רגע לפני המשחק המסקרן בניקוסיה, רצינו לעשות לכם סדר בתרחישים האפשריים. תוציאו מחשבונים

בכל שנה מחדש, עם תום הסתיו ורגע לפני שהחורף מגיע, עונת הספקולציות מתחילה. מחזורי הסיום בשלב הבתים של ליגת האלופות והאירופה ליג מגיעים לשלבי ההכרעה ואוהדי הכדורגל שולפים את המחשבונים. בית 6 בו משחקת מכבי תל אביב הוא אחד הבתים היותר "פתוחים", כאשר כל ארבע הקבוצות יכולות להעפיל לשלב הבא. המחזור החמישי זימן למכבי תל אביב משחק בניקוסיה ומפגש בין בורדו לאיינטרכט פרנקפורט בצרפת. במחזור הסיום, שייערך בעוד שבועיים, בורדו תגיע להתארח בבלומפילד ואפואל תעשה את דרכה לקומרצבנק ארנה של פרנקפורט. אז כמה נקודות מכבי צריכה בשביל המקום בשלב הבא והאם היא תלויה בעצמה? בואו ונעשה לכם סדר בבלאגן.

המצב בבית בתום ארבעה מחזורים

מועדון

יחס שערים

הפרש שערים

ניקוד

איינטרכט פרנקפורט

10-4

6+

9

מכבי תל אביב

6-5

1+

7

אפואל ניקוסיה

3-6

3-

4

בורדו

4-8

4-

3

התרחיש המושלם – ניצחון בניקוסיה

ניצחון של מכבי תל אביב על אפואל מבטיח לצהובים את הכרטיס לשלב הבא והופך את המשחק האחרון מול בורדו לקרב על המקום הראשון בבית.

התרחיש המעניין – תיקו בניקוסיה

כל תוצאה פרט לניצחון של בורדו על איינטרכט פרנקפורט תשאיר את המאבק בין מכבי תל אביב לאפואל ניקוסיה. לפי חוקי אופ"א, במידה ושתי קבוצות מסיימות את שלב הבתים עם מספר זהה של נקודות ההכרעה בינהן נקבעת בהתאם למפגשים הישירים בין הקבוצות. תיקו בניקוסיה ייקח את הקבוצות למחזור הסיום עם פער של 3 נקודות בין מכבי תל אביב לאפואל ניקוסיה. כך שגם אם מכבי תפסיד במחזור הסיום לבורדו ואפואל תנצח את פרנקפורט בגרמניה הצהובים עשויים לעלות. אחרי התיקו המאופס בבלומפילד, תיקו עם שערים בקפריסין יעלה את הצהובים בגלל שערי חוץ.

תיקו ללא שערים בקפריסין עשוי לסבך עוד יותר את הבית, זאת במידה ובורדו ינצחו את מכבי באצטדיון בלומפילד במחזור האחרון ואפואל ניקוסיה תנצח בגרמניה. במצב כזה לשתי הקבוצות יהיה מספר נקודות זהה (8 נקודות) ומאזן זהה במפגשים הישירים בינהן (0-0 בישראל ובקפריסין). לכן המאבק יוכרע בהתאם להפרש השערים ובמידה וגם הוא יהיה זהה נפנה למספר שערי הזכות שכל קבוצה כבשה. במידה ויחס השערים, כמו מספר הנקודות, כמו המפגשים בין הקבוצות יהיו זהים, אזי לפי חוקי אופ"א ההכרעה תיקבע בהתאם לדירוג הקבוצות באופ"א עם סיום הקמפיין. נכון להיום יש יתרון ברור לקפריסאים כאשר מכבי ממוקמת 123 ואפואל במקום ה-55.

התרחיש המסובך – הפסד בניקוסיה

הפסד בניקוסיה יעלה את מאזנה של אפואל ל-7 נקודות, בדיוק כמו מכבי תל אביב, אבל בגלל שהמשחק בבלומפילד הסתיים בתיקו הקפריסאים יעקפו את מכבי בטבלה. במצב כזה הצהובים יהיו חייבים להוציא יותר נקודות מאפואל ניקוסיה במחזור הסיום של שלב הבתים. כלומר, במידה ואפואל יפסידו בגרמניה הצהובים יהיו חייבים לפחות נקודה מול בורדו. תיקו של הקפריסאים בגרמניה יחייב את הצהובים לנצח את בורדו. כל זאת במידה ובורדו לא ינצחו בגרמניה ויצרו מאזן משוגע של 7 נקודות לאפואל ניקוסיה ולמכבי ו-6 נקודות לצרפתים.

כבר מחר סמוך לחצות עם סיום המשחק של מכבי תל אביב באצטדיון הגי'.אס.פי נקבל מושג לגבי התרחיש שייקח אותנו אל המחזור האחרון. עד אז, אתם מוזמנים להמשיך להשתעשע בין אופטימיות זהירה לפאסימיות מדכאת ולכתוב לנו בעמוד הפייסבוק את התוצאה שלכם לקראת המשחק מחר.