בקבוצה מסתכלים כבר על המשחק הבא. זהבי: "ננסה לחגוג כבר בשבת"

בוקר אחרי ההפסד להפועל ת"א שחקני הקבוצה זכו ליום חופש ויחלו מחר בהכנות למשחק מול הפועל ב"ש שנקבע ליום שבת (20:00). המאמן פאולו סוזה ניתח את המשחק אמש, אבל עוד קודם התייחס ללכתו של מאמן ברצלונה בעונה החולפת, טיטו וילאנובה, שהלך לעולמו: "הייתי רוצה להתחיל עם תנחומיי למשפחתו של טיטו וילאנובה שנפרד מאיתנו היום, איש של כדורגל שנאבק להישאר בחיים ולצערי איבדנו אותו".

"לגבי המשחק, התחלנו את המשחק עם שתי מסירות לא מדויקות שהעניקו מוטיבציה ליריבה שלנו. מהר יחסית חזרנו לעניינים, שלטנו בקצב והרגשנו שאנחנו מגיעים למשחק, אבל כתוצאה מכמה החלטות לא טובות וכשהמומנטום לא היה לטובתינו הם קיבלו פנדל. הכל הלך נגדנו. יכולנו להגיב טוב יותר לדברים, אבל היום ראינו קבוצה שהרבה יותר קרובה לאיך שאנחנו צריכים להיות ובמיוחד במחצית השנייה".

"במחצית הראשונה היו לנו הזדמנויות לצמק את התוצאה עם הפנדל ובמחצית השנייה הצגנו כבר הרבה יותר אומץ ושאפתנות. בפיגור של שלושה שערים צריך לנסות לבצע שינויים ולקבל החלטות אמיצות כי זה יכול גם להיגמר בתבוסה. הראנו את הקבוצה שאנחנו רוצים להיות, כבשנו שער מצמק והתחלנו להאמין בעצמינו, אבל לצערינו לא היו לנו יותר הזדמנויות לכבוש כי הפועל קבוצה חכמה ויש להם שחקנים חכמים שהאטו את המשחק, משכו את הזמן ועשו את העבודה שלהם. ברכותיי להם".

http://www.youtube.com/watch?v=Omyq1t9Nhmc&feature=youtu.be

סוזה המשיך: "זה לא עניין רק של תוצאה. אם ננתח את המחצית הראשונה היינו דומיננטים מבלי לייצר מצבים, אבל זה לא שהיריב שלנו ייצר מצבים. הם יצרו מצבים מטעויות אישיות קטנות שלנו. אני גאה כי השחקנים היו דומיננטים ורצו לנצח משחק קשה, כי התחלנו את השבוע עם הפסד. אני מעריך אותם על השינוי שהם עשו מההפסד במשחק האחרון למשחק היום. אנחנו נתכונן למשחק הבא בדיוק כפי שהתכוננו למשחקים שלנו מהיום הראשון, כי זאת לא שאלה של תוצאה. התוצאה העיקרית היא פילוסופיית המשחק והדרך שלנו. זאת שאלה של המשכיות ואופי, היום היה לנו את זה ואני בטוח שיהיה לנו עד סוף העונה".

המאמן נשאל על התלות של הקבוצה בערן זהבי והסביר: "אני לא חושש מהתלות של הקבוצה בשחקן אחד. קודם כל כי הקבוצה יצרה פער בצמרת ביננו לבין שאר היריבות שלנו. בעתיד נרצה שיהיו לנו יותר אפשרויות וצריך לזכור שבדצמבר איבדנו מספר שחקנים שגם הם יכלו להעניק דברים נוספים לקבוצה. צריך לזכור שבחודש אחד איבדנו מספר שחקני מפתח בכמה עמדות והקבוצה המשיכה לנצח, לכן אנחנו לא תלויים רק בשחקן אחד אלא נעזרים ביכולת של ערן. זה שחקן שכולן היו רוצות שיהיה להן ולכן אני שמח שיהיה איתנו".

סוזה גם הסביר את ההחלטה להעניק לטל בן חיים את הפנדל: "לרוב, כאשר יש לנו סגל מלא, ההחלטה על הפנדל מתקבלת לפני המשחק. ערן לא היה במשחק ואת ההחלטה על ראדי במשחק מול חיפה אני קיבלתי. גם טל בן חיים הוא אופציה אז אני מקבל את ההחלטה שהשחקנים קיבלו לתת לו לבעוט את הבעיטה".

טל בן חיים התייחס גם הוא להחמצה: "אני החמצתי פנדל בפיגור 0-2 ואם הייתי כובש אני מאמין שזה יכול היה להיגמר אחרת לגמרי. יכול להיות גם שלא. לקחתי אחריות, החמצתי פנדל וזה קורה גם לגדולים ממני".

בן חיים המשיך: "אפשר להגיד שהמשחק התפתח בצורה קטסטרופאלית. התחלנו את המשחק הכי גרוע שיכול להיות, פנדל ופיגור בדקה החמישית. מעבר לזה שהמשחק יכול היה להיות משחק הכתרה זה דרבי ומשחק שרצינו לנצח. המשחק לא התפתח כפי שרצינו, הפסדנו את המשחק ואם נגזר עלינו לזכות בתואר בשבוע הבא או עוד שבועיים זה מה שנעשה. עשינו טעויות שגרמו לשערים של הפועל. אני לא חושב שהיו להם מהלכי כדורגל גדולים כי כשאנחנו משחקים נגד הפועל זה תלוי רק בנו. ברגליים שלנו הפסדנו את המשחק".

"הדרך שאנחנו עושים כל העונה רצופה גם במשחקים לא טובים. אנחנו בחדר ההלבשה לא מדברים מתי נחגוג אליפות, אנחנו מתכוננים לנצח בכל משחק נתון ומה שכל העולם ואשתו מדבר לגבי אליפות זה ממש לא קשור אלינו. יש ירידת מתח אבל זה דבר שיכול לקרות. אי אפשר לגמור את כל המשחקים מהר כמו שעשינו בשלושת רבעי ממשחקי הבית שלנו העונה, אף קבוצה לא מסוגלת וגם לא מכבי תל אביב. שום דבר לא יעיב על העונה שאנחנו עושים גם בליגה וגם באירופה".

ערן זהבי ששותף רק בפתיחת המחצית השנייה ניסה להסביר מה לא הלך: "עשינו טעויות שלא מתאימות לנו במחצית הראשונה ושילמנו עליהם, אבל במחצית השנייה היתה קבוצה אחת על המגרש ונראינו הרבה יותר טוב. זה מה שאנחנו לוקחים מהמשחק הזה. בואו לא נשכח, עשינו עונה מצוינת, אנחנו אלופים וזה הכל. זה שבמחצית הראשונה נראינו פחות טוב זאת עובדה שאני לא יכול להתווכח איתה, אבל אני לא רוצה לתלות את השינוי במחצית השנייה רק בי. המועדון גדול מכל השחקנים".

זהבי סיכם: "בסך הכל שלטנו במשחק אבל עשינו טעויות לא מחויבות למציאות. דרבי ראשון שאני מפסיד בקריירה, לא ספרתי כמה משחקים עברו אבל הלוואי וזאת תהיה הסטטיסטיקה שלי. אני לא חושב שיש שחקן כדורגל שעולה למגרש ועסוק באיך לחגוג ואיפה נחגוג אחרי זה. היו לנו שני משחקים פחות טובים, זאת עובדה ואני מקווה שבשבוע הבא נעשה את זה, נחגוג אליפות וכולם יהיו רגועים. לא מעניין אותנו מול מי נחגוג. ברור שעבור הקהל שלנו זה יכול היה להיות אקסטרה, אבל מבחינתנו התואר זה הדבר הכי חשוב. עשינו עונה גדולה ואתם צריכים לפרגן לנו. אנחנו נפגש בשבוע הבא".