תקשורת הספורט ביוון חוותה דז'ה וו עם הגרלת משחקי הפלייאוף באירופה ליג: "הצרה של הקבוצות ביוון"

עורכי הספורט בתקשורת היוונית היו צריכים להיות יצירתיים בסוף השבוע האחרון כדי להדביק את הכינוי הראוי ליריבה של פאוק סלוניקי בפלייאוף האירופה ליג. השם מכבי תל אביב כבר מזמן לא מייצג רק את הקרבות על הפרקט בהיכל נוקיה בתל אביב, או באולם 'אאוקה' באתונה. שלושה מפגשים כפולים נערכו על כר הדשא בין מכבי תל אביב ובין נציגות הליגה היוונית במשחקי המוקדמות של המפעלים האירופים. בכל שלושת המקרים ידם של הצהובים היתה על העליונה. ההגרלה ביום שישי האחרון העלתה זכרונות לא נעימים, מאתונה ועד סלוניקי, כאשר הכדור של פאוק סלוניקי הבטיח משחק ראשון בתל אביב. עם בעלים עשיר, מאמן מנוסה ורכש מבטיח, העתיד של פאוק נראה ורוד, אך העבר, כך מסתבר, מסרב  לעזוב.

עיקר תשומת הלב בתקשורת היוונית הופנה למפגשי העבר בין מכבי תל אביב לפאוק סלוניקי, אולימפיאקוס ופנאתנאיקוס. הצהובים זכו לכינויים כמו "קוטלת היווניות", או "השד הרע של הקבוצות היווניות", תוך התעלמות כמעט מוחלטת מצמד הניצחונות של פאוק על בית"ר ירושלים ואפילו על בני יהודה בעונה שעברה. הגדיל לעשות האתר On-sports שלקח את התיאורים הציוריים צעד אחד קדימה ויצא עם הכותרת "המוציא להורג של הקבוצות היווניות". למעשה, הצהובים זכו לכבוד שאפילו אלקמאר ההולנדית, שהוגרלה גם היא מול נציגה יוונית, לא זכתה לו. אולי מדובר בסך הכל בסיבה למסיבה עבור התקשורת היוונית ואולי זה בכלל חלק מהטקטיקה שהביאה לנבחרת יוון את אליפות אירופה, לבוא קטנים ולזכות בכל הקופה.

בתקשורת היוונית ראו בתגובות של מאמן הצהובים פאולו סוזה והקשר מהראן ראדי מידה מסויימת של התנשאות. באתרים המובילים נכתב כי ב"תל אביב קיבלו בסיפוק את ההגרלה" וכי "הם לא יכלו לבקש יריבה נוחה יותר". על אף העובדה שהיוונים היו אלו שמגיעים להתמודדות כמדורגים, יש אווירה לא מוסברת של "נחיתות". מאמן פאוק הוב סטיבנס צוטט כמי שאמר "זאת ההגרלה הכי קשה שיכולנו לקבל" וביחד הדברים משלימים את התחושה הכללית ביוון לקראת ההתמודדות הצפויה. מצד שני, גם לפני המשחק מול בני יהודה בסיבוב השלישי של מוקדמות האירופה ליג בעונה שעברה הם שמרו על פרופיל נמוך וזה נגמר עם שישה כדורים ברשת של הכתומים. היוונים ידועים כעם שמעניק חשיבות רבה להיסטוריה שלו ועם מאזן של שלוש משלוש אי אפשר להתווכח. מצד שני, היוונים הם גם אלו שהמציאו את הפילוסופיה, אז אולי בעצם המלחמה הפסיכולוגית כבר החלה. תשפטו בעצמכם.

צילום- האתר הרשמי של פאוק סלוניקי