פאולו סוזה מתכונן לשבוע עם שלושה משחקי חוץ ויודע את הסוד: "צריכים את הקהל לצידנו"

מכבי תל אביב קיימה הבוקר את מסיבת העיתונאים לקראת משחק הליגה בשבת הקרובה מול עירוני רמת השרון. המשחק במורשה יוציא לדרך תשעה ימים בהם הקבוצה תספיק לנדוד בין רמה"ש למגרש בנתניה שיארח את מפגש הליגה נגד בני סכנין כשבטווח משחק הגביע באצטדיון הי"א נגד מ.ס אשדוד. המאמן פאולו סוזה, התייחס להכנות הקבוצה בעיקר לאור העובדה ששלושת המשחקים ייערכו מחוץ לאצטדיון בלומפילד. "הגישה שלנו למשחק ולשלוש הנקודות היא תמיד זהה. האסטרגטגיה ושיטת המשחק אולי משתנים, אבל העקרונות המרכזיים נשארים אותו דבר. ברור לנו שכל הקבוצות מגיעות לשחק מולנו במוטיבציה גבוהה, במיוחד בבית. הן תמיד מנסות להערים עלינו קשיים בתמיכת הקהל הביתי שלהם, אבל ההכנות פחות או יותר לא משתנות".

לקראת השבוע האינטנסיבי הצפוי לקבוצה אמר המאמן: "זהו זמן חשוב למועדון ואנחנו חווים דברים מאד חשובים ומשחקים בשלוש מסגרות. אחת מהן לא שגרתית כמו ה-'אירופה ליג'. אנחנו יכולים לחלום להתקדם קדימה ואנחנו צריכים את כל השחקנים ובמיוחד את האוהדים שחשובים לנו מאוד. ממה שראיתי ושמעתי לא רק בתקשורת הכתובה אלא בעיקר מהפרשנים בטלוויזיה – נראה כאילו מטרתם לנסות להפריע לנו. קשה לביקורת כזו להשפיע עלינו ולהפריע. אני מקווה שהיא לא תשפיע על האוהדים מבחינה שלילית כי אנחנו זקוקים לאוהדים גם ברגעים המשמחים וגם העצובים. אמרתי בעבר שאנחנו לא בלתי מנוצחים, יש לנו חולשות וחשוב שהם יתמכו בנו מההתחלה ועד לשריקת הסיום. האוהדים הם חלק אינטגרלי מהמועדון וחשוב מאוד שהם יהיו לצידינו במיוחד בשבוע כזה".

"בסיבוב הקודם רמה"ש ממש הקשתה עלינו וב-11 המחזורים האחרונים הם הפסידו רק שלושה משחקים. הם התמודדו בצורה טובה גם מול קבוצות טובות כמו הפועל ב"ש ומכבי חיפה, עובדה המוכיחה שמדובר בקבוצה חדורת מוטיבציה, מאוחדת, המשחקת קרוב אחד לשני, מאד אגרסיבית בבית ובעלת מוטיבציה גבוהה במיוחד נגדנו. אבל, ננסה להופיע בצורה הטובה ביותר שלנו על מנת להשיג תוצאה שתספק אותנו".

http://www.youtube.com/watch?v=oApNiOJaXpg

סוזה התייחס לסגנון המשחק של היריבה ובין היתר גם לאצטדיון הקטן שעשה לקבוצה לא מעט צרות בעבר: "הרבה יותר קל לשחק על משטח דשא טוב כי הוא מאפשר לקבוצה לשחק מהר יותר במיוחד מול קבוצות שמשחקות צפוף ואגרסיבי. אנחנו מודעים למצבים אלה ומנסים להתאים את עצמנו בכל משחק לתנאים ולנסיבות כדי להשיג את התוצאה לה אנו מייחלים. לפעמים משחק עם הרבה חלוצים עשוי להיות יעיל ולעיתים פחות, כי אם נציב יותר מידי שחקנים בחלק הקדמי זה עלול לגרום לצפיפות ויהיה קל יותר לסגור אותם. כמות השחקנים בחלק הקדמי לא מבטיחה שערים ואנחנו מנסים תמיד לשלב גם שחקנים הגנתיים יותר במשחק ההתקפה כדי לייצר פתרונות שיובילו לכיבוש שערים".

סוזה, ניצל את ההזדמנות לסכם את חצי העונה הראשונה שלו במכבי ת"א ובכדורגל הישראלי: "ראשית, אני מאד שמח להיות כאן, זאת היתה אחת ההחלטות הטובות שלי כמאמן. אני חווה הרבה מאד דברים ואמרתי כבר בעבר שכמאמן הדבר החשוב ביותר עבורי הוא להרגיש שהשחקנים שלי נהנים ללמוד ומשחקים כמיטב יכולתם וזה מה שהם מראים לי. הם מראים לי שהם מתפתחים, הם מעריכים את השיטה ומרגישים שהם שחקנים טובים יותר ממה שהם היו בעבר. לגבי הכדורגל בישראל, אני חושב שהרמה הטכנית היא מעל לממוצע, ברמה הטקטית הכדורגל הישראלי מתקדם ומביא איתו כמה אלמנטים מאד מעניינים אך המקום בו אנחנו צריכים להשתפר בו זאת המנטאליות. כשאני מדבר על כדורגל אני מדבר על כל מה שסובב את הענף ואחד הדברים שאני רוצה לבקש הוא שתהיו יותר חיוביים כלפי הכדורגל כאן. אתם לא יכולים להיות כל כך שליליים ולא יכולים ליצור דברים על מנת להרוס אותם. צריך ליצור דברים על מנת להתפתח וזאת המנטאליות שאנחנו צריכים להשתפר בה".

שוער הקבוצה חואן פאבלו סוגר גם הוא חצי עונה ראשונה מחוץ לספרד בכלל ובישראל בפרט: " אני מאושר להיות פה, המשפחה שלי מאושרת להיות פה ואני חושב שזאת היתה החלטה טובה לבוא לישראל. אחרי שהרגשתי כי מיציתי את הקריירה בספרד, חיפשתי אתגר חדש ואני חושב שההחלטה להגיע למכבי היתה אחת ההחלטות הטובות. אני חושב שהרמה פה גבוהה, אולי אין פה קבוצות כמו בספרד, אבל יש פה עניין סביב המאבק על האליפות".

השוער בן ה-35 שמעולם לא זכה להיאבק על תואר האליפות הוסיף: "כמובן שיש לנו סיכוי לזכות באליפות אבל אנחנו חייבים לעבוד. אני לא מסכים שיש רק שתי קבוצות בליגה שיכולות לזכות באליפות כי כל המשחקים קשים. אולי מבחוץ זה נראה קל אבל אני יכול לומר לכם שזה ממש לא קל. המחזור האחרון היווה דוגמא טובה, אמנם ניצחנו 0-2 אבל המשחק היה קשה ואנחנו מעריכים שבמשחק הבא זה יהיה אותו דבר. מאד קשה לנצח כל שבוע, אנחנו חייבים לעבוד קשה".