ישראל חליבנר 'חלאוולה', מגדולי שחקני ומאמני העבר של מכבי ת"א נפטר בגיל 85.

חליבנר, ששיחק בתפקיד רץ ימני ושמאלי בשנות ה-40 וה-50, נולד בפולין, עלה לארץ בגיל 5 לפני שהצטרף למחלקת הנוער של המועדון בגיל 12 והשתלב בקבוצה הבוגרת ב-1946. הערבים עימם שיחק כדורגל בשוק באזל כינו אותו בשם חילוואה (מתוק), שעם הזמן הפך לכינוי גם בקרב חבריו לקבוצה שקראו לו "חלאולה". חליבנר שיחק במכבי ת"א עד לעונת 1955/56 לפני שעבר למכבי ר"ג כמאמן-שחקן ופרש ממשחק פעיל לקראת גיל שלושים בגלל פציעה במיניסקוס כאשר באמתחתו ארבע אליפויות ושלושה גביעים כשחקן מכבי ת"א.

אחרי שפרש, חזר חליבנר למועדון נעוריו כמאמן והמשיך להצעיד את הקבוצה להצלחות כשכבר בעונתו הראשונה כמאמן, העונה הכפולה של 1966/68, הצליח להוביל את מכבי ת"א לשני תארים. הליגה שוחקה לאורכן של שתי עונות וחוברה לעונה אחת של 60 משחקים בסיומם מכבי ת"א של חליבנר הקדימה את הפועל פ"ת בשלוש נקודות. גביע המדינה שוחק פעמיים בעונה הכפולה ובגביע הראשון, ששויך לעונת 1966/67 זכתה מכבי ת"א תחת חליבנר לאחר ניצחון בגמר על הפועל ת"א.

העונה הטובה של חליבנר כמאמן הייתה בעונת 1969/70 בה השלים דאבל של אליפות שהוכרעה בזכות הפרש שערים וגביע שנחתם בעזרת ניצחון 1-2 על מכבי נתניה בגמר. עונה לאחר מכן סיים חליבנר סיים את קריירת האימון המפוארת שלו לא לפני שזכה בתואר האחרון שלו בקבוצה, גביע אסיה. התואר הבינלאומי של חליבנר ומכבי ת"א היה האות לסיום קריירה אמנם קצרה יחסית אך בכל זאת מפוארת עם הספק מרשים למדי של שתי אליפויות, שני גביעי מדינה וגביע אסיה אחד בארבע שנים.

לעמוד השחקן של חליבנר ז"ל לחצו כאן

יהי זכרו ברוך