג'יור ישמחו לשפר את המיקום שלהם ולעשות צעד ראשון לעבר העפלה היסטורית לליגת האלופות. אנחנו נשמח מאוד בשבילם, רק שיחכו לעונה הבאה.

תמונה – האתר הרשמי של ג'יור