הקבוצה ערכה את ההכנות האחרונות לקראת המפגש מחר מול מוליכת הבית. פריצה: "אפשר לנצח"

מכבי תל אביב סיימה את האימון המסכם באצטדיון קומרצבנק ארנה לקראת המפגש מחר מול אינטרכט פרנקפורט. עבור המועדון מדובר במפגש שלישי ומשחק חמישי מול קבוצה גרמנית כשהמאזן עומד על תיקו ושלושה הפסדים. המשחק האחרון הסתיים בהפסד 1-5 לבאיירן מינכן בשלב הבתים של ליגת האלופות. כל תוצאה פרט להפסד מחר תעשה היסטוריה, אחרי שבשבעה מפגשים קודמים של נציגות ישראליות על אדמת גרמניה ידן של הקבוצות הגרמניות היתה על העליונה. כהכנה להתמודדות מחר הגיעו מאמן הקבוצה פאולו סוזה והחלוץ ראדה פריצה למסיבת העיתונאים הרשמית שנערכה הערב.

http://www.youtube.com/watch?v=tbVj15Uw63k&feature=youtu.be

מאמן הקבוצה פאולו סוזה: "אנחנו מנסים להיות תחרותיים ככל האפשר, אני מאמן שאפתן עם חלומות אבל גם אדם ריאלי. הגענו לכאן וראינו מה יש כאן, האצטדיון גדול, התקציב גדול בצורה משמעותית והבדלים משמעותיים בינינו לבין פרנקפורט, עובדה שהופכת אותם לפייבוריטים. בורדו היו פייבוריטים על הנייר אבל המטרה שלנו היא להיות תחרותיים, לשחק באומץ נגד קבוצה חזקה כאן בגרמניה שיאפשר לנו לייצג את הכדורגל הישראלי בכבוד".

המאמן המשיך: "תוצאה טובה תהיה ניצחון כמובן, אף מאמן או שחקן לא מעונין לשחק במטרה להפסיד. פרנקפורט רגילה לשחק בליגה הטובה ביותר, תוך הפגנת משחק חזק ותחרותי, אבל זה לא ימנע מאיתנו את הרצון להציג כדורגל אמיץ. כדורגל הוא עניין של אמוציות ורגש וזה מה שהקהל רוצה לראות. אבל אנחנו ריאלים, בין אם מדובר בניצחון או לא, אנחנו נעשה את הכל".

סוזה שעשה קדנציה אדירה בגרמניה שהסתיימה עם גביע אירופה לדורטמונד סיפר: "זה כבוד גדול לחזור ולראות את ההצלחה של דורטמונד בשנים האחרונות, כמו גם אתמול בליגת האלופות. נהניתי בתקופה שלי בגרמניה, אבל משנת 2000 גרמניה התפתחה מבחינת כדורגל והציגה כדורגל שונה. בשנים האחרונות הפכה הליגה הגרמנית לליגה התחרותית ביותר ומבחינה אישית זה כבוד גדול להתחרות נגד קבוצה גרמנית".

המאמן נשאל על העבודה במכבי והאם הוא חולם לאמן בקבוצות כמו דורטמונד או יובנטוס ואמר: "אמנם אני שואף לאמן בעתיד קבוצות שיהיה להם סיכוי לזכות בליגת האלופות, אבל אני לא מתלונן. מגיל 15 אני נמצא בכדורגל ופרט להנאה צברתי ניסיון וידע רב אותו אני מעביר לשחקנים, אבל בשבילי אין קבוצות קטנות או גדולות – ישנם פרוייקטים. תלוי מה צופן לנו העתיד. אני מאושר במכבי ובטוח שבחרתי נכון. אנחנו משחקים באירופה וזאת הפעם השניה שאני מעפיל לשלב הבתים – עם וידאוטון בעונה שעברה ועם מכבי העונה. אני מאד רוצה להצליח אבל מאמן תמיד תלוי בשחקנים שלו".

המאמן גם מודע לעובדה שקהל גדול של אוהדי מכבי תל אביב צפוי להגיע מחר: "זה משהו שאנחנו יודעים וזה מתחבר להתלהבות של השחקנים. אנחנו ננסה להחזיר להם על ההשקעה הכספית כי אנחנו יודעים שרבים מהם חסכו הרבה כסף כדי להיות כאן וללוות אותנו. אולי נצליח לגרום להם לצאת מהאצטדיון מחר אחרי שנתנו משחק טוב. מכבי לא זכתה 10 שנים באליפות עד העונה שעברה ועם ההשקעה של הבעלים אנחנו רוצים להתחרות באירופה ולהחזיר לו על ההשקעה הבאה כדי להעלות את קרנו של הכדורגל הישראלי. אצטדיון כזה, שמכניס כסף ומעשיר את קופת המועדון, מגרשי אימון טובים יותר, משרדים חדשים וכל הדברים שהבעלים רוצה לספק – הם רק חלק מהדברים שיש לעשות על מנת לקדם את המועדון".

ראדה פריצה, שרשם ארבע עונות בבונדסליגה במדי האנזה רוסטוק, כבר זכה לשחק פעמיים מול אינטרכט פרנקפורט ורשם ניצחון, תיקו ושלושה בישולים. "טוב לחזור לגרמניה" אמר החלוץ, "מדינה בה שיחקתי ארבע שנים, עם אווירה מצויינת ואצטדיונים מרהיבים שאין שני להם. אני תמיד ממליץ לשחקנים צעירים לבוא ולשחק כאן. אנחנו קבוצה התקפית, אבל חזקים מאד בהגנה והראינו את זה גם בליגה. מחר צפוי לנו משחק קשה, משחק פתוח ומשחק טוב, אבל אני חושב שאפשר לנצח. תמיד קשה לשחק נגד קבוצות גרמניות אבל עדיין זה לא אומר שאי אפשר לנצח ולכבוש הרבה שערים".