מכבי ת"א וכל מי שיבוא לעודד אותה ביום רביעי יפגוש עיר שכדורגל הוא אחד הדברים המרכזיים בה

העיר השישית בגודלה בהונגריה שוכנת על גדות נהר הדנובה וממוקמת בין בירת הונגריה בודפשט ובירת אוסטריה וינה. אם אתם מתכננים לבקר בגיור לקראת המשחק ביום רביעי תוכלו לשוטט בעיר ולבקר במבנים היסטוריים ועתיקים מהמאה ה-15 וה-13 וגם בלא מעט מוזיאונים. העיר ידועה בשימור של מבנים כאלה ואף קיבלה בסוף שנות השמונים פרס אירופי על שימור מונומנטים. עם זאת, גם המודרניזציה לא דילגה על העיר שבחרה למקם בתוכה מפעל גדול של יצרנית המכוניות הגרמנית 'אאודי' שם מיוצרים דגמי הספורט (TT) והקבריולט שלה.

פרט מעניין במיוחד על גיור הוא שהעיר התאומה שלה בישראל היא נצרת עלית אם כי הבדל גדול יש כבר בכמות האוכלוסייה. כ-130 אלף תושבים חיים בגיור (לידע כללי, פי 3 מהתאומה בישראל), רובם (כ-70 % מתושבי העיר) קתולים ולכן מפוזרות כנסיות קתוליות רבות ברחבי העיר. גם ליהדות יש קשר עם גיור, קשר היסטורי שהולך אחורה לסוף המאה ה-18 ותחילת המאה ה-19 אז הוקמה קהילה יהודית והחלה התיישבות של יהודים בעיר.

בכל הקשור למזג האוויר, חודש יולי הוא החודש הכי חם בגיור עם ממוצע של 26.2 מעלות צלזיוס. לפי התחזית יום המשחק צפוי להיות החם ביותר שהעיר ידעה עד כה עם 31 מעלות. למי שמתכנן להיות במשחק כאשר ינחת בבודפשט ומשם ימשיך לגיור החמה יחפש מקום להתאכסן מבין 41 המלונות ובתי ההארחה בעיר. האופציה הנוחה ביותר תהיה כמובן המלון הצמוד לאצטדיון (ETO PARK HOTEL ), ממש מאחורי היציע בו ישבו אוהדי מכבי ת"א.

תמונה – האתר הרשמי של גיורי