אחרי הניצחונות בליגה וההישג באירופה, בקבוצה מכוונים למטרה הבאה: השער ה- 3,000 בליגה

מכבי תל אביב קיימה הבוקר אימון נוסף לקראת משחק הליגה מול הפועל עכו במסגרת המחזור ה- 14 בליגת Winner. עוד לפני האימון הגיעו פאולו סוזה והקשר מהראן ראדי למסיבת העיתונאים. "כבר הבעתי את שמחתי בעבר, גם כמאמן וגם כאדם, על כך שיש לנו אוהדים כמו האוהדים שלנו" , אמר סוזה בהתייחס לתמיכת הקהל בשבוע האחרון. "כמובן שהדרבי זה לא עוד משחק, זה חשוב לאוהדים והאופן שבו הם החזירו לנו לאורך כל המשחק עזר לנו להשיג את אחת המטרות שלנו העונה, שלי באופן אישי וגם עבור השחקנים והמועדון. כבר דיברנו על כמה חשוב היה לנצח כי הצבנו לעצמינו כמה מטרות בתחילת העונה. אחת היתה הדרבי, אחרת מה שהיה ביום חמישי מול בורדו ועוד מטרה קשה שהיא לנצח בחיפה. יש לנו עוד מטרות, אבל יש לנו מטרה נוספת כבר בשבת הקרובה כי אנחנו יכולים לעשות הישג נוסף אם נכבוש בשבת הקרובה את השער ה- 3,000 של המועדון בליגה".

"אני חושב שכשחקנים מקצוענים הם צריכים להיות מוכנים גם לשבת, כי הדרישות הן שונות לחלוטין בגלל שיש להם שחקנים שונים והם משחקים אחרת. לכן הם גם יוצרים בעיות שונות שדורשות הכנה מוקדמת. אנחנו צריכים לעבוד כדי לייצר אצלם כל הזמן לחץ, כאשר אחד העקרונות העיקריים שלנו הוא לשלוט במשחק עם הכדור ובלעדיו. ננסה לייצר, כפי שאנחנו יוצרים בכל משחק, כדי להשיג בסיום המשחק את התוצאה שאנחנו מנסים להשיג כל משחק וזה להשיג שלוש נקודות. זאת לא שאלה של מה אני אגיד להם לפני המשחק, זאת שאלה של עבודה ואם השחקנים לא יראו לי עניין במשחק הזה לאורך השבוע יהיה לנו קשה יותר לשחק".

http://www.youtube.com/watch?v=Z2DBJFImRKw

"השחקנים לא כאן כדי לשחק רק במשחקים החשובים, אלא כדי לשחק את כל המשחקים השונים. המנטאליות שלנו היא מנטאליות מנצחת וכמובן שאחרי שבוע חשוב כמו האחרון הדרישות המנטאליות הן גבוהות, אז הם באים מותשים מנטאלית. בנוסף, המצב הפיזי מקשה, אבל היה לנו יום חופשי, היה לנו את אתמול כדי להחלים ומהיום אנחנו מתחילים את ההכנות, לא בקצב אותו היינו רוצים כי הזמן קצר, אבל אנחנו כבר עם הפנים לשבת".

סוזה התייחס לאירועי הדרבי האחרון, בין היתר על חגיגות השער של זהבי ועל העבירה האגרסיבית שפצעה את דבור: "אני חושב שלא מדובר בהגנה על השחקנים שלי, מדובר בהגנה על הכדורגל, שבמהותו הוא השחקנים. תמיד יש ספק כי אנחנו רואים אחרת מהשופטים, אבל כשמדובר בעבירה מאחור צריך לזכור שאנחנו רוצים להגן על השחקנים. הם הבסיס של המשחק הזה ואם אנחנו רוצים לראות כדורגל טוב עם השחקנים הטובים ביותר, אנחנו צריכים להגן על השחקנים. לא רק השחקנים שלי, אלא כולם. לגבי ערן, מדובר בשחקן שאוהב לשחק כדורגל, מביע המון רגשות במשחק שלו, לאורך כל דקה במשחק ובאימון. כאחד שאוהב לשחק ולכבוש הוא צריך להתפוצץ אחרי ואני חושב שזה לא היה הוגן התגובה של כולם".

המאמן התייחס גם למצב הגופני של השחקנים וההכנות לפני ובזמן המשחק: "פנה אליי אתמול אחד השחקנים שעבר כבר כמה דברים בכדורגל והתמודד עם כמה פציעות לאורך הקריירה ואמר לנו שהוא מעולם לא החלים מפציעות ותשישות כל כך מהר כפי שהוא מחלים במכבי. זה משהו שאנחנו מעריכים ותמיד רוצים להעניק להם את הכי טוב כדי לסייע להם להחלים במהרה ולהופיע הכי טוב שהם יכולים במשחק הבא. ההיערכות למשחק נעשית לפני המשחק ולא רק במהלכו והכל עניין של לקרוא את המשחק ולקבל החלטות. אני אוהב לקבל החלטות, אני לא חפוז ולא פועל באינסטינקטיביות אלא מגיב לדברים וכאשר יש לי ספקות אני מתייעץ עם הצוות שלי ובסופו של דבר מקבל את ההחלטות".

הקשר מהראן ראדי סיפר מזווית השחקנים על האינטנסיביות של השבוע האחרון: "אמנם לא שיחקתי שלושה משחקים מלאים אבל אני חייב להגיד שהיה עומס. עם התוצאות שהשגנו אנחנו מרגישים טוב יותר גם גופנית וזה מה שאני מרגיש עכשיו. יכול להיות ששלושה משחקים בשבוע מקשים עליך להביא את כל המאה האחוזים מבחינה גופנית בכל משחק, אבל אני חושב שעד עכשיו עמדנו בזה יפה, אולי לא שיחקנו הכי טוב אבל השגנו את הנקודות וזה מה שחשוב. אחרי עכו יהיה לנו משחק בשבוע ואני בטוח שהצוות יעבוד איתנו על אלמנטים נוספים במשחק שאנחנו צריכים לשפר".

ראדי, ששיחק בעבר בהפועל עכו, יודע כמה קשה יכול להיות משחק ש"קל" על הנייר: "כל משחק הוא מוקש במיוחד קבוצה שעל הנייר היא בתחתית, אבל אני מזכיר שהייתי בקבוצות קטנות ואני יודע איך זה לבוא מול קבוצה גדולה, בטח קבוצה מהמקום הראשון וכשמדובר במכבי שהיא האלופה אז כל שחקן יבוא בסופר מוטיבציה. לכל משחק אנחנו מתכוננים בצורה הכי טובה וכך צריך להתנהל שחקן מקצועני. אני לא יודע למה אתם מתעלמים מהפועל באר שבע שבמקום השני, אבל אנחנו כקבוצה מתרכזים רק בעצמינו ובאיך שאנחנו מגיעים למשחקים. אנחנו עובדים כל הזמן כדי להשיג את שלוש הנקודות וזה מה שחשוב לנו".

הקשר התייחס גם להשפעה של המאמן, שבדיוק כמוהו שיחק במרכז המגרש: "המאמן מדגים לנו ואומר לנו דברים לפעמים קטנים שהם מאד חשובים ואני אישית למדתי המון דברים חדשים שהוא נתן לי. כשיש לך מאמן שהיה קשר כמוני זה גם בונוס. המאמן תמיד נותן לנו את ההרגשה שצריך להראות עליונות בכל משחק, הוא כל הזמן אומר "להיות מכבי" ומבין מה המשמעות של "מכבי". אנחנו צריכים לבוא ולהיות, גם מבחינת רגש וגם מוטיבציה, ולהראות עליונות וזה משהו שהוא חוזר עליו כל הזמן".