מאמן מכבי ת"א מקווה ששחקניו יוכלו לעשות מחר צעד נוסף בדרך להגשמת החלום: "נשאף להיות תחרותיים ולהקשות על באזל"

אלופת ישראל, מכבי ת"א קיימה הערב אימון ראשון על אדמת שוויץ במגרשה של האלופה המקומית, פ.צ באזל. השתיים ייפגשו מחר (20:00 שעון ישראל) בסנט יאקוב פארק למשחק הראשון מבין שניים בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות ומאמני הקבוצות דיברו לקראת המפגש במסיבות העיתונאים שנערכו לפני אימון הצהובים. מי שנכח באימון מכבי ת"א הוא מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן שהגיע לצפות בחניכיו של פאולו סוזה. במסיבת העיתונאים של הצהובים אליה הגיע ביחד עם הקפטן שרן ייני דיבר מאמן מכבי ת"א, פאולו סוזה על הסיכויים של קבוצתו: "אנו משחקים נגד קבוצה שמדורגת הרבה יותר גבוה מאיתנו אך יש לי ביטחון מלא בשחקנים והרבה מקום לתקווה להגשמת החלום. יש לנו שאיפות להדביק את הפער ואני מקווה שנהיה תחרותיים במהלך צמד המפגשים בהם נשאף להקשות על באזל"

סוזה כבר התמודד מול באזל אשתקד בשלב הבתים של האירופה ליג עם קבוצתו וידאוטון שניצחה 1-2 בהונגריה אך הפסידה 0-1 בשוויץ: "אני מכיר את באזל וזו לא הפעם הראשונה שאני משחק נגדה אבל אני מקווה שהתוצאה תהיה שונה הפעם. אני מכיר גם את הקבוצה, את השחקנים של באזל ומוראט יאקין יודע שתמיד קשה לשחק נגד הקבוצות שלי". סוזה המשיך ודיבר על באזל: "זו אותה קבוצה שהעפילה לחצי גמר האירופה ליג אשתקד והם יודעים מה עליהם לעשות, מה גם שיש להם ניסיון רב של 13 שנה באירופה ודומיננטיות כאלופי שוויץ במשך זמן רב".

מאמן הצהובים סיפר מהם לדעתו המפתחות במשחק מחר: "אנחנו שואפים להקשות עליהם והכי חשוב גם לכבוש. זה המפתח אותו אנחנו רוצים להשיג בכל משחק וזו המנטליות שאותה אני דורש מהשחקנים. הגענו להרבה מצבי כיבוש במפגשים נגד ג'יור ואנחנו חייבים לנצל אותם, אמנם היריבה שונה אך אנחנו חייבים לכבוש החל ממחר".

קפטן מכבי ת"א, שרן ייני העדיף שלא להגיב בעניין השחקנים המצרים של באזל ודיבר על התכונה לקראת המשחק: "אני חושב שהם פייבוריטים אבל זה נותן לנו יתרון כי אין לנו מה להפסיד. אנחנו מכירים את היריבה ונעשה הכל כדי להקשות עליה, איך ומה לא נגלה כאן ועכשיו".

יאקין: "מכבי ההגרלה הכי קשה"

לפני מסיבת העיתונאים של מכבי ת"א נערכה באצטדיון גם זו של המארחת. מאמנה של באזל, מוראט יאקין סיפר על התחושות לקראת המשחק והרושם שלו ממכבי ת"א: "ההגרלה נגד מכבי ת"א היא הכי קשה שיכולנו לקבל וצריכים להיות מרוכזים במהלך כל 90 הדקות. במידה ונוכל לכבוש שער בכל מחצית ולא לספוג עשינו אל העבודה וזו המטרה שלנו, אך קודם כל בכדי לנצח מחר צריך לשמור על הכדור. התרשמתי מאוד מ-3 החלוצים של מכבי אותם ראיתי פיזית נגד ג'יור בבלומפילד וגם מהקישור ההגנתי, במיוחד מגל אלברמן".

בעניין השחקנים המצרים של פ.צ באזל, מוחמד סאלח ומוחמד אלנני אמר יאקין: "לא דיברנו על נושא המצרים ומחר הם ישחקו, ייתכן שגם בארץ כי נכון לרגע זה אני לא רואה סיבה שלא ישחקו". יאקין לא מתרגש מכך שרק 9,000 כרטיסים נרכשו עד כה למשחק ("עדיין יש חופשת קיץ ומקווים שעד מחר יגיע עוד קהל") ומעדיף להתרכז בהכנה למשחק: "שיחקנו 3 משחקים בליגה ושיחקנו טוב, צברנו ביטחון עצמי ויש לנו ביטחון ביכולת שלנו להשיג את המטרה אך גם מכבי צברה הרבה ביטחון בניצחונות על ג'יור".

קשר באזל, השוויצרי פביאן פריי דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים וסיפר על התחושות שלו לקראת המשחק מחר בפרט והעונה כולה בכלל: "הקבוצה של באזל היא פחות או יותר הקבוצה של העונה שעברה והם מכירים אחד את השני מצוין. אם נסתכל על העונה שעברה ונבחן את ההישגים שלנו, יש לנו מקום רב לאופטימיות לקראת העונה הזאת. ברור שהמטרה היא העפלה לצ'מפיונס ליג".