לקראת שבת התייחס המאמן ליריבה העירונית: "הם לא הפסידו בפלייאוף"

מכבי תל אביב ערכה הבוקר את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק שיפתח את הסיבוב השני של הפלייאוף העליון מול הפועל ת"א. עוד לפני שהתפנה לספר על הדרבי הקרוב, מאמן הקבוצה פאולו סוזה, שצפה אמש בקבוצת הכדורסל מעפילה לפיינל פור, התייחס להישג המרשים: "זאת היתה חגיגה גדולה כי הם ראויים לה. ברכות למועדון הכדורסל על ההעפלה לפיינל פור במילאנו. זה היה מדהים, היתה אווירה מדהימה. אתם יודעים, אני חובב כדורסל ואני אוהד של מכבי תל אביב ושל הדרך שבה הם שיחקו והתפתחו במהלך העונה. זה היה נפלא לראות אותם מגיעים להישגים שהם עשו השנה".

בקבוצה יודעים שניצחון מול הפועל ת"א עשוי להעניק לצהובים את האליפות כבר בשבת הקרובה, אבל לסוזה זה לא ממש משנה: "אני מרגיש שלא משנה מתי זה יהיה, אליפות היא המטרה שלנו מתחילת העונה. זה בדיוק איפה שאנחנו רוצים להיות בכל עונה, להילחם על האליפות ולא משנה היכן, אז אנחנו עובדים מידי יום בשביל שתהיה לנו המנטאליות הזאת, בשביל להנחיל את פילוסופיית המשחק והתרבות כל זמן שאפשר. לא משנה היכן, אנחנו רוצים לנצח. אנחנו עובדים בשביל לנצח משחקים ולזכות באליפות ולא משנה לנו איפה נחגוג, אבל קודם כל אנחנו צריכים לאגור נקודות, אנחנו צריכים לנצח משחקים שיאפשרו לנו בסופו של דבר לחגוג".

https://www.youtube.com/watch?v=Dglk-MGb6SU

"עדיין יש אפשרות שלא נזכה באליפות ואנחנו צריכים להבטיח שנגיע לסוף העונה באותה רמת מוכנות כפי שהיתה לנו כאשר התחלנו את העונה. אני לא יכול לשכוח את כל הפעמים שאתם העיתונאים יצרתם הרבה מאד סיטואציות שבהן אנחנו לא נזכה באליפות, אבל מההתחלה עשינו את מה שצריך על המגרש בשביל שבסוף נבטיח את זה כי זאת המטרה שלנו בכל עונה".

המאמן נשאל בבדיחות הדעת האם יש לו כבר את חולצת האליפות של העונה ואמר: "יש לי את החולצה הצהובה שלי, שאני אוהב מאד. חולצה מיוזעת בגלל שאנחנו עובדים מאד קשה כדי להשיג ניצחון אחרי ניצחון ועקביות בכל מה שאנחנו עושים, להשיג את מה שאנחנו רוצים בכל עונה ולזכות באליפות".

על יחסי הכוחות במשחק הקרוב אמר המאמן: "לפני כל דרבי העונה אמרתי שיש מאזן כוחות דומה בין הקבוצות. בשבילי זאת הקבוצה הטובה ביותר על שטחים קטנים, ויש להם את השחקנים לעשות את זה. זאת קבוצה שלא הפסידה בפלייאוף והיא מתקדמת במהלך העונה ומייצרת יציבות ולכן גם הפעם אני מצפה למשחק מאוזן בתקווה שנצליח להופיע כפי שהופענו בחלק הראשון של המשחק האחרון מולם".

בהתייחס למצבו הבריאותו של ערן זהבי, שסובל מפגיעה בשריר הירך ולא שיחק במחזור האחרון, אמר המאמן: "ערן התחיל להתאמן איתנו אתמול, הוא ערך אימון מלא. עדיין הוא לא כשיר במאה אחוזים, אבל אנחנו מתקדמים. יש לנו עוד יומיים עד המשחק ואנחנו מקווים שהוא יהיה כשיר לשחק בשבת".

סוזה התייחס לתחושות בקבוצה לאור העובדה שישנה אפשרות שכבר במשחק הקרוב הקבוצה תזכה באליפות ודווקא מול היריבה העירונית: "הייחודיות היא במה שאני מרגיש מהשחקנים שלי וכמו שאמרתי, זאת התחושה הכי טובה שמאמן יכול להרגיש, ההכרה מהשחקנים. הם באים בכל יום להתאמן, ליהנות ולהתפתח ואני מאד מסופק מכל מה שהענקנו להם בשביל שיביאו את התוצאות וינצחו משחקים. זה משהו שהמועדון רוצה להתרגל אליו".

"כשאנחנו מדברים על תרבות אנחנו מתייחסים גם למנטאליות, לא רק השחקנים והצוות אלא כולם. גם אתם, העיתונאים, התרגלתם לדברים אחרים מבעבר ואני בטוח בזה, כי אני תמיד אומר שבכדורגל השחקנים הם הדמות המרכזית, אבל כל מי שמסביב צריך להיות חיובי ובמיוחד במדינה הזאת. אני מרגיש שלמדינה הזאת יש פוטנציאל בהרבה היבטים ואם תהיה לנו גישה חיובית, אני בטוח שההתפתחות של הכדורגל תהיה מהירה יותר והתוצאות יגיעו".

שוער הקבוצה חואן פאבלו, שחתם בקיץ האחרון עד לתום העונה, פתח את דבריו בהודעה משמחת: "אני יכול לספר לכם שחתמתי לשנה נוספת במכבי. אני מאד שמח להישאר כאן ולשחק במכבי תל אביב. לגבי המשחק הקרוב, כולם מדברים על האפשרות שנזכה באליפות, אבל אנחנו קודם כל חייבים לשחק והתפיסה שלי דומה לזאת של דייגו סימאונה (מאמן אתלטיקו מדריד) והיא 'משחק אחרי משחק'. אנחנו נצטרך לשחק ולנצח את המשחק בשבת ואחר כך אנחנו נסתכל על הטבלה".

חואן פאבלו המשיך: "שיחקנו רע מאד נגד סכנין, אבל זה העבר ואנחנו לא יכולים לעשות דבר. הדבר היחיד שאנחנו כן יכולים לעשות הוא להתרכז במשחק הקרוב, כי דרבי זה משחק חשוב עבור מכבי והולך להיות משחק קשה כי הם קבוצה טובה. אבל אנחנו סומכים על עצמינו ואני מקווה שננצח. אני לא מבין את מה שאומרים ברחוב, אבל אני מבין שזה משחק חשוב עבור כולם, אני סומך עלינו ומקווה ננצח ואחרי זה נראה אם נזכה באליפות או לא".