שחקני מכבי תל אביב ציינו אמש את יום השואה הבינלאומי בביקור אצל ניצול השואה אברהם אברהם

במסגרת אירועי יום השואה הבינלאומי בעולם יצאה גם נציגות מטעם מועדון הכדורגל מכבי תל אביב לביקור אצל ניצול השואה אברהם אברהם. זה שנתיים שהמועדון שומר על קשר עם ניצול השואה שנכנס ללב השחקנים אחרי שסייעו לו בשיפוץ הבית ומאז הקשר רק הולך ומתחזק. השנה יצא המועדון עם נציגות מעניינת שכוללת שוערים בלבד. מחואן פאבלו וברק לוי המשתייכים לסגל הקבוצה הבוגרת, דרך מתן עמבר שוער קבוצת הנוער ונבחרת ישראל ועד חביב אוחיון שוער נערים א' ונבחרת ישראל. לביקור הצטרפו גם היועץ החינוכי של מחלקת הנוער חן עבדו ונציגי עמותת אחים לסמל שמקפידה להגיע בכל הזדמנות לסייע לקהילה.

"אין אף סיפור שיכול להמחיש את מה שקרה שם באמת", סיפר אברהם על תקופת השלטון הנאצי בעת שגדל ברומניה. אברהם שיחק כקיצוני שמאלי במכבי בוקרשט, עלה לארץ עוד לפני שהסתיימה מלחמת העולם השנייה ונלחם בשורות הארגונים בית"ר והאצ"ל. אחרי שהוקמה מדינת ישראל זכה אברהם לעיטור גבורה ממדינת ישראל על התקופה שלו באצ"ל ובהמשך הוא חזר לשחק כדורגל במכבי חולון ואפילו הספיק לאמן שם. לאורך כל הביקור אפשר היה לראות את ההתרגשות של שחקני המועדון ואפילו חואן פאבלו שנראה קשוח על המגרש לא יכול היה להישאר אדיש לסיפור וסיכם בקצרה: "זאת חתיכת היסטוריה מהלכת".

אברהם, יליד 1920, איש חיובי, צוחק ומתבדח, אוהד מכבי תל אביב מאז ימיה הראשונים של המדינה ומשתדל לצפות בטלוויזיה בכל משחקי הקבוצה, זכה לקבל חולצה רשמית של המועדון מחואן פאבלו. אברהם גם טרח להעביר לשוער את רשמיו ואמר: "אני מאד מרוצה ממך עד עכשיו, אני מסתכל לך בעיניים דרך הטלוויזיה ורואה עד כמה אתה מרוכז". לפני סיום אברהם הודה לשחקנים על הביקור, התמיכה לאורך השנה והוסיף הבטחה: "כבר מחר אני אלך עם החולצה החדשה שלי למועדון הקשישים".