מאמן הקבוצה הביע את אכזבתו מעצם העובדה שמשחק הליגה יתקיים שלושה ימים לפני המפגש מול פרנקפורט

מכבי תל אביב קיימה הבוקר את האימון המסכם לקראת המפגש מחר באצטדיון 'וסרמיל' מול הפועל באר שבע. עוד לפני האימון הגיעו מאמן הקבוצה פאולו סוזה בצוותא עם עומרי אלטמן למסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות. המאמן נשאל על האצטדיון עצמו, בעיקר לאור ההפסד בעונה החולפת, אבל בחר לפתוח את דבריו בהתייחסות למועד המשחק: "אני חושב שמכבי, אני עצמי וכל מי שקשור למועדון, מאוכזבים שהמשחק הוא רק מחר, לאור העובדה שהיריבים שלנו ממדינות אחרות שיחקו בשבת, מקסימום בראשון. אני חושב שזה ממש מאכזב שלא עובדים ביחד כדי לקדם או להעניק מקום לכדורגל הישראלי לצמוח באירופה".

המאמן המשיך: "בנוגע לאצטדיון 'וסרמיל', כפי שאמרתי מההתחלה, אנחנו רוצים להתפתח מנטאלית כל יום ולא יכולים לחשוב על האצטדיון או היריבה. יש לנו כבוד אבל אנחנו רוצים להיות מכבי ואנחנו מתכוננים ועובדים למשחק הזה כמו למשחקים האחרים. עם יריבים שונים, עם משחק שונה, אנחנו מתמקדים רק בשלוש הנקודות. המשחק ביום חמישי לא ישפיע על ההכנות למשחק מחר, כי אנחנו מתמקדים רק במשחק הקרוב. זה מאכזב בגלל שזה גם ככה קשה להתמודד מול קבוצות שיש להן ליגה ברמה כזאת ואיכויות ברמה כזאת, ואם יש לנו רק יומיים להתאושש זה אפילו יהיה קשה יותר. אבל אנחנו מתמקדים רק במשחק מול באר שבע".

המאמן נשאל האם לא לשם זה הוא בנה סגל רחב והסביר: "יש לנו סגל רחב בדיוק כמו לקבוצות האחרות, כמו שאמרתי מלכתחילה, אני לא רוצה סגל של שמונה עשרה שחקנים, אני רוצה סגל בו כל שחקן יכול להתמודד על המקום בעמדה שלו. אני לא אומר שזה לא נכון לשחק בהפרש של שלושה ימים, אני מציין שקשה להתאושש בין משחקים כשלהיריבה שלך יש יותר זמן להתאושש. כשאתה עסוק בלהתאושש מהר ממשחק אחד, אתה לא יכול לעבוד על דברים מסוימים בהכנות שלך למשחק הבא. זה לא בשביל לעזור לי, זה כדי לעזור לכדורגל בישראל. אני מבין עובדות ושזה לא רק באחריות ההתאחדות, אבל זה עניין של רגישות. זה לא רק עבור מכבי, זה עבור אלו שמשחקים באירופה. זאת שאלה של לקדם את הכדורגל הישראלי".

סוזה הראה בקיאות גם במה שמצפה לו מחר: "אני יודע איך האצטדיון נראה, כמובן שלא נדע מה מצב הדשא עד שלא נגיע לשם, כי זה האצטדיון שלהם. אני יודע בדיוק איך נראה כר הדשא שלנו וזה אחד מהמגרשים הטובים, אם לא הטוב בארץ. כי אנחנו רוצים להציג תמיד כדורגל חיובי וחשוב לנו המצב של האצטדיון והמצב של הדשא. בחזרה אליהם, אז גם כשהגעתי לכאן וגם שבוע לפני חיפה אמרו לי שזה אצטדיון קשה עבורינו, אבל זאת הדרך שלנו, להעניק ליריב הרבה כבוד ולנסות להביא שלוש נקודות. אני לא מודאג מהתוצאה של מכבי ב'וסרמיל' מהשנה האחרונה, הדאגה שלי היא מהיריבה הנוכחית, מיכולת המשחק שלה והאם ההכנות שלנו יספיקו בשביל שהשחקנים שלנו יציגו את היכולת הכי טובה שלהם כדי להעניק לנו שלוש נקודות".

עומרי אלטמן התבקש להתייחס גם הוא לשבוע העמוס שמצפה לקבוצה: "יהיה לנו לא קל להתכונן למשחק ביום חמישי, אנחנו מסיימים את המשחק מול באר שבע ביום שני בלילה ויהיו לנו יומיים להתאושש. זה דבר לא אידיאלי. אף קבוצה באירופה לא עושה את זה, לא שמעתי על קבוצה שמשחקת ביום שני בליגה וביום חמישי באירופה, לא ראיתי ולא נראה לי שהיה דבר כזה. לפחות לא באנגליה. פרנקפורט שיחקה אתמול, אפילו לא ביום ראשון ויש להם עכשיו חמישה ימים להתכונן, לנו לא יהיו אפילו יומיים.

הקשר המשיך: "בכל הקבוצות, גם באירופה וגם פה יש את אותו מספר שחקנים. האיכות של הסגל שלנו היא גבוהה מאד ואנחנו צריכים להגיע למשחק ביום חמישי בשביל לנצח אותו. כיף לי להיות פה במכבי, אני מרגיש שאני מתקדם כל יום, אני מרגיש שמעריכים אותי פה ואני מקבל דקות משחק. הכי חשוב זה להמשיך ולהתקדם. אנחנו לא מסתכלים על קבוצות אחרות, אנחנו מסתכלים אך ורק על עצמינו ובאים כל משחק כדי לנצח. אנחנו באים לעשות העונה משהו שלא היה בשנים האחרונות".

לקראת יום חמישי והמפגש הביתי מול פרנקפורט הוסיף אלטמן: "בטח שיש הזדמנות, אנחנו באים לעלות שלב, מההתחלה אמרנו את זה, אנחנו לא באים כדי להשתתף. אנחנו באים לנצח כל משחק, אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה בבית הזה ואנחנו באים כדי לעלות. באופן אישי אני אקבל את מה שהמאמן יחליט, אין לי שום העדפה מתי ומול מי. העיקר לשחק".