סגנית אלופת יוון היא היריבה של מכבי ת"א בשלב הפלייאוף של האירופה ליג. המשחק הראשון בבלומפילד ב-22 לאוגוסט

הגרלת שלב הפלייאוף של האירופה ליג שנערכה בניון קבעה כי היריבה של מכבי ת"א תהיה פאוק סלוניקי היוונית. לאחר חלוקה לקבוצות הגרלה היום בבוקר צומצמו האפשרויות של מכבי ת"א הלא מדורגת מ-29 לחמש בלבד. מלבד פאוק סלוניקי גם בטיס, ספרטק מוסקבה, צ'רנומורץ' אודסה ושטוטגרט יכלו להיות מפגש אפשרי עבור מכבי ת"א. בסופו של דבר היוונים נבחרו נגד מכבי ת"א שתארח את המשחק הראשון בבלומפילד ב-22 באוגוסט כאשר הגומלין ייערך שבוע לאחר מכן, ב-29 לאוגוסט ביוון וישוחק ללא קהל עקב עונש שסוחבת פאוק.

מאמן הצהובים, פאולו סוזה אמר לאחר ההגרלה: "בשלבים האלה כל אחד רוצה לשמור על האפשרות להעפיל לשלב הבתים ואנחנו נעשה כל שביכולתנו על מנת שהמועדון, הקבוצה והאוהדים ייצגו את הכדורגל הישראלי ברמה הבינלאומית". קשר הצהובים מהראן ראדי הוסיף: "זה אולי נראה על הנייר כהגרלה נוחה יותר מספרטק מוסקבה כי בניגוד לרוסים והאוקראינים ששיחקו כבר 4 מחזורי ליגה היוונים עדיין לא פתחו את הליגה. המשחק הראשון בבלומפילד לא בהכרח מהווה יתרון כי הלחץ יהיה עלינו אבל אנחנו חייבים לעשות תוצאה טובה על מנת להפעיל לחץ על היוונים לקראת משחק החוץ. כל זה כמובן באם נשחק כפי ששיחקנו מהדקה ה-30 וכפי שראינו לפני כמה ימים הרבה דברים מפתיעים יכולים לקרות. בהזדמנות זו אני מעוניין להודות לקהל שדחף אותנו בתצוגה מרהיבה כי הם המשיכו לעודד כל המשחק ונקווה להחזיר להם במשחק הקרוב".

הקבוצה היוונית הודחה, כמו מכבי, ממוקדמות ליגת האלופות כאשר לא הצליחה לעבור את מטאליסט חארקוב האוקראינית שגברה עליה 1-3 בסיכום שני המשחקים. פאוק היא יריבה מוכרת למכבי ת"א שעברה אותה בעונת 2004/05 בדרך להופעה היחידה של הצהובים בשלב הבתים של ליגת האלופות. בני יהודה אשתקד במוקדמות האירופה ליג ובית"ר ירושלים בעונת 2000/2001 במסגרת גביע אופ"א גם הם פגשו את היוונים אך לא הצליחו לעבור אותם. שתי אליפויות וארבעה גביעים מקומיים יש לפאוק בהיסטוריה ואשתקד סיימה הקבוצה מסלוניקי את הליגה היוונית במקום השני. השחקן הבולט ביותר שלה, הוא הקפטן דימיטריס סלפינגידיס שכבש אשתקד 11 שערי ליגה.

הקפטן של פאוק הוא אחד מ-15 שחקנים יוונים בקבוצה. קוסטאס קאצורניס הוותיק עם עבר עשיר גם בנבחרת יוון וסטפנוס אתאנאסיאדיס בן ה-25 שכבש אשתקד 14 שערים הם שני יוונים בכירים נוספים בקבוצה וסגני הקפטן. השניים ביחד עם סאלפינגידיס הובילו אשתקד את פאוק למקום השני המכובד בליגה מאחורי אולימפיאקוס האלופה כאשר כבשו יחדיו 29 שערים והיו למבקיעים הבולטים בקבוצה. בגזרת הזרים, התרומה אשתקד הייתה פחות טובה אך לשם כך הגיעו שחקני רכש כמו מירוסלב סטוך הסלובקי שהגיע מפנרבחצ'ה וסאקו אוליסה הליברי ותומאש נאסיד הצ'כי שהגיעו מצסק"א מוסקבה. סטוך, אוליסה ונאסיד מצטרפים לזרים אחרים בקבוצה כמו ליאם לורנס האירי עם עבר בפרמייר ליג האנגלית והשוער הספרדי ג'קובו עם עבר בליגה הראשונה בספרד.  

*תמונה באדיבות האתר הרשמי של פאוק סלוניקי