הניצחונות בשלב הבתים השלימו זינוק של 53 מקומות בדירוג הקבוצות של אופ"א מאז תחילת העונה

מגמת העלייה של מכבי תל אביב בדירוג הקבוצות של אופ"א ממשיכה. לאחר שהחלה את העונה האירופית במקום ה-176 ושיפרה את דירוגה ב-19 מקומות לאחר המחזור הראשון בשלב הבתים,  זינקה האלופה הישראלית עד למקום ה-123. התוצאות החיוביות האחרונות של הצהובים, ניצחונות על בורדו ואיינטרכט פרנקפורט העלו את הצהובים לסך נקודות של 13.575 נקודות וגרמו לשיפור הגדול בדירוג הצהובים לאחר שהחלו את העונה עם 8.075 נקודות.

על פי שיטת הניקוד של אופ"א במהלך שלב הבתים מקבלת כל קבוצה ניקוד בהתאם לתוצאותיה בבית, בניגוד לשלבי ה"נוק-אאוט" בהם קבוצה מקבלת ניקוד בהתאם לשלב בו הודחה מהתחרות. בסך הכול לאחר ארבעה מחזורים מתוך שישה בשלב הבתים של האירופה ליג צברו הצהובים 5.850 נקודות. על הניצחונות שהושגו נגד בורדו ופרנקפורט קיבלו הצהובים ארבע נקודות (שתיים על כל ניצחון) והתיקו נגד אפואל ניקוסיה במחזור הראשון העניק נקודה אחת.  הניקוד הנוסף של 0.850 הוא ניקוד זמני מצטבר של כל הנציגות הישראליות כנהוג בדירוג של אופ"א שמעניקה 20% מהניקוד המצטבר של התאחדות הכדורגל מאותה מדינה.

מלבד הניקוד שצברו הצהובים גם איבדו ניקוד מזערי (0.350) השייך לעונת 2008/09 בה לא השתתפו באירופה, מאחר והדירוג של אופ"א מתייחס לחמש העונות האחרונות בלבד. הצהובים שמדורגים כאמור במקום ה-123 כבר הספיקו לעבור העונה בדירוג את בני יהודה ורחוקים 15 מקומות מנציגה ישראלית נוספת, מכבי חיפה שבמקום ה-108. בכל הקשור ליריבותיה של מכבי ת"א בבית של האירופה ליג הצהובים רשמו את העלייה הגדולה ביותר בדירוג. איינטרכט פרנקפורט עלתה 26 מקומות מפתיחת העונה ומדורגת במקום ה-91, למרות שלא שיחקה באירופה בחמש השנים האחרונות ולא הייתה מדורגת כלל. פרנקפורט נכנסה בתחילת העונה ישירות למקום ה-117 בדירוג הקבוצות של אופ"א בזכות תוצאות שאר הקבוצות הגרמניות באירופה. אפואל ניקוסיה מדורגת כיום 55, שיפור של 10 מקומות ובורדו היא היחידה שירדה בדירוג לאחר שפתחה את העונה במקום ה-34 וכעת מדורגת במקום ה-38.

העונה האירופית הנוכחית של מכבי היא הטובה ביותר, מבחינת תוצאות והניקוד המצטבר של מכבי בעונה מסוימת מאז עונת 2004/05 בה השתתפו הצהובים בשלב הבתים של ליגת האלופות. באותה עונה צברו הצהובים ניקוד של 6.725 והעונה הצהובים עומדים כאמור על 5.850 כאשר נותרו עוד שני מחזורים לשחק בשלב הבתים עם סיכוי להעפיל לשלב 32 האחרונות. כבר עכשיו אפשר להכתיר את העונה האירופית של הצהובים כמוצלחת אך אם גם בחודש פברואר נמצא את עצמנו מתעסקים בחישובים, נדע שפרק חדש נכתב בהיסטוריה האירופית של המועדון.