לרגל חלון ההעברות הנוכחי החלטנו לחזור אחורה לכמה שחקנים שניצלו בעבר את החלון בכדי להגיע למכבי

בחלון ההעברות של ינואר 2013 הגיעו לקרית שלום ערן זהבי וראדה פריצה שעדיין משאירים חותם גדול במדים הצהובים. קרוב לוודאי שפריצה וזהבי יוכתרו כשניים מהבולטים שהגיעו למכבי בינואר, אך קצת לפני שהחלון הנוכחי נסגר החלטנו לבדוק אילו החתמות בולטות נוספות עשו הצהובים בחודשי ינואר לאורך השנים.

שלום שיקווה

התקופה אמנם שונה ואז לא היה בדיוק חלון ההעברות בפורמט שאנו מכירים כיום אך בדצמבר 1962 הגיע שלום שיקווה למכבי תל אביב. החלוץ שעבר ממכבי רמלה תמורת שני שחקנים ממכבי הגיע בעיתוי הנכון לקבוצה שהייתה זקוקה נואשות למישהו שישים את הכדור ברשת. עונת 1962/63 החלה בצורה לא טובה עבור הצהובים שהשתרכו בתחתית והרגישו את איום הירידה באוויר. השפעתו של שיקווה על הקבוצה הורגשה כבר במשחקו השני אז כבש צמד בניצחון 1-3 על הפועל ירושלים. שיקווה כבש חמישה שערים נוספים בהמשך העונה, רובם שערים מכריעים שעזרו למכבי להינצל מירידת ליגה ולשמור על מעמדה עד היום כקבוצה היחידה שלא ירדה ליגה.

אלחנדרו מרטין קניג

החלוץ הארגנטינאי הגיע למכבי בחלון ההעברות של ינואר 1990 וערך את הבכורה במדים הצהובים ב-10.2.90. ייחודו של קניג בא לידי ביטוי בעובדה שהוא ו-ואלקיר סילבה שהגיע מעט לפניו היו בעונת 1989/90 לזרים הראשונים שלבשו את מדי מכבי תל אביב. בגיל 21 קניג סומן כהבטחה גדולה והקריירה שלו בצהוב כחול החלה בצורה מצוינת עם שער בכל אחד משלושת משחקיו הראשונים (תיקו 3-3 עם בית"ר ת"א, הפסד 3-1 לבני יהודה וניצחון 0-2 על הפועל כפר סבא). בסופו של דבר קניג סיים את חצי העונה שלו במכבי עם ארבעה שערים אך גם עם פציעה שסיימה את ההתקשרות שלו עם הצהובים מוקדם מהצפוי.

רודריגו גולדברג

אחד הזרים האהובים והמשפיעים שהגיעו למכבי תל אביב היה הצ'יליאני שבילה שתי קדנציות במכבי ת"א. את תקופתו במדים הצהובים החל גולדברג עם פתיחת עונת 1997/98 לתקופה שנמשכה כחצי עונה אך עיקר הזיכרונות מגולדברג היו מהקדנציה השנייה שהחלה בחודש ינואר 2000. החלוץ נמוך הקומה התאושש מפציעה קשה שעבר ובמכבי החליטו לבחון את כושרו ובסופו של דבר להחתים אותו בשנית. כבר במשחקו הראשון כבש גולדברג בדרבי נגד הפועל, תחביב בולט אצל גולדברג שהוא הזר שכבש הכי הרבה שערים לזכות מכבי במשחקי הדרבי נגד הפועל ת"א (חמישה שערים).

החלוץ סיים את חצי העונה הראשונה שלו חזרה במכבי עם שמונה שערים. בין השאר כבש עוד שניים במשחקי דרבי בהמשך העונה, צמד בניצחון 0-7 הגדול על בית"ר ירושלים ושער בגמר גביע המדינה. הנגיחה של הצ'יליאני בגמר הגביע נגד מכבי פתח תקווה פתחה את הדרך לניצחון 0-3 ולתואר ראשון שלו במדים הצהובים. גביע שני הגיע עונה לאחר מכן (2001/02) בעונה המלאה הראשונה של גולדברג במכבי שהסתיימה עם 19 שערים ב-46 משחקים בכל המפעלים. בעונת 2002/03 גולדברג כבר חגג אליפות עם מכבי תל אביב במה שהיה לתואר האחרון שלו בקבוצה אותה עזב בתחילת עונת 2003/04 בעקבות פציעה בשרירי הבטן.

ג'ון פנסטיל

בחציה הראשון של עונת האליפות 2002/03 שיחקה מכבי תל אביב ללא מגן ימני טבעי כאשר מי שמילא את העמדה הזו היה הבלם אבי סטרול. מאמן הצהובים דאז ניר קלינגר איתר את המגן הגנאי וניצל את חלון ההעברות בינואר בכדי להעביר אותו לשורות הצהובים מוידז'ב לודז' הפולנית. פנסטיל שערך את הבכורה שלו בניצחון 2-1 על הפועל פ"ת היה הצלחה מיידית ויכולתו הטובה הקנתה לו מקום בטוח בהרכב ובלב האוהדים שמהר מאוד חיברו לו שיר.

המגן הגנאי עזר לצהובים לזכות באליפות דרמטית, שמר על מקומו בהרכב בעונה שלאחר מכן והיה חלק מההופעה ההיסטורית של מכבי בשלב הבתים של ליגת האלופות של עונת 2004/05. עוד לפני כן זכה פנסטיל בזימון יוקרתי לסגל נבחרת גאנה באולימפיאדת אתונה כאשר בסך הכול צבר המגן  63 הופעות בינלאומיות בקריירה. פנסטיל שהגיע למכבי בינואר 2003 עזב את מכבי בינואר 2005 כאשר בהמשך גם רשם קריירה יפה באנגליה שם הופיע במדי ווסטהאם ופולהאם מהפרמייר ליג ולסטר סיטי מהצ'מפיונשיפ.